fallback

Китайски коли изпревариха Fiat на основен пазар в Европа

Оmoda и BYD вече продават повече във Великобритания, където митата на ЕС не важат

Октомври 2024 г. продължава да е сред най-интересните месеци за автомобилната индустрия и данните за продажбите във Великобритания показват, че китайските производители започват да изпреварват някои от утвърдените марки на пазара.

Резултатите, публикувани от от индустриалната група SMMT, сочат, че Omoda е регистрирала 870 нови автомобила, а BYD - 780. В същото време Fiat записва 779 продажби, което е спад с 27% спрямо октомври миналата година на пазар, където общият спад е 4,8%.

Интересното в случая е, че във Великобритания не действат митата върху китайските коли в Европа, което означава, че цените са по-конкурентни. От друга страна властите имат политика за прехода към електрически превозни средства, като от производителите на автомобили се изисква да достигнат 22% дял от продажбите на EV през тази година. Това кара автомобилните компании да предлагат сериозни отстъпки, като по данни на SMMT, дялът на BEV в продажбите е достигнал 21%.

С изключение на Volvo, която е собственост на Geely, китайските марки представляват 4,8% от британския пазар през октомври. MG Motor е продал най-много превозни средства (5303 единици), но по-малко от миналата година (-13%), а Great Wall Motors също падна с 45% - само 51 бройки, регистрирани през октомври.

BYD, от друга страна, се представи много по-добре, тъй като започва да добавя plug-in хибридни модели към гамата си от електрифицирани превозни средства и увеличава регистрациите с 326% през октомври.

Omoda започна да продава автомобили в Обединеното кралство през август и има 64 представителства. Моделът Omoda 5, наличен както в бензинова, така и в електрическа версия, започва от 25 235 лири (около 30 295 евро), което е с около 6000 евро по-малко от Nissan Qashqai.

Друг от новите играчи на пазара Leapmotor, подкрепян от Stellantis, който започна да приема поръчки за T03 и C10 в Обединеното кралство през октомври и планира да отвори 50 представителства до края на годината. Автомобилите Nio, Xpeng и Zeekr също са на път към дилърите, но все още нямат официална дата на пускане на пазара.

За да постигне целта си за електрически превозни средства в Обединеното кралство, Stellantis иска помощ от правителството. Въпреки това през октомври продажбите на Vauxhall (която също е част от Stellantis) изостанаха от тези на MG с 46%. Само Peugeot, който има по-голям брой електрически превозни средства в гамата си, отбеляза ръст (+4,4%) - до рекордните 7421 бройки.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Специално в ЮК, тази година всеки производител трябва да продаде поне 22% електрички, иначе плаща глоба 15 хил. паунда за всяка непродадена такава. Това доведе до разни неща, които сме виждали при развития социализъм, а именно квоти за нови коли и нежелание на производителите да продават ДВГта. А електричките нямат достатъчно сила да направят 22%. Забавното е, че догодина лимитът се вдига на 25% или нещо подобно.
  • #10
    21М ( преди 1 седмица )
    Имаха богатите в EU една приказка "да го д*ат бедните", а европейските премиум брандове от алчност.. и те по тая концепция се ориентираха.. сега бедните купуват китайски коли, и корпоративните плъхове цялата им алчна надута администрация и сбърканите им менъджерчета лекенца в костюмчета малко ще вкусят от супата. За официалният фалит специално на германците ще гледам видео материалите с пуканки и чипс.
  • #9
    Така, така ( преди 1 седмица )
    :) чайниците заливат *** EU с коли, които се продават 10 към 100 пъти по-добре.. хахах, И местните тоталитарни велможи начело с VWведнага нададоха вой до небесата. Айде де, нали демокрация нали конглокенция нали свободни пазари..Санкции манкци, мита, чайниците идват и ще ги ометат всичките местни"премиум" ***.Семействата поели масови несправедливости върху собствените си доходи и стандарт разбира се ще предпочетат достъпните и читави технологични и дизайнерски изпипани коли на Chin ...
  • #8
    do 6 ( преди 1 седмица )
    Пак си в грешка, субсидиите за купувачите бяха за всички марки, стига да отговарят на определени условия.
  • #7
    анонимен ( преди 1 седмица )
    И пак поради налагане на мита през 70-те и 80-те години, европейците, японците, и корейците отварят свои заводи в САЩ. Нищо ново под Слънцето.
  • #6
    Ех ( преди 1 седмица )
    Средна цена на кола(електричка) в ЕС е около 40к Евро. До миналата година производителите се подпомагаха по различен начин на местно и държавно ниво. Освен това се даваха, общо, 10-15к Евро на купувача. Значи едно 25-35% от един автомобил се даваше от държавата под различни форми. И ТОВА НЕ Е Подпомагане????? Това е друго :) Китайското правителство основно отпуска кредити на добри проценти. Ау, това е много лошо, и е друго :)
  • #5
    do 3 ( преди 1 седмица )
    Ясно е, че нищо не разбираш. Европейските производители имат фабрики в Китай и продават автомобили които са произведени там. За това няма как да им наложат мита.
  • #4
    анонимен ( преди 1 седмица )
    По време на пландемията ако не се лъжа на Еърбъс им дадоха "кредит" и Боинг веднага подскочи - не било честно, било държавна помощ в ущърб на конглокенцията. А сега ако Китай субсидира - един вид всичко е ок?!
  • #3
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 2,личи си че си извън нещата и не ти е ясно нищо.а,Като слагаш високи мита,да не мислиш,че отсреща няма да те дялнат от кокалчетата на краката. Китайците ако въведат мит аза *** трендове,ще утечете в канала за по-малко от 24 часа.Доказа се,че санкции и мита не вършат работа особено срещу силни икономически държави,а само срещу бабанови държави кът наща.
  • #2
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Чайниците ги субсидира правителството им, за това са им евтини автомобилите. Това обаче не е честна търговска практика! За това митата са си много на място.
fallback
Последни