fallback

Китайската битка при на plug-in хибридите става все по-ожесточена

Няколко марки се борят за създаването на PHEV с възможно най-нисък разход

Автомобилният пазар в Китай е доминиран от така наречените NEV (New Energy Vehicles), тъй като повече от половината от регистрираните автомобили принадлежат към тази категория, включваща електрически коли (+удължител на пробега) и plug-in хибриди. И тъй като става въпрос за над милион продажби само на месец е лесно да се разбере защо местните производители се опитват да спечелят нови клиенти с технологични иновации, стил и производителност.

BYD Seal 06 DM-i 

Най-новата тенденция, възникваща от най-големия автомобилен пазар в света (21.7 милиона автомобила през 2023 г.), става причина за появата на едно ново състезание, което трябва определи коя марка произвежда plug-in хибрида с най-нисък разход. В това състезание участват няколко марки - BYD, Geely, Chery и Roewe, като то вече роди няколко рекорда за пробег с едно зареждане на резервоара и батерията.

През юли 2024 г. Chery влезе в Книгата на рекордите на Гинес с рекорда за пробег за SUV - 2169 км, постигнати от Fulwin T10, който използва цялото съдържание на резервоара и батерията. През октомври нов рекорд на Гинес беше поставен от хибридния седан Roewe D7 DMH, който измина 2208 км. И в двата случая разходът на гориво е много нисък - от порядъка на 2,49 л/100 км.

Geely Galaxy Starship 7 

Надпреварата обаче се изкачи на ново ниво, след като Geely представи своя Galaxy Starship 7, който според хомологационните данни консумира дори по-малко от прекия си конкурент BYD Seal 06 DM-i. Geely има декларирана термодинамична ефективност от 46,5%, което надминава 46,06% на BYD. Освен това Galaxy Starship 7 обещава да измине 2390 кв срещу 2100 км Seal 06 DM-i.

Това означава, че комбинираният разход на Geely от 2,9 л/100 км отговаря на Geely с впечатляваща хомологирана цифра от 2,67 л/100 км. Тук трябва да се уточни, че китайският цикъл на хомологация на нови автомобили CLTC е подобен на стария европейски NEDC и затова се постигат по-ниски стойности на разход при хибридните автомобил в сравнение с по-новия цикъл в Европа - WLTP.

Roewe D7 DMH 

Ето и някои от най-ефективните китайски автомобили:

Geely Galaxy Starship 7 - 1,5-литров ДВГ с 4 цилиндъра и 110 к.с., енергийна ефективност - 46,5%, електромотори - два, съвкупна мощност - 394 к.с, капацитет на батерията - 29,94 kWh, пробег само на електричество - 150 км, пълна автономност - 2390 км, разход - 2,62 л/100 км.

BYD Seal 06 DM-i - 1,5-литров ДВГ с 4 цилиндъра и 101 к.с, енергийна ефективност - 46,06%, електромотори - един, съвкупна мощност - не се съобщава, капацитет на батерията - 15,87 kWh, пробег само на електричество - 120 км, пълна автономност - 2100 км, разход - 2,9 л/100 км.

Fulwin T10 (на снимката) - 1,5-литров ДВГ с 4 цилиндъра и 154 к.с., енергийна ефективност - 44,5%, електромотори - два, съвкупна мощност - 619 к.с., капацитет на батерията - 34,46 kWh, пробег само на електричество - 210 км, пълна автономност - 1400 км, разход - 5,75 л/100 км.

Roewe D7 DMH - 1,5-литров ДВГ с 4 цилиндъра и 111 к.с., енергийна ефективност - 43%, енергийна ефективност - 43%, електромотор - един, съвкупна мощност - 316 к.с., капацитет на батерията - 21,4 kWh, пробег само на електричество - 125 км, пълна автономност 1400 км, разход - 4,3 л/100 км.

fallback
  • #14
    До 13 ( преди 1 месец )
    Малко неудобно се получава, ама да отбележа, че се пише "пунктуация". Няма буквата "о" в думата.
  • #13
    Дифорс ( преди 1 месец )
    Като чета коментарите ми идва да задам върпроса дали сте друсани, когато пишете или сте пропускали часовете по български? То че изречението е безкарайно, че няма пунктоация е ясно, но и смисъла само пишещият може да разбере!
  • #12
    Е ( преди 1 месец )
    Кой пък му дреме какво продават на китайския пазар на автомобилоподобни с трудни имена. Тук ги няма и се надявам така да си остане! Китайците са измамници и нещата им само привидно имат някакви качества, а в действителност нищо не е както трябваосвен с редки изключения, на цената на нормалните производители .
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    който иска да си хвърля парите през прозореца да заповяда в шоурумовете на която и да е автомобилна компания ефекта е същия така че никой на сила не ви кара да си давате парите за автомабил което няма сервизна мрежа и обучен персонал от 35 години в българия няма поне един сервиз който да отговори на нормални изисквания за качество на обслужване на един познат преди дни му скъсаха болт на джантата и това не е прецедент всеки който не може да си намери работа става автомонтьор
  • #10
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Абе тротинет, "Toyota ще копира технологиите на китайските хибриди". За какво ли пък им е на Тойота да копират технологии копирани от тях самите? Клиентите съдят за дадена технология не по това как изглежда в шоурума, а по това как се държи след 5 / 10 / 15 / 20 години. А по тези показатели китайците имат още много да папкат докато стигнат Тойота.
  • #9
    Инфо ( преди 1 месец )
    В момента по Блумбърг се появи интересно интервю: "Митата върху китайските електромобили са бягство от реалността." Хубаво е всеки, който иска от обща култура да добие представа за това, кой къде се намира в сферата на автомобилите.
  • #8
    Гост ( преди 1 месец )
    Ще слушате Акио Тойода.
  • #7
    До 5 и 6 ( преди 1 месец )
    Сигурно за това Toyota ще копира технологиите на китайските хибриди за новите си модели. Може би са се излъгали от рекордите на Гинес горките. Те какво ли разбират от хибриди.
  • #6
    Sameman ( преди 1 месец )
    Супер са до момента на краштест-а, а вероятно и надежноста им свършва с гаранцията. Най-добрият хибрид в момента на нормална марка е Honda Civic 2025, всеки момент ще бъде пуснат на пазара в Щатите, за Европа нямам представа.
  • #5
    РУК ( преди 1 месец )
    Просто другаря Си да нареди промяна в китайския стандарт за измерване и проблема им е решен!Няма какво да се борят! Така или иначе тукашните поклонници на дръпнатата диктатура си умират винаги да цитират китайски "показатели" и "рекорди" ..... разбира се, докато карат нов внос западни дизелаци! Иначе с едни и същи 1,5 двигател и батерии, в каква точно битка да влезат? За +/- 5мл бензин на 100км в зависимост кой по-голяма наклон е избрал за "рекорда"
fallback
Последни