fallback

Париж забранява големите и луксозни SUV

Мярката ще засегне 25% от автомобилите във френската столица

Кметът на Париж - Ан Идалго, продължава войната си с кросоувърите, която започна още през 2022 г. Така се се стигна до тройно увеличение на таксите за паркиране, влязло в сила по-рано тази година. Градоначалникът на френската столица обаче не смята да спира дотук, а настоява за пълна забрана на големите всъдеходи, съобщава The Times.

Законопроектът ще бъде внесен във френския Сенат следващата седмица и ако бъде приет, ще се стигне до ограничения за използването на някои превозни средства в града. Те ще се отнасят само до луксозните и премиум SUV - като Range Rover, например. Тези автомобили са обозначени като „4x4s de luxe“ или „quatre-quatres de luxe“ (луксозни автомобили със задвижване на всички колела).

Категорията включва бензинови и дизелови кросоувъри и SUV с тегло над 1,7 тона, както и електрически SUV по-тежки от 2 тона. Според статистиката, цитирана от The Times, кросоувърите и SUV-овете, които ще попаднат под забрана, представляват около 25% от автомобилния парк на Париж.

По-рано тази година таксата за паркиране на тежки кросоувъри и SUV в Париж беше увеличена - в центъра на града тя вече е 18 евро на час срещу 6 евро за автомобили от други класове. Във френската столица има забрана за всички автомобили в центъра на града, освен ако собствениците им работят в този район, отиват там за пазаруване, на ресторант или музей.

Недоволството на парижани от големите автомобили ескалира през миналия месец, когато шофьор на SUV Mercedes-Benz уби 27-годишния колоездач Пол Вари. Шофьорът на тежката кола е обвинен в непредумишлено убийство.

fallback
  • #10
    Парижанин ( преди 1 ден )
    Tesla Model 3 - 4720 mm дължина - батерия от 60 до 78,1 kWh - тегло от 1761 до 1824 kgTesla Model Y -4751 mm дължина -батерия от 60 до 78,1 kWh -тегло от 1909 до 1995 kgТези малки ли са ти или бавни?В Париж зареждачки има почти на всяка улица, като бензиностанциите вътре в Переферика не продават вече дизелово горово.
  • #9
    Бележка+ ( преди 1 ден )
    Ако за вас дължина на колата под 4 метра е нормален размер, наистина бъркам. Или ако батерия 40-50kwh е нормална за електричка ( НЕ ХИБРИД). За мен нормален размер е ел.кола с дължина 4.5+ метра, и батерия поне 60+kWh. Любимото определение на маркетолозите е SUV с дължина 4м :). Нормална батерия тежи 350-600кг и за това винаги общото тегло е над 2тона.
  • #8
    анонимен ( преди 1 ден )
    До 3 - Ем французите не са като немците, сами да си унищожават индустрията.
  • #7
    анонимен ( преди 1 ден )
    Мдааам ... трябва да ти е гадно. Това да се возиш в стил, в комфорт .. не става. Обслужването, да не го казвам какво е - ПОД ВСЯКАКВА КРИТИКА!
  • #6
    Илиян ( преди 1 ден )
    Ама то има големи СУВ само с предо или задно задвижване, какти и такива с ръчно превключване. Те влизат ли в забраната? Защо няма изискване за ниво на вредни емисии? Странно ... ама те франсетата са си башка.
  • #5
    Коментатор ( преди 1 ден )
    Скоро и у нас...
  • #4
    анонимен ( преди 1 ден )
    Какво следва? Забрана на всякакви коли, а после и забрана да се отдалечаваш на повече от Х километра от гетото си, без значение с какво превозно средство?
  • #3
    До 2 ( преди 1 ден )
    Глупост Рено Меган и Рено 5 са тоно в този диапазон 1600 килограма, не случайно са заложили тази граница, френските хибриди и елекрики всики са под 1.8 тона. В същото време френските фирми вече не прозвеждат коли по два тона с трилитрови дизови двигатели и няма проблем да ги забранят
  • #2
    Бележка ( преди 1 ден )
    Електрички под 2 тона въобще не съществуват. Сигурно има някаква ЕС екзотика, с размер метър на метър, но реално нормални коли няма.
  • #1
    анонимен ( преди 1 ден )
    Разни такива самозабравили се зеленясали - забравят едно нещо - те няма да са вечно на впаст и с тези си привилегии. Рано или късно и те ще са като остналите "смъртни". Налагането на ограничения от своя страна е винаги нож с 2 остриета.
fallback
Последни