fallback

Китайската битка при на plug-in хибридите става все по-ожесточена

Няколко марки се борят за създаването на PHEV с възможно най-нисък разход

Автомобилният пазар в Китай е доминиран от така наречените NEV (New Energy Vehicles), тъй като повече от половината от регистрираните автомобили принадлежат към тази категория, включваща електрически коли (+удължител на пробега) и plug-in хибриди. И тъй като става въпрос за над милион продажби само на месец е лесно да се разбере защо местните производители се опитват да спечелят нови клиенти с технологични иновации, стил и производителност.

BYD Seal 06 DM-i 

Най-новата тенденция, възникваща от най-големия автомобилен пазар в света (21.7 милиона автомобила през 2023 г.), става причина за появата на едно ново състезание, което трябва определи коя марка произвежда plug-in хибрида с най-нисък разход. В това състезание участват няколко марки - BYD, Geely, Chery и Roewe, като то вече роди няколко рекорда за пробег с едно зареждане на резервоара и батерията.

През юли 2024 г. Chery влезе в Книгата на рекордите на Гинес с рекорда за пробег за SUV - 2169 км, постигнати от Fulwin T10, който използва цялото съдържание на резервоара и батерията. През октомври нов рекорд на Гинес беше поставен от хибридния седан Roewe D7 DMH, който измина 2208 км. И в двата случая разходът на гориво е много нисък - от порядъка на 2,49 л/100 км.

Geely Galaxy Starship 7 

Надпреварата обаче се изкачи на ново ниво, след като Geely представи своя Galaxy Starship 7, който според хомологационните данни консумира дори по-малко от прекия си конкурент BYD Seal 06 DM-i. Geely има декларирана термодинамична ефективност от 46,5%, което надминава 46,06% на BYD. Освен това Galaxy Starship 7 обещава да измине 2390 кв срещу 2100 км Seal 06 DM-i.

Това означава, че комбинираният разход на Geely от 2,9 л/100 км отговаря на Geely с впечатляваща хомологирана цифра от 2,67 л/100 км. Тук трябва да се уточни, че китайският цикъл на хомологация на нови автомобили CLTC е подобен на стария европейски NEDC и затова се постигат по-ниски стойности на разход при хибридните автомобил в сравнение с по-новия цикъл в Европа - WLTP.

Roewe D7 DMH 

Ето и някои от най-ефективните китайски автомобили:

Geely Galaxy Starship 7 - 1,5-литров ДВГ с 4 цилиндъра и 110 к.с., енергийна ефективност - 46,5%, електромотори - два, съвкупна мощност - 394 к.с, капацитет на батерията - 29,94 kWh, пробег само на електричество - 150 км, пълна автономност - 2390 км, разход - 2,62 л/100 км.

BYD Seal 06 DM-i - 1,5-литров ДВГ с 4 цилиндъра и 101 к.с, енергийна ефективност - 46,06%, електромотори - един, съвкупна мощност - не се съобщава, капацитет на батерията - 15,87 kWh, пробег само на електричество - 120 км, пълна автономност - 2100 км, разход - 2,9 л/100 км.

Fulwin T10 (на снимката) - 1,5-литров ДВГ с 4 цилиндъра и 154 к.с., енергийна ефективност - 44,5%, електромотори - два, съвкупна мощност - 619 к.с., капацитет на батерията - 34,46 kWh, пробег само на електричество - 210 км, пълна автономност - 1400 км, разход - 5,75 л/100 км.

Roewe D7 DMH - 1,5-литров ДВГ с 4 цилиндъра и 111 к.с., енергийна ефективност - 43%, енергийна ефективност - 43%, електромотор - един, съвкупна мощност - 316 к.с., капацитет на батерията - 21,4 kWh, пробег само на електричество - 125 км, пълна автономност 1400 км, разход - 4,3 л/100 км.

fallback
  • #4
    До 1 ( преди 16 часа )
    Китайските скутери и АТВ-та също изглеждат като "яки тупалки"... Отдалече или на снимка. Дори са лъскави! Като ги пипнеш с ръка и покараш, не чак толкова.
  • #3
    Виц ( преди 16 часа )
    От днес, та за това. На клип известен ЕС водещ, тества ЕС автомобил с 500 коня. Много е възбуден и въодушевен, каква мощ, каква технология. Показват го клипа на китайски таксиджия. Той културно пита, от коя година е клипа? :). Най-масовото такси в Китай е BYD HAN, има варианти с 600 коня. Такива работи... :)
  • #2
    Инфо ( преди 16 часа )
    Китайските хибриди са два типа: последователен (ДВГ само зарежда батерията) и паралелен ( ДВГ зарежда + върти колелата). Всички цитирани в статията са от втория тип. Хубавото е, че става дума за нормален размер коли, не за ЕС дребосъците. При този тип батерията е малка, 20-40KWh, и лека. За Гинес: При тестовете, има много техни служители, които следят по трасето да няма измама и всичко е реално. Няма как колата да се движи само надолу, с попътен вятър, и от пред камион да и пази завет :)
  • #1
    анонимен ( преди 16 часа )
    Китайците вече нямат стигане. Скоро всички ще караме китайски коли! За под 30 000 Евро вече имат яки тупалки. На живо изглеждат супер премиум и са натъпкани със всички технологии. Ето това Geely Galaxy Starship 7 изглежда по добре от Porsche Cayenne. Китйците избиват рибата като съотношени цена/качество! Затова ЕС е в паника да налага е високи мита и ограничения за внос. Но те китайците ще се ориентират. Ще почнат да ги внасят разглобени като резервни части. Само гледайте.
fallback
Последни