fallback

Tatra представи хибридния камион Force e-Drive

Дизеловият 8-цилиндров двигател е допълнен с електромотор

Като част от изложението E-Salon в Прага, се състоя световният дебют на камиона Tatra Force e-Drive. Интересното е, че тук хибридния силов тракт от паралелен тип е комбинирана с оригинално марково шаси - с опорна рама и независимо окачване на полуоси и пневматични елементи.

Трябва да се отбележи, че преди година беше представен електрическият камион Tatra Force e-Drive FCEV с водородни горивни клетки. Сега компанията продължава да работи върху усъвършенствани задвижвания за производствения си модел от трето поколение Force. 

Tatra Force e-Drive с колесна формула 8x8 е оборудван с 8-цилиндров дизелов двигател Tatra с въздушно охлаждане с мощност 480 к.с. и максимален въртящ момент от 2100 Нм. Той е сдвоен с електродвигател с постоянен магнит Danloss с постоянна мощност от 300 kW и пикова мощност от 500 kW. Максималният въртящ момент достига 2 400 Нм.

Автоматична 7-степенна трансмисия Allison 4900 е свързана към трансферната кутия. Камионът е оборудван с тягови батерии TLO с капацитет 89 kWh. Трансмисията е с междуосови и междуколесни диференциали. Мостовете получават нов тип предавки към колелата.

Tatra Force e-Drive има и три режима на движение: изключително на електрическа тяга - с пробег от 70 км; само с ДВГ; и в хибриден режим, с паралелно свързване на дизелов и електрически двигател. Товароподемността на машината е 22 тона, а общото тегло е 38 тона.

Камионът е оборудван с 6-местна кабина: с четири места, включително за водача, на първия ред и две на втория.

fallback
  • #6
    Кольо ( преди 2 дни )
    Само Руснаците, не могат да правят камиони.
  • #5
    анонимен ( преди 2 дни )
    Радвам се, че тази уникална марка е жива!!! Въздушно охлаждане!!
  • #4
    анонимен ( преди 2 дни )
    В Русия от доста време камионите са дефицит, за това ползват тротинетки и китайски голф колички на фронта.
  • #3
    Караколев ( преди 2 дни )
    Впечатляващ продукт. Снимката я намерих в Инстаграм, текст не съм търсил. Браво на чехите! Тъжно е, че нашата страна няма нито един световно познат пазарен бранд! Но имаме НС, където всеки мрази всеки! Статията е повод да разкажете, обясните, презентирате собствена експертиза, защо не с образователна цел?. "автомат, 8х8, трансферната кутия+нов тип предавки към колелата+междуосови и междуколесни диференциали". Две от местата в кабината са за правостоящи, просто е :))
  • #2
    анонимен ( преди 3 дни )
    Много е як. Но за какво може да се ползва толкова голям и тежък офроуд камион? Освен за армията и за пожарната друго приложение не мога да си представя. Може би и за дърводобив някъде на север в Русия но те там си имат камиони. Не е и за асфалта. Нито пък е за минната индустрия или за строителството. Там се ползват съвсем различен тип камиони, самосвали и гондоли с малки кабини.
  • #1
    анонимен ( преди 3 дни )
    "Камионът е оборудван с 6-местна кабина: с четири места, ..."?!?! Баааах мааааму
fallback
Последни