fallback

Шефът на VW посочи виновниците за кризата в компанията

Дизелгейт и провала в IT-технологиите са в основата на проблемите

В интервю за списание Bild главният изпълнителен директор на Volkswagen - Оливер Блуме, наруши корпоративните табута и обяви, че това е "десетилетието на структурни проблеми" за най-големия германски автомобилен производител. Топ мениджърът говори честно и откровено за грешките, които са допуснали той и неговите предшественици. Така, според него се е образувала своеобразна верига от събития, която е довела до най-дълбоката криза в историята.

Според Блуме сред основните причини са дизелгейт, отхвърлянето на ключова платформа и провала в областта на IT технологиите. Всичко започна от грандиозния скандал с манипулираните дизелови двигатели, след който Volkswagen плати общо 32 милиарда евро. Това се случи по времето, когато компанията се ръководеше от Мартин Винтеркорн.

След това Хербърт Дийс стартира разработката на модулна платформа, която трябваше да стане основа за бъдещи хитови модели, но и тя се провали сериозно. В резултат на това първият електрически автомобил (ID.3) се появи на пазара с няколко години закъснение и със стотици неотстранени дефекти. Друго управленско решение, чиито последствия не са отстранени и досега е изоставането в софтуерната индустрия.

Дийс създаде собствена IT компания (Caraid), нае 10 000 (!) експерти, но в крайна сметка архитектурата на Volkswagen все още е неконкурентоспособна спрямо основните конкуренти на пазара, въпреки огромните разходи за персонал.

Сега ръководството на Volkswagen ще трябва да вземе трудни решения. Става дума за затваряне на заводи в Германия и за намаляване на заплатите. Освен това германската марка ще се откаже от юбилейните бонуси за лоялност на служителите. Според Bild 900 милиона евро са отпуснати за програмата за съкращаване на разходите, наречена "Херкулес", но дали тя ще изправи отново гиганта Volkswagen на крака или той ще тръгне надолу по примера на Nokia, предстои да разберем.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Грешките ? На първо място са отказа да разработват хибриди който момента са свързващото звено след като се оказа, че електромобилите няма да поевтинея бързо . За справка политиката на Рено който основно заложиха на хибриди
  • #13
    анонимен ( преди 3 седмици )
    6-ти, в Китай всички коли са местно производство, без значение каква е марката - дали японска, немска или китайска.
  • #12
    До 10 ( преди 3 седмици )
    Не съм 7. Но ми е любопитно кой аналогичен автомобил с ДВГ с 1000 коня има 300 лв обслужване годишно? Нека да не са 1000. Кажи за някой с 500 коня? С 300 коня? 300 лв годишно обслужване има някой 20-годишен кошник.
  • #11
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Каквото сам си направиш, никой друг не може да ти го направи
  • #10
    Гост ( преди 3 седмици )
    Пак ли лъжеш, тротинетка? Едно обслужване на автомобил излиза 300 лева годишно.Една Тесла ЕС плейд струва 120 к. долара. Зареждането в гаража ти 2 лв/100,на бърза зарядна ти е 16лв/100,по скъпо от бензинов автомобил.
  • #9
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Още преди 2 години като казаха, че имат 10 000 програмиста, ми стана ясно, че нямат и хал хабер какво правят. Говорим за два порядъка по-голяма организация, отколкото реално е необходима за такова нещо. Така се създават единствено проблеми, дезорганизация, лоша комуникация, излишни харчове и слободия.
  • #8
    анонимен ( преди 3 седмици )
    VW е амалгама от консервативни семейни връзки, профсъюзен протекционизъм и щипка административна бюрокрация. Единствен Пиех досега е успявал да накара орела, рака и щуката да теглят в една посока. За тези, които не си спомнят, преди ерата Пиех концернът също беше леко позатънал.
  • #7
    анонимен ( преди 3 седмици )
    10 хил. армия IT-та и един ID.3 200 коня с 1 багажник се произвежда за 30 часа, докато един Model 3 300-500 коня, задно и 4х4, 200+ км/ч, се произвежда за по-малко от 10.. #4: 2035 година?.. времето го нямаш за нищо. Сега отваряш Мобилето и скачаш на Plaid 1000 коня, 4х4, 3 мотора, 2 багажника, 100-200 за 4 сек., без обслужване и 2лв/100.. Кой точно ще дава 6-8-10 бона годишно (гориво, ремонти, консумативи, такса вход и паркиране в града) за картоф 1.6, който не се мести, дими, трака и тече?
  • #6
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тук купуваме най-скъпите коли, в някои държави корейските, японските а в Китай дори VW са два пъти по-евтини, като тези коли са дълга база което ги качва един сегмент нагоре. За жалост европееца обича да бъда стриган и изобщо не е наясно как стоят нещата и то това не е само за колите.
  • #5
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Най-големият виновник за една криза е имено шефа! Точи едва ли е споменал себе си в доклада?
fallback
Последни