fallback

Шефът на VW посочи виновниците за кризата в компанията

Дизелгейт и провала в IT-технологиите са в основата на проблемите

В интервю за списание Bild главният изпълнителен директор на Volkswagen - Оливер Блуме, наруши корпоративните табута и обяви, че това е "десетилетието на структурни проблеми" за най-големия германски автомобилен производител. Топ мениджърът говори честно и откровено за грешките, които са допуснали той и неговите предшественици. Така, според него се е образувала своеобразна верига от събития, която е довела до най-дълбоката криза в историята.

Според Блуме сред основните причини са дизелгейт, отхвърлянето на ключова платформа и провала в областта на IT технологиите. Всичко започна от грандиозния скандал с манипулираните дизелови двигатели, след който Volkswagen плати общо 32 милиарда евро. Това се случи по времето, когато компанията се ръководеше от Мартин Винтеркорн.

След това Хербърт Дийс стартира разработката на модулна платформа, която трябваше да стане основа за бъдещи хитови модели, но и тя се провали сериозно. В резултат на това първият електрически автомобил (ID.3) се появи на пазара с няколко години закъснение и със стотици неотстранени дефекти. Друго управленско решение, чиито последствия не са отстранени и досега е изоставането в софтуерната индустрия.

Дийс създаде собствена IT компания (Caraid), нае 10 000 (!) експерти, но в крайна сметка архитектурата на Volkswagen все още е неконкурентоспособна спрямо основните конкуренти на пазара, въпреки огромните разходи за персонал.

Сега ръководството на Volkswagen ще трябва да вземе трудни решения. Става дума за затваряне на заводи в Германия и за намаляване на заплатите. Освен това германската марка ще се откаже от юбилейните бонуси за лоялност на служителите. Според Bild 900 милиона евро са отпуснати за програмата за съкращаване на разходите, наречена "Херкулес", но дали тя ще изправи отново гиганта Volkswagen на крака или той ще тръгне надолу по примера на Nokia, предстои да разберем.

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 3 дни )
    ФВ и всички други производители (без китайците) отдавна имат заводи в САЩ, Канада и Мексико. Дори някои модели, май са само големи "джипове", се произвеждат само там и се изнасят към Европа. Американците си имат достатъчно истински врагове и тръни в гъ....за, но Европа и Германия не са сред тях.
  • #23
    Камен ( преди 3 дни )
    Или идваш в америка и плащаш данъци там и създаваш там работни места или изчезваш. Това ги чака клетите германци. Като не си знаеш съюзника , а напротив , смяташ го за враг , лягаш в подметките на англо-саксонския си господар. А той не си поплюва. Вместо в началото на 20 век силна Германия да се обедини икономически с Русия и ресурсите и , и да остави английските и американски сахиби с пръст в устата , те клетките германци решиха да стават , като англичаните и да ходят на лов за мечки. Ейги на.
  • #22
    Цените, цените.. ( преди 4 дни )
    От настоящата гама ми харесва Артеон, но него ще го спират. Т Рок кабриото, него също го спират, а и цената е височка. Новият Тигуан - НЕ. Твърде залитна по азиатските тенденции. 1.5 двигатели.. А за 2 литра искат около 110 000 лева. При Пасата по-поносимо, 85-90 000 лева. Електромобилите по над 100 Хил. Полото по 50хил.. ВАГ вече е премиум бранд и това трудно се осмисля. От ръководството побързаха да извият ръцете на масовия клиент. Да застанат срещу работниците си. Резултатът се вижда.
  • #21
    Нисанист ( преди 4 дни )
    До 19И като са толкова хубави швабските що вървят лъм фалит, а японките не...
  • #20
    Бай Х ( преди 4 дни )
    Като клиен на ВАГ групата, мисля, че почти всички модели станаха еднотипни, за сметка на това разшириха моделната гама до куп излишни модели. По отношение на дизелите създадоха куп чупливи двигатели, при бензина маслояди и за капак това DSG и онзи скапан мултитроник.Хвърлиха се да елетрифицират върху платформи за ДВГ. Опаковаха таблото с 2-3 скапани дигитални екрана, с което заприличаха на телефони с колела и за капак на всичко надуха цените за среден клас коли до 80-100-120 хил. лева.
  • #19
    до 18 ( преди 4 дни )
    Подкрепям. Човек трябва никога да не се е качвал в европейска кола, за да си купи японско. Просто японското е много, ама много изостанало, а струва колкото Шкода, да кажем, която е по-добра във всяко едно отношение. Ако човек иска евтина кола - Дачия, Шкода или Сеат. Дори Рено е с по-добро съотношение цена/качество. Ситроен, откакто го пратиха в бюджетния сегмент, също е много по-добър избор от японско.
  • #18
    До 1 ( преди 4 дни )
    Карам Голф 8 , 2.0 дизел. Нощо от това , което си изброил не го виждам. Колата е с абсолютно нормално качество за класа си- имах преди време служебна Тойота- нова, с нищо не се отличава в положителна страна. Обратното- 5 пъти по-грозна е от Голфа , да не говорим за примерно обезшумяване на купето- Голфа е образец в класа си, а Тойотата е много зле в това отношение. А за легендарното япоско качество, какво да кажем? От него остана само легендата. Разбира се , всеки си има мнение.
  • #17
    Емо ( преди 4 дни )
    Какво правят тези 10000 програмиста. Всеки пише по 1 ред програма ли или какво.. ;)
  • #16
    анонимен ( преди 4 дни )
    Хехех, тротинетка 99% от автомобилите карани в България да не са с по 1000 коня?
  • #15
    Гост ( преди 4 дни )
    Ти такъв автомобил ли караш Теслю митичен? Всички Теслюфци се интересувате от мощни коли от дъвки турбо ускоряващи за 2 секунди до 100 ,но карате малолитражки.
fallback
Последни