fallback

Дойде ли революцията? Китайци вече правят серийно твърдотелни батерии

Новият продукт на CATL има капацитет с 40% над този на литиево-йонните акумулатори

Сред компаниите, които работят за пускането на твърдотелни батерии на пазара, е китайската CATL - най-големият производител в света на батерии за електрически автомобили. Базираната в град Ниндъ компания обаче никога не е разкривала много подробности за това какво прави в тази област. Това обаче вече се промени.

Китайски медии съобщават, че CATL е започнала пилотно производство на батерии с твърд електролит. Това стана възможно, след като компанията направи огромни инвестиции, за да ускори дебюта на този нов тип батерия. В последните няколко месеца CATL е наела множество технически специалисти за разработване на твърдотелни батерии и в момента има екип от 1000 души, които работят по този проект.

CATL се съсредоточила изследванията си върху сулфидния път, който е обещаваща технология в областта на твърдотелните батерии. У Кай, ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност на китайската компания, каза през април, че CATL е създала своя платформа, която да тества твърдотелните си клетки. Няколко седмици по-късно той обяви, че тестовете са фокусирани върху 10 Ah клетки. Сега компанията вече навлезе във фазата на пробното производство на образци с капацитет 20 Ah.

Прототипите на CATL имат плътност от 500 Wh/kg, което е около 40% повече от конвенционалните литиево-йонни батерии. Въпреки че тази стойност вече се счита за задоволителна от инженерите на компанията, вътрешен доклад показва, че постигнатите стойности по отношение на скоростта на зареждане и издръжливостта все още не отговарят на очакванията и че по този въпрос все още има какво да се работи.

У Кай посочва, че ще отнеме още няколко години, преди тази технология да е готова за продажба на потенциални клиенти. Идеята на компанията е да започне производство на твърдотелни батерии в малък обем през 2027 г. и да увеличи обема до края на 2028 г. Следователно, CATL ще бъде в крак с конкуренти като BYD, Toyota и Samsung, които смятат да са готови със своите твърдотелни батерии през 2028 г. 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 дни )
    Дойде, дойде революцията, митичния чака на входа на града с букети цветя и насълзени очи, както в онази картина " Мома посреща партизаните от отряд Чавдар"
  • #5
    Мда ( преди 3 дни )
    Като прочетох заглавието и изтичах до входната врата да посрещна революцията с хляб и сол, по стара традиция, а по-надолу се оказа, че ще чакаме още една петилетка! Ех, кво хубаво е било едно време като са изпълнявали петилетката за 2 години
  • #4
    До 30 ( преди 3 дни )
    За 30 години развитието на литиево-йонните батерии е огромно и продължава
  • #3
    анонимен ( преди 3 дни )
    Вече 30 години не могат да надскочат литиево-йонните батерии.
  • #2
    Друг Гост ( преди 3 дни )
    От 10 години ги четем тези статии и все ще ги има след 2-3 години
  • #1
    анонимен ( преди 3 дни )
    бай, бай, дизел.
fallback
Последни