fallback

Електромобилите са в криза, но продажбите растат

Експертите очакват отпушване на пазара с навлизането на достъпни модели в Европа

През есента на 2023 за първи път се появиха съобщения за глобалното забавяне на електрическите автомобили, което се дължи на спадащото търсене, отмяната на стимулите и на намаляването на производството. Съответно, големите компании промениха плановете си за електрификация. В същото време обаче цифрите показват нещо много любопитно - пазарът на EV са свива, но индустрията расте като цяло.

Изследване на BloombergNEF показва, че през тази година ще бъдат продадени 16,7 млн. напълно електрически и plug-in хибридни автомобили по целия свят, в сравнение с 13,9 милиона единици през 2023. В същото време обаче се отчитат намаляващи темпове на растеж (+20,1% спрямо +33,6% миналата година в сравнение с 2022).

Това се дължи, от една страна, на Китай, където plug-in превозните средства представляват повече от 50% от новите регистрации, благодарение по-специално на plug-in хибридите и удължителите на пробега (EREV), и, от друга страна, на Европа и Япония, където електрическите автомобили правят крачка назад. Там най-големият пазар - този в Германия, дори беше с -61% през август.

Надеждите за възстановяване на Стария континент се възлагат на 2025, когато влизат в сила новите стандарти за емисии на ЕС и производителите ще предлагат по-евтини модели като Fiat Grande Panda, Renault 4 и 5 и Hyundai Inster.

fallback
  • #16
    Гостенино ( преди 7 часа )
    Пак да ти задам въпроса от началото на годината. Обзалагаш ли се че при всички от този срив на продажбите на електромобили, тази година няма да бъдат продадени повече електромобили в глобален мащаб отколкото през 2023 година? Че Тесла ще продаде по-малко автомобили отколкото през 2023 година? Казаха ли ти още от началото на годината, че всичките тези сривове за които говорят са дело на пропагандната машина, за да ви промиват мозъците? Абсолютно същата пропаганда като с цената на тока тези дни
  • #15
    анонимен ( преди 7 часа )
    Гнуст, и тук ще трябва да те попаря - и BEV, и PHEV отбелязват ръст. Знаеш ли кой отбелязва спад, и то не във фалшива новина? Тойотка. 6 поредни месеца на спад.
  • #14
    анонимен ( преди 7 часа )
    Гнуст, ти бъркаш ибридчетата на Тойотка с плъгин хибриди с пробег по над 100 км, както ги пратят в Китай. Твоята мокра мечта Тойотка въобще я няма в схемата.
  • #13
    Гост ( преди 7 часа )
    Знам какво е Теслю митичен.Удълженият пробег се дължи на петролен двигател т.е. това не е чист електрокар,това е хибрид.Как ще го наречеш е без значение.Все едно по време на пости да кажеш месото е зеленчук и че спазваш постите.
  • #12
    Е колко е 20% ( преди 7 часа )
    "Q ( преди 45 минути )20% ръст не е ръст, нали?Не гледайте обеднялата Европа. Света се движи напред." 2024 година 15 милиона. 2025 година 18 милиона, 2030 година 44 милиона, хайде сега да видим антиматематиците могат ли да сметнат Колко са за 2035 година при "само" 20% годишен ръст?
  • #11
    Гостенино ( преди 7 часа )
    До 1 ( преди 1 час )Знаеш ли какво е EREV?
  • #10
    До 4 ( преди 7 часа )
    Ако ми се яде ябълка, А ти си започнал да произвеждаш круши, защо мислиш че ще си купя круша? Ще си купя ябълка от друг производител.
  • #9
    Гост ( преди 8 часа )
    Откога хибрида стана електрокар?Стъкмистика по електрофилски.
  • #8
    Гост ( преди 8 часа )
    Електрокари плюс хибриди имат ръст в продажбите.Пропуснали са само да кажат че ръста е от хибридите.
  • #7
    анонимен ( преди 8 часа )
    Има само една журналистическа лъжа, издържала по-дълго от тази: за начина на работа на Волт - първия хибрид на ГМ. До ден-днешен повтарят като уфси, че двигателят работел само като генератор.
fallback
Последни