fallback

Кола за 7500 евро разби митовете за безопасност

Индийското Suzuki доказа, че част от европейските норми са скъпи прищeвки (ВИДЕО)

Задължителното оборудване за безопасност означава по-скъпи коли, нали така? Поне ако слушате производителите. Необходимите технологии, все по-многобройни в случай на европейска регулация, повишават цената на автомобилите. Както и инфлацията, зелената сделка, всичко се натрупва.

 

Но седан Suzuki, който се продава в Индия и други развиващи се пазари, показва, че не е задължително да е така. Колата получи пет звезди при краш-тестовете на Global NCAP. Това е новият Suzuki Dzire, чиято цена е малко над 7500 евро.

Четвъртото поколение току-що беше пуснато и премина глобалните NCAP краш-тестове с най-висок резултат. Тази програма за оценка се прилага в страни, където разпоредбите за сигурност са минимални или дори ги няма. През годините се допълва в своите протоколи и тестове. Те принудиха автомобилите да включват автоматично аварийно спиране при 60 км/ч. Не е достатъчно, затова в САЩ ще я разширят със закон до 144 км/ч.

Напредъкът на Dzire е забележителен: в предишното му поколение Global NCAP го оцени с две звезди. В новата си версия обаче е блестящ - като подобри оборудването си за активна и пасивна безопасност. Това е и първото индийско Suzuki с пет звезди.  Dzire получи пет броя за защита на възрастни и четири за защита на деца . По-конкретно, Global NCAP подлага колите на челен и страничен удар и оценява оборудване като контрол на стабилността, защита на пешеходците или защита от странични удари в стълбове.

Що се отнася до възрастните пътници, колата получи особено добри оценки за защита на главата или тялото отстрани, когато е пълна. В Индия сигурно е постоянно така. Конструкцията и областта на краката също бе оценена като стабилна.  А за деца (по-точно манекен с размер на бебе на 18 месеца) показа добра защита, макар да получи куп странични удари. Не взе пълните пет звезди заради невъзможността на системата за задържане на задна предавка.

Отличната оценка на Dzire се дължи на факта, че сега се предлага стандартно с шест въздушни възглавници в допълнение към ECS (електронен контрол на стабилността) и автоматично аварийно спиране със защита на пешеходците . Това го направи първият Maruti Suzuki (филиал на Suzuki в Индия), получил пет звезди в тестовете на Global NCAP.

Всъщност, това си е Swift, превърнат в седан. Suzuki Dzire е малък 3,99 метра автомобил. А неговият японски оригинал току-що пусна ново поколение . Споделяйки обща платформа със Swift, предлага същото междуосие от 2,45 м, но има по-голям багажник, тъй като е с четири врати. Иначе казано 382 литра в сравнение с 265-те литра на Swift.    

Предлага се със същата механика като Swift, но без хибридизация. Неговият 1.2 атмосферен бензинов мотор има с 82 к.с. Може да бъде свързан с петстепенна механична трансмисия или автоматична трансмисия с идентични съотношения. Той също така предлага CNG двигател с подобен работен обем и 69 к.с.

В базовата си версия се фокусира само върху необходимата технология, например девет инчов сензорен екран (с връзка за Apple CarPlay и Android Auto). Но в широката гама от покрития можете да имате Full LED фарове, климатроник, 360º камера, безжично зареждане за мобилни телефони, панорамен покрив и функции за свързване.

Във всеки случай това показва, че една безопасна кола не трябва да е задължително и скъпа . Вярно, Индия е пазар, където има изобилие от евтини коли. Но също така е истина, че европейският стандарт изисква оборудване, което не е непременно вършещо работа по отношение на безопасността. Пример са системи, които се подготвят за бъдещо автономно шофиране или обмен на данни.

Модели като Dacia Sandero или Dacia Duster поскъпнаха значително в последните си поколения. Въпреки това те получиха лоши оценки в тестовете за сигурност. Sandero Stepway, например, беше оценен само с две звезди от Euro NCAP, когато последното поколение на полезното превозно средство излезе на пазара. Причината беше, че аварийното му спиране не включваше разпознаване на пешеходци. По тази причина Sandero не падна до 10 000 евро. Днес най-достъпната румънска Dacia е около 14 000 евро.    

fallback
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До #5 Само че липсата на полуавтономна система не прави автомобила по-опасен. Точно това казва и статията - нямаш нужда от тия товарещи цената глупости, но принудително наложени заради шайка евро-фашаги в Брюксел, за да ти е безопасна колата! Както е казал колегата "От Село" безопасен трябва да е шофьора! А както беше писал скоро един авто-журналист: ТЕЗИ СИСТЕМИ СА ВЪЗХВАЛА НА ЧОВЕШКАТА НЕКАДЪРНОСТ! А далеч не са безгрешни
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Евроейският НКАП дава 2 звезди на коли, които въобще нямат полуавтономни системи. Тези 2 отговарят на 5 в Глобал НКАП, защото там такова изискване въобще няма. Така че статията е една голяма безсмислица. Сравняват тоалетна хартия с полилей
  • #4
    От село ( преди 1 месец )
    Безопасни трябва да бъдат шофьорите, не автомобилите.
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Европа е нищо повече от една крайно идиотизирана бюрократична помийна яма, в която е важно да въври бумащината, а не да се върши реална дейност. Свръх регулациите и намесата на ЦК на Партията в Брюксел във всяка сфера (вече влизат дори в леглото ти) задушава всяка икономическа инициатива. Дори и за най-глупавите скоро ще стане ясно, че евро-фашизмът не работи!
  • #2
    До 1 ( преди 1 месец )
    Не се притеснявай. И китайците до преди 20 години ядяха само ориз и работеха за жълти стотинки. Сега Индия е новият Китай. Да видим дали Европа и САЩ си научиха урока или пак ще прехвърлят всичката си промишленост при най-евтината работна ръка, за да я правят богата и да споделят технологии.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като вземат индийците да работят на същите заплати и условия като в Европа да ми се похвалят с кола за 7500.
fallback
Последни