fallback

Електромобилите са в криза, но продажбите растат

Експертите очакват отпушване на пазара с навлизането на достъпни модели в Европа

През есента на 2023 за първи път се появиха съобщения за глобалното забавяне на електрическите автомобили, което се дължи на спадащото търсене, отмяната на стимулите и на намаляването на производството. Съответно, големите компании промениха плановете си за електрификация. В същото време обаче цифрите показват нещо много любопитно - пазарът на EV са свива, но индустрията расте като цяло.

Изследване на BloombergNEF показва, че през тази година ще бъдат продадени 16,7 млн. напълно електрически и plug-in хибридни автомобили по целия свят, в сравнение с 13,9 милиона единици през 2023. В същото време обаче се отчитат намаляващи темпове на растеж (+20,1% спрямо +33,6% миналата година в сравнение с 2022).

Това се дължи, от една страна, на Китай, където plug-in превозните средства представляват повече от 50% от новите регистрации, благодарение по-специално на plug-in хибридите и удължителите на пробега (EREV), и, от друга страна, на Европа и Япония, където електрическите автомобили правят крачка назад. Там най-големият пазар - този в Германия, дори беше с -61% през август.

Надеждите за възстановяване на Стария континент се възлагат на 2025, когато влизат в сила новите стандарти за емисии на ЕС и производителите ще предлагат по-евтини модели като Fiat Grande Panda, Renault 4 и 5 и Hyundai Inster.

fallback
  • #29
    Гостенино ( преди 2 часа )
    Е как ще пише кога ще приключи 50% ръст като винаги вадиш думите от контекста и си го отрязал? Даже няма нужда да отварям статията, Но съм сигурен че по някакъв начин съм задал този въпрос и в тази статия като под всяка статия В която говоря за 50% ръст и поствам таблицата. Ако има таблица няма начин да не съм питал. Сега шофирам и не мога да чета, но в първия удобен случай ще ти цитирам. Ако имаш топки вече ще си се извинил преди това. Но както пишеш имаш яйцеклетки затова не се надявам.
  • #28
    Абе пръцльо ( преди 2 часа )
    Кой ти гарантира продължения на "срива" Аз пък да ти кажа друга математика. След няколко години 5 милиона повече продажби на електромобили през следващата година ще са само 10% ръст и ръста ще намалява но продажбите ще растат. Това каза ли ти го Акио Тойода или ти го спести?
  • #27
    Гостенено ( преди 2 часа )
    Функционален неграмотнико Не те ли е срам вече? Някакво чувство за достойностство имаш ли след като нямаш достойнство в гащите? Защо ти трябва да клеветиш някого? Какво удоволствие ти доставя с лъжи да се опитваш да го дискредитираш след като те е хванал 1000 пъти, че лъжеш? Психопат! Хайде прочети какво точно съм казал и се върни да се извиниш, ако .... Имаш топки. Всички знаят че нямаш и ще голяма изненада ако го направиш. А дано ама надали. Прочети внимателно какво съм написал. Цифрите чети
  • #26
    Hvaliprats ( преди 2 часа )
    Тротинет, спадът на ръста означава че средата на еС-кривата е достигната. При 11% електромобили за 2023, това значи максимум 22% в далечно бъдеще. Понеже си малко глуповат ще ти обясня по-подробно: 2023 ръстът е 33%, 2024 спада на 20%, за 2025 се очаква да спадне още и т.н. до нула. Същото важи и за Тесла. Та, Акио Тойода с прогнозирани 30% си е направо оптимист.
  • #25
    Гост ( преди 2 часа )
    Факти 04.04.2022 г."Тесла се хвали с рекордни продажби и тази година." #23.По онзи същия закон.Който отричате от 2015 г, когато Тесла обяви че смята да поддържа 50% ръст.....и ще продължава до 20 милиона продажби през 2030 г - следващата цел на Тесла.
  • #24
    Гостенино ( преди 2 часа )
    Още в началото на годината ти казах че априлците се броят наесен. Пак ти задавам въпроса. Тази година ще бъдат ли продадени по-малко електромобили отколкото през 2023? Кога ще приключи 50% ръст на Тесла по геометричната прогресия от таблицата която поствам от 6 години насам И никога не си отговорил на въпроса? Ще приключи ли тази година или не? Обзалагам се че нямаш топки да отговориш на нито един от въпросите както не си имал топки досега. Топки не растат. Раждаш се с тях или си само безгръбнач
  • #23
    Гостенино ( преди 2 часа )
    Само преди седмица да де линк кога съм го "казал" това и пак лъсна функционалната ти неграмотност какво съм казал. Сега ще кажеш че си си забравил гинко билобата и никога не съм те питал дали тази година ще бъдат продадени по-малко електромобили отколкото през 2023. Сигурно затова не си отговорил на всичките 1735 пъти зададен този въпрос от началото на годината досега, точно както никога не си отговорил от седем години насам кога ще приключи 50% ръст на Тесла. Но се събра да лъжеш Какво съм каз
  • #22
    Гостенино ( преди 2 часа )
    За разлика от тебе аз всяка година, всеки месец и дори всеки час мога да си променям мнението защото имам мнение. Ти нищо не можеш да промениш защото нямаш такова. Личи си от лъжата която тиражираш с години за 20 милиона продажби през 2030 година. Сладра се да лъжеш като дъ рт *** *** ин, че някога съм вярвал. Обърна въпроса "кога според вас ще приключи 50% ръст" на " тесльо гарантира 50% ръст до 2030 . Не те ли е вече срам да те хващат в лъжа и да продължаваш със същата! Мазохист непукист.
  • #21
    Гост ( преди 2 часа )
    Теслю смени плочата с хитове.От 50% ръст на Тесла всяка година,до 20 милиона през 2030.Сега електрическата латерна вие за ръст на електрокарите,общо за всички марки.Защо ли?
  • #20
    До 19 ( преди 2 часа )
    И на тебе да ти задам въпроса като си толкова отворен. След като си толкова сигурен в срива на продажбите на електромобили, сигурен ли си че тази година ще бъдат продадени по-малко електромобили отколкото през 2023? Чисти електромобили. Без ДВГ? Как пък никога не сте съгласни с мнението на останалите въпреки че никога нямате собствено мнение и не можете да отговорите на елементарни въпроси по темата. Ако нямате мнение защо въобще пишете? Какво пишете? Ако имаш мнение - сподели го.
fallback
Последни