fallback

Четирима изоряха в Model Y заради залостени врати

Ръчното отваряне на Tesla е трудно, особено за пътниците отзад. А при дим e и фатално

Вратите на автомобилите Tesla се отварят отвътре с бутон, който ги активира електронно. Но има допълнения. Ако електрическата система се повреди или захранването бъде прекъснато, например при авария, тя може да се отвори  отвътре само чрез активиране на ръчен механизъм.    

И може да бъде фатално при спешен случай, както и стана. Фатален инцидент с Tesla Model Y го доказа по най-лошия начин. Четирима от пътниците изгоряха, след като останаха в капан вътре. Те починаха, след като техният SUV се запалил.

Хронологията. На 24 октомври Tesla Model Y се блъсна в бетонен стълб в центъра на Торонто (Канада). Градската полиция смята, че това се дължи на превишена скорост. Водачът губи контрол и в крайна сметка катастрофира сам. Електрическият SUV започнал да гори след удара, в който пътували петима души.

От горящия Model Y успява да излезе само един от пътниците, 25-годишна жена. Тя не го прави сама, а е спасена от служител на канадската пощенска служба, който минава по това време. 73-годишният Рик Харпър спира, когато вижда горящата Tesla. Уви, не успява да отвори вратите. Виждайки този пътник, който отчаяно иска да излезе, той чупи едно от задните стъкла с метален прът.

Жената изскача бързо. Вече е много задимено и Харпър не разбира, че в колата има още четирима пътници. В този момент спасената жена е в шок и не може да говори. Така останалите четирима пътници загиват в Tesla Model Y, погълнати от пламъци!     

Ръчното отваряне на Tesla не е нито лесно, нито интуитивно - при нито един модел.  Ако електрическата система откаже, тя уж може да се отвори ръчно. В модела Y - от предните седалки, се управлява с лост до бутоните за управление на прозорците. Въпреки че е достъпен, той не е обозначен с икона или някакви знаци. Трябва да знаете за какво служи, като прочетете ръководството или ако продавачът обясни предварително. Но едно ли е да помни човек!

На задния ред е много по-сложно. Лостът е скрит в долната част на джоба на вратата. Трябва да премахнете корниза, който го покрива, да отворите люк с лост и да получите достъп до кабел за отключване . За да влошат нещата, не всички модели Y имат тази система на задните редове. Това поне е посочено в ръководството. Отвън единственият начин да се отвори колата на Мъск е от капака. И тъй като електрическата система е прекъсната, изисква включване на преносимо зарядно с щипки. Безумие! 

Има няколко случая на хора, хванати в капан в Tesla, в които спасителният екип директно избира да счупи прозорците. Иначе трябва да търсят зарядно. Подобен екшън е това с 20-месечно бебе, хванато в капан, когато батерията опада. Пак в Модел Y. Освен  изтощаването на допълнителната батерия, електронната система за отваряне също спира да работи след силен удар в случай на авария. Случва се в повечето коли: когато въздушните възглавници се активира, захранването спира - за безопасност. Това е заради авариен предпазител, който се прекъсва при задействане на въздушната възглавница. Това е станало и при трагедията в Канада.    

С ранени пътници или при  паника, което е нещо нормално,  механизмът е всичко друго, но не и практичен. И дори шофьорът да го знае, трябва да обясни целият този процес на секундата. Това е почти невъзможна задача. Да не говорим, ако хората отзад са трудно подвижни. Или е пълно с дим, както в случая.

Харпър казва: "Предполагам, че младата жена се е опитала да отвори вратата отвътре, защото беше доста отчаяна. Не знам дали беше заради батерията или какво. Но тя не успя!". Като допълнение -  Tesla Model Y е много по-сложен за гасене. Така се получава опасна комбинация, която може да завърши с трагедия. 

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 5 часа )
    коланите не могат ли и те автоматично да бъдат разблокирвяни при птп след като автомобила е в покой и да сработват датчици с пиропатрани които да трошат стъкла също когато се регистрира и вода над гумите само някой от регулаторите да не ревне че така безмисленно се уврежда имущество
  • #10
    анонимен ( преди 5 часа )
    Щом един е излязъл, значи и останалите са могли да излязат от същото място Или поне да се развикат да счупят и техните прозорци.
  • #9
    анонимен ( преди 5 часа )
    на никой от държавните регулатори не му пука какво пускат производители на пазара толкова ли е трудно при удар да сработват датчици които съвместно с еърбегмодулите да актвират и пиропатрони които да отварят вратите след като автомобила е вече в покой иначе по нареждане на велкия бай брадър слагат подслушвателни и системи които да регистрират птп
  • #8
    Къртицата ( преди 5 часа )
    Това нее кола а изгъзица,да ви имам шибаният вкус мекерета със кинти и комплекси,дето си мерят корнишончетата,къде ви е акъла да давате маса пари за такива ***.
  • #7
    Психотерапевт ( преди 6 часа )
    Казах ли ви че тоя неандерталец,педеръск е *** на природата,със психически отклонения непознати на медиците.
  • #6
    Друг Гост ( преди 6 часа )
    Отпред ми се вижда добре, но отзад е много зле. От превода не се разбира много какво се прави отзад - какви корнизи, какъв "кабел за отключване"?!?
  • #5
    анонимен ( преди 6 часа )
    Ужасно! Спокойно може да се каже че недомислица в дизайна е убило тези хора. Как е възможно след катастрофа вратите да не се самоотключат? Да има отвън спасители и да не могат да отворят? Тази кола е опасна!
  • #4
    до долния ( преди 6 часа )
    Естествено ти кате влезеш в институт на Бан почваш ли да бачкаш на микроскопя преди да са ти чели правила за безопасно боравене с уреда
  • #3
    До 2 ( преди 7 часа )
    И като качиш да возиш някой му правиш пълен инструктаж по безопасност, а? Айде бягай
  • #2
    Факт ( преди 7 часа )
    Тоест слабо обичени ползватели. Аз като си купя каквото и да било чета първо ръководството за употреба.
fallback
Последни