Преди 58 години, по време на 13-ото автомобилно изложение в Токио се състои премиерата на първия автомобил, наречен Sunny. Този модел първо се произвежда под марката Datsun, а от началото на 80-те години като Nissan. Интересно е, че конкурентът на този автомобил, Toyota Corolla, който се превръща в най-продаваната кола в света след години, също дебютира на това изложение.
Производството на модела Sunny стартира през септември 1966 г. Първоначално моделът B10 се появява като седан с две врати, а от 1968 г. той получава каросерия с четири врати. В допълнение, през февруари същата година е представено ново купе - KB10.
Седаните се предлагат в две версии: Standard и Deluxe, а купетата в няколко, включително най-високата - Grand Luxe. Всички модели имат много голям списък от опции за онова време.
Автомобилът е компактен и в базовата си версия има дължина от 3820 мм, широчина от 1445 мм и височина от 1225 мм, а междуосието е 2200 мм. Собственото тегло, в зависимост от конфигурацията, е 625-705 кг.
Двигателят с горно разположени клапани A10 OHV14 развива 62 к.с. За мотор, чийто работен обем не достига и литър (988 кубика) това е повече от отличен показател. Което, разбира се, допринася за увеличаване на продажбите.
Скоростната кутия е механична, три- или четиристепенна, напълно синхронизирана. Възможно е да се поръча и с тристепенен автоматик. Предното окачване е независимо, на напречна листова пружина, а задната е класическа, с непрекъснат мост, на надлъжни полуелиптични ресори. Автомобилът може да развие максимална скорост от 135 км/ч.
Sunny също така се произвежда в модификацията VB10, която е интегриран ван или комби. А през февруари 1967 г. дебютира Datsun Sunny Truck, пикап, базиран на тях.
Моделите Sunny от първото поколение не само се продават на японския пазар, но и се изнасят в Австралия. Купето, продавано там като Datsun 1000 Coupe, се предлага само във версия Deluxe.
Много подобрения, които не са задължителни на японския пазар, са стандартни там. Освен това двигателите са с повишено съотношение на компресия и друг карбуратор - от Hitachi. Това позволява мощността да бъде увеличена с 4 к.с., т.е. до 66 кончета.
През юни 1969 г. са направени малки козметични промени по екстериора на модификациите, но производството на модела скоро е прекратено напълно през декември. Той е заменен от следващия модел B110 през 1970 г., а три години по-късно от тези от трето поколение (B210).