Светът преминава бавно към електрически коли, но добрите стари гуми остават. Изобретени през 1888 от Dunlop, но внедрени в автомобилната индустрия след 1891 нататък от Michelin, надуваемите гуми търпят постоянно развитие, но реално концепцията зад тях е същата, като преди един век. Сега, поне според Michelin, е дошъл моментът това да се промени, и на сцената да излязат нов тип гуми - без въздух.
Сега в Michelin са убедени, че безвъздушните гуми ще бъдат от съществено значение не само за самото движение, а и за околната среда. Въпреки че все още няма конкретни срокове. На състезанието "24 часа на Льо Ман" през юни компанията показа безвъздушен дизайн, който е създала, за да отговори на изискванията на НАСА за лунохода на програмата Artemis. Очевидно е защо тези гуми са за предпочитане при шофиране по Луната. Но те имат много предимства и тук, на Земята.
Тук преминаването към безвъздушни гуми може да помогне. Те не могат да бъдат настроени с грешно налягане, просто защото нямат въздух вътре. Това ги прави по-устойчиви. Е, възможна е повреда на пружиниращите перки, но Michelin твърди, че това е малко вероятно. И няма да доведе до катастрофа като при спукване на нормалните гуми.
Продължителността на живота на безвъздушна гума може да бъде допълнително удължена чрез регенериране. Това е обичайна практика и сега за големи търговски превозни средства. Но не и за леки автомобили поради размера и сложността.
От автомобилните гуми се очаква да осигурят висока производителност, като например справяне със скорости на пътя над 150 километра в час. Съществува мнението, че при регенериране подобно шофиране би било опасно. А и оставащата част от живота на гумите не би оправдала финансовите разходи.
Изчислено е, че безвъздушните гуми могат да издържат до три пъти по-дълго от настоящите, като изминават спокойно между 90 000 и 160 000 километра в зависимост от условията на шофиране и поддръжката. Това може да направи регенерирането им по-икономически изгодно. За сравнение една качествена всесезонна автомобилна гума сега от 32 000 до 95 000 километра. Но както беше споменато, често се налага смяна много преди това.
Освен прототипа на лунното превозно средство, разкрит в Льо Ман, Michelin тества на пътя своите безвъздушни гуми UPTIS с La Poste във Франция и с DHM в Сингапур. Съобщава се също, че Tesla преговаря с производителя на безвъздушните гуми. Michelin обаче признава, че все още няма стандарти по същия начин, по който се оценяват традиционните гуми. Наред с UPTIS на Michelin, Bridgestone има Air Free Concept, а Hankook разработи iFlex. Гигантът Goodyear навлезе още повече в научната фантастика със своята сферична концепция Eagle 360 Urban за автономни автомобили. Но като цяло повечето производители все още не дават приоритет на безвъздушните гуми. Все пак последните имат ясни предимства, пише в свой анализ американското издание на Forbes. Така че безвъздушните гуми скоро могат да бъдат още една стъпка напред.