fallback

Volvo няма намерение да спира най-големия си бензинов SUV

XC90 ще остане в производство, докато им кой да го купува, обявиха шведите

Volvo беше първият традиционен автомобилен производител, който обяви планове за преминаване към изцяло електрическа гама. Тази стратегия беше разкрита през март 2021 г., като предвиждаше през 2030 г. компанията да спре да предлага модели с ДВГ. Само преди няколко месеца обаче марката, която е собственост на китайската Geely, преразгледа целите си и обяви, че ще продължи да залага на ДВГ и през следващото десетилетие.

Сега шведите правят ново изявление, което посочва и кой модел с ДВГ ще се задържи най-дълго. В интервю за британското издание Auto Express представител на Volvo казва, че „обновяването и предлагането на XC90 ще продължи, докато има търсене“, като интересното е, че най-големият SUV на марката догодина навършва 10 години. За този период той претърпя един сериозен фейллифт (2019 г.) и едно обновяване през миналата година.

Въпреки това, XC90 ще продължи да съжителства с изцяло електрическия EX90 и вероятно ще подобри постижението на предшественика си, който изкара 14 години (2002-2016). И това не е случай с оглед на факта, че големият SUV си остава третият най-продаван модел на Volvo след по-евтините и по-малки XC60 и XC40.

Според говорител на компанията, също цитиран от Auto Express, XC90 няма да намали продажбите на EX90, защото двата SUV-а привличат различни клиенти. От гледна точка на ценообразуването това има смисъл, тъй като най-евтиният XC90 в Европа започва от 75 000 евро, а EX90 стартира от близо 90 000 евро.

Все още е рано да се каже дали XC90 ще доживее до трето поколение. Със сигурност Volvo ще обнови поне още веднъж сериозно модела, но това вероятно ще означава трети фейслифт, а не напълно нов модел. В същото време нова цел на шведите е до 2030 г. 90% от общите продажби да бъдат на EV и PHEV (plug-in хибридите), инвестирането в нов бензинов SUV изглежда малко вероятно.

fallback
fallback
Последни