Значението на думата неограничено е ясно, нали? Е, оказва се - не съвсем. Фактът, че навъртя над 40 000 км за месец с наета кола с неограничен пробег, докара клиент на Hertz до абсурдна ситуация. Освен че компанията поиска да го таксува допълнително 10 000 долара, беше повикана полиция с молба за арест.
Разбира се, видеоклипове като този не разказват историята от двете страни, но този изглежда доста лесен за разбиране. Накратко, изглежда, клиентът е наел кола от Hertz за един месец с опцията "неограничен пробег". Човекът връща автомобила месец по-късно, както е планирано, но след като е изминал цели 25 000 мили! Това прави малко над 40 200 км. Очевидно агенцията не е била много доволна от този факт. Предвид необичайно големия пробег, представителят на Hertz иска да таксува кредитната карта на мъжа с 10 000 долара, за да компенсира злоупотребата с километрите.
Наистина, трудно е за обяснение как са навъртени! Това означава всеки ден, например, човек да пътува от Благоевград до Каварна и обратно. И то 31 дни поред! Не е лесна работа, макар че американските пътища нямат сравнение с нашите.
От видеозаписа също не става ясно за какъв тип превозно средство става въпрос, дали лек автомобил, пикап или микробус. Може би този Лоугън е в транспортния бизнес. Обичайно е самостоятелно работещи доставчици да наемат микробуси, например, за да могат извършат даден курс. Клиентът се аргументира пред фирмата знаем, че „неограничен” означава „без никакви ограничения”. Включително и за броя километри, които може да измине с наетия автомобил. Звучи логично, трябва да признаем.
Представителят контрира, че клиентът „никога не е подписвал нищо, което да казва, че му е позволено да кара 25 000 мили“. От агенцията не се церемонят и викат полиция, за да арестуват мъжа с оправданието, че не иска да напусне агенцията. Пак в негова защита - едва ли някой ще иска да си тръгне от офис, ако смята, че са му взели неправомерно 10 000 долара отгоре.
В крайна сметка Hertz трябваше да се извини . „Удовлетворението на клиентите е нашият основен приоритет в и ние искрено съжаляваме за опита на този клиент в един от нашите франчайзи“, каза Hertz в изявлението си. „Според условията на договора клиентът няма да бъде таксуван за пробег. Нашият франчайз отдел се занимава с поведението на служителите и засилва стандарти и политики за обслужване на клиенти, за да гарантира, че те се разбират и следват последователно във всичките ни местоположения.“.
Реалността е друга. Поне в Съединените щати, където оперира с франчайз система, Hertz има доста негативна слава при работа с клиенти (българският клон на Hertz всъщност е част от международната компания с това име, която е отделна от американската). Помним, един клон поиска да таксува шофьор с почти 300 долара за връщане на Tesla Model 3 с... празен резервоар за бензин. В други случаи обвини погрешка клиентите в кражба на коли. Гигантът трябваше да плати общо 168 милиона долара обезщетения.
Няма да е изненада, ако след този инцидент Hertz и други компании добавят клауза към договорите си, в която "неограниченият пробег" в крайна сметка бъде фиксиран. Подобни практики има в Европа, най-вече в Германия. Там компаниите за коли под наем забраниха шофиране по „еднопосочни платени пътища“, след като твърде много коли бяха върнати със сериозни повреди и с необичайно износване. В Германия има само един път с тези характеристики и това е пистата "Нюрбургринг".