Кросоувърът Renault Grand Koleos, който е базиран на Geely Monjaro, вече няма да бъде ексклузивен за Южна Корея, а ще стане глобален модел, съобщава The Korea Times. Renault има планове първо да пусне модела в Близкия изток и Африка, а след това и на други пазари. В същото време експортната версия ще загуби префикса Grand и вероятно ще бъде позиционирана като ново поколение Koleos.
Grand Koleos дебютира това лято и се превърна в първия съвместен проект между Renault и Geely. Французите заимстваха структурата на купето и хибридната система от Monjaro, с която моделът се продава на китайския пазар (където се нарича Xingyue L).
Разликите се свеждат до външния дизайн: автомобилът има радиаторна решетка без рамка, в която оптиката на оригиналния Monjaro се вписа много хармонично.
В Южна Корея Grand Koleos се предлага с бензиново-електрическата система E-Tech, който включва 1,5-литров бензинов двигател и електрически мотор. Има и алтернатива под формата на 2-литров ДВГ с мощност 211 конски сили: в Grand Koleos с предно предаване двигателят е съчетан със седемстепенна роботизирана скоростна кутия, а във версията със задвижване на четирите колела - с осемстепенна автоматична кутия.
Кросоувърът предизвика огромен интерес на южнокорейския пазар, като при пускането му там местните дилъри на Renault приемаха по няколкостотин поръчки всеки ден и след 11 дни броят им надхвърли 7000. Вероятно затова Renault мисли за разширяване на географията на продажбите си. В Близкия изток и Африка се планира да се продават и двете версии на Koleos, но кога ще стане това още не е обявено.