fallback

Audi A3 allstreet получи нов plug-in хибрид с мега пробег

Версията 40 TFSI-e идва с XL батерия и DC бързо зареждане

Германският производител Audi представи нова версия на компактният хечбек новият A3 allstreet. Тя е електрифицирана и затова получава индекс 40 TFSI-e, като предлага сериозен пробег само на електричество.

Хибридната система направи своя дебют миналия месец в A3 Sportback и може да претендира за максимален електрически пробег от близо 140 км, което е доста необичайно за компактен модел. Това се дължи на високоволтовата батерия XL с брутен капацитет от 25,7 kWh (19,7 kWh нето), която разполага с 96 призматични клетки с капацитет на зареждане от 73 ампер часа всяка.

Задвижващият агрегат включва още 1.5 TFSI evo2 турбо бензинов двигател със 150 к.с. и 250 Нм, и електромотор със 113 к.с. и 330 Нм. Съвкупната мощност е 204 к.с. и 350 Нм. Plug-in хибридното A3 allstreet развива 225 км/ч, като само на електричество може да вдигне до 140 км/ч. Превключването става чрез 6-степенна скоростна кутия с двоен съединител, но задвижването е само към предните колела.

Автомобилът предлага цял арсенал от различни опции, с режими за чисто електрическо движение, хибридна работа или поддържане на нивото на заряд на батерията, ако искате да шофирате изцяло електрически по-късно. PHEV-allstreet също така има система за рекуперация на енергията, която може да се контролира с помощта на лостовете на волана.

Стандартният дисплей с инструменти Audi Virtual Cockpit показва всички данни за шофирането в момента - използвана мощност, режим на шофиране, ниво на зареждане на батерията и пробег. Екранът на информационно-развлекателната система също визуализира енергийните потоци.

Plug-in хибридът A3 allstreet също така поддържа бързо зареждане с постоянен ток с до 50 kW. Това трябва да позволи батерията да се зареди от 10 до 80% за по-малко от половин час. AC зареждането работи с до 11 kW. След това пълненето отнема 2,5 часа.

Точно като A3 allstreet със задвижване с чист ДВГ, версията PHEV е с 15 мм по-висока от нормален A3 Sportback. Заедно с по-големия диаметър на гумите (17-цоловите са стандартни), има 30 мм повече пътен просвет. Audi обещава „отличен баланс между комфорт при шофиране и динамика“, като това се дължи на собствените настройки на пружините/амортисьорите, които са направени специално за plug-in хибридната версия.

Причината за това е, че батерията добавя повече тежест към колата и променя разпределението на теглото поради местоположението си под задната седалка. Резултатът вече е съотношение 55:45. Системата за прогресивно управление с променливо съотношение е достъпна срещу допълнително заплащане.

Цените на новата версия започват от 46 000 евро. Това го прави с 1800 евро по-скъп от нормалното A3 Sportback със същия задвижващ агрегат. За разлика от колегите от allstreet без PHEV, тук системата за режим на шофиране Audi Drive Select и допълнителен нагревател са стандартни.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 седмица )
    8 500 евро по-скъпо от същия А3 allstreet, но само с 1.5 150 коня
  • #4
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако батерията наистина е под задната седалка и не заема много място от багажника е голямо подобрение защото при повечето зареждаеми хибриди яде много от багажника
  • #3
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пробег на ток колкото първия електрически Голф
  • #2
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Супер е, градско на ток, за дълго разстояние имаш ДВГ.
  • #1
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ужаст, какво прави там въздуховода върху екрана, пълен Франкенщайн!
fallback
Последни