fallback

Alfa Romeo води дълга и тежка битка, за да направи първия си SUV

Stelvio записа впечатляващ дебют, сега очакваме неговите електрическа и хибридна версии

Alfa Romeo наскоро потвърди планове да се хвърли директно срещу доказан играч като Porsche Cayenne с изцяло нов луксозен SUV. Амбициозно. Нещо като да хвърлиш подмладения футболен тим на Юве срещу Байерн (Мюнхен). Но италианската легенда знае как.

 

Kamal първо трябваше да бори BMW X5

Този SUV ще използва най-голямата автомобилна архитектура на фирмата майка Stellantis. Възлага му се решаваща роля, тъй като марката се опитва да стимулира търсенето в САЩ. Това е познат мач – Alfa вече го  е играла.

На автомобилното изложение в Женева през 2003 г. италианският гигант вдигна завесите на Kamal, поразителен приличащ конкурент на BMW X5. Проектът включваше най-мощната версия на известния Busso V6 на Alfa с 250 к.с., но трябваше да получи по-мощен двигател от General Motors след пускането на пазара. Конските сили се предаваха на всичките четири колела чрез три електронно контролирани диференциала Torsen. Колата имаше и регулируемо на височина въздушно окачване. Като планове.   

Стилът на Kamal беше нещо като сборна група на хитови музиканти

Неговият стил, ръководен от Волфганг Егер, беше нещо като сборен албум от най-големите хитове: концепция 8C купе отпред и 147 хечбек отзад. Kamal трябваше да влезе в производство през 2007 г. и щеше да бъде базиран на заместника на 147, както стана въпрос .Но изведнъж всичко утихна за повече от две години, докато инженерите на Alfa се трудеха върху първия SUV без особено напрежение. През август 2005 година Kamal премина от платформа на Fiat Stilo (с добавяне на въздушно окачване и други подобни тънкости) до основата на по-големия седан 159. Така от съперник на  X5 стана нещо по-близко до X3.

Пускането му на пазара беше отложено за 2006 г. Промяната най-вероятно целеше Alfa Romeo да се възползва от бума на кросоувъра и неговите огромни маржове на печалба. Това трябваше да позамаже прогнозираните тогава над 5 милиарда евро пукнатини във финансите на компанията майка.

Но - Fiat обедини Alfa и Maserati, а Kamal трябваше да стане близнак с подобно замисленото Maserati Kubang. Все пак срокът до 2006 година оставаше. Марката замрази проекта, като официално заяви, че не може да оправдае пускането на SUV, докато продажбите на хечбековете и седаните не се възстановят. Звучи леко иронично на фона на днешните обяснения на босовете на Stellantis, които не искат да чуят за разработка на малка или спортна кола, докато не са използвали всяка ниша в SUV сегмента.    

Независимо от това, Kamal все още беше „обмислян много внимателно“, поне според вътрешни източници на Alfa. И така до август 2007 година, когато отново излезе на дневен ред. Този път с кодово име CXOver, той трябваше да бъде побратимен с кросоувър на Fiat. Очакваше се турбо бензинова и дизелова мощност, а цените варираха от 24 хиляди до 36 000 евро тогавашни пари.

Поредният нов проект беше ясно отклонение от оригиналния Kamal във всичко без стила. Макар че и там имаше разлика в линията на покрива. Пускането му на пазара беше насрочено за 2010 година след Milano (който щеше да бъде преименуван на Giulietta ). Точно тогава обаче Alfa Romeo загуби битката за пазара на премиум кросоувъри. BMW тества прототипи на X1 , Audi показа Q3-премиерата на концепцията Cross Coupé Quattro. И най-вече JLR извади концепцията LRX, прелюдие към Range Rover Evoque.

Изминаха цели три години преди отново да видим малко съдържание, въпреки безкрайните приказки за SUV с размерите на Volkswagen Golf. През януари, на автомобилното изложение в Детройт (2010 година), шефът на Fiat Серджо Маркионе предупреди, че „Alfa се представя по-слабо от дълго време“. През април той обяви поредното рестартиране на марката. Това отложи първият SUV на легендата за 2013-а.

 

Така чаканият модел беше преместен на същата платформа като седана Giulia. Последно със срок за пускане на пазара през 2014 година. Е, Stelvio дойде, но две години по-късно. За щастие, чакането си заслужаваше. Колата не носеше много  следи от Kamal. Но честно, оказа се един от най-добрите SUV, които сме виждали. Накратко, истинска Alfa Romeo след години на невзрачни премиери.

Очаква се следващата година да видим Mk2 Stelvio, като този SUV ще премине към хибридна и електрическа мощност. Но с неотдавнашните промени и и нов шеф, Санто Фичили, който поема юздите в Торино, кой знае!  

fallback
  • #3
    147фен ( преди 1 месец )
    Ще бъде хубаво да видим подобие на 147ца,жалко че и маската не е същата
  • #2
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Stelvio би имал бъдеще в САЩ ако:Стелантис намали цената му;Стелантис намали цената на поддръжката му;Увеличи броя на дилърите за да не се налага за регулярен преглед да пътуваш на 150 мили;Подобри надеждността му.В противен случай ще има римейк на предишнато напускане на пазара в САЩ. Жл мие за ФИАТ, АЛФА, Ланча и каквото друго артиса в Италия. Цялата идея да правят свръхскъпи коли (които се трошат и без да ги караш) е ялова.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Иво, ти това съчинение четели го преди да го публикуваш!? Трябвало да влезе в производство през 2007 ,но бил отложен за 2006?! Докато бил на платформата на Стило щял да бъде конКУРент на Х5, премина на по-голяма платформа от 159 и става конКУРент на Х3!?
fallback
Последни