Следващият Mercedes-Benz CLA ще бъде първият модел на германската марка с двигател на Geely. Седанът ще излезе през 2026 г., като ще разполага с произведен в Китай 2.0L мотор, разработен от Geely и Renault, който след това ще бъде настроен в Германия.
Това не е първият път, когато CLA използва двигатели, различни от Mercedes - някои версии от първото и второто поколение на модела работеха със задвижващи системи на Renault. Новият компактен седан ще получи и система за подпомагане на шофирането в градски условия, разработена от китайския стартъп Momenta.
Третото поколение Mercedes-Benz CLA ще дебютира с 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, произведен от Horse Powertrain Limited – съвместното предприятие за двигатели с вътрешно горене (ICE) между Renault и Geely. Моторът ще развива 250 к.с. и 360 Нм, като в част от разработката му са участвали и инженери на германския производител.
Производството ще се извършва в Китай, но катализаторът няма да бъде монтиран, докато двигателят не пристигне в Германия, което гарантира, че отговаря на строгите европейски стандарти за емисии. Трансконтиненталният производствен процес може да изглежда малко заплетен, но той отразява все по-глобализирания характер на автомобилното инженерство.
Може да звучи изненадващо, че новото поколение CLA ще използва двигател от Geely и Renault, но трябва да се отбележи, че главният изпълнителен директор на Geely - Ли Шуфу, притежава 10% дял в Mercedes-Benz. Geely също управлява съвместно предприятие с германския производител на автомобили за изграждане на Smart EV.
Според CarNewsChina, новият четирицилиндров двигател може да бъде съчетан с 48-волтова мека хибридна система, която интегрира стартер директно в трансмисията и това прави шофирането по-плавно и по-ефективно.
Двигателят не е единствената китайска технология, която ще бъде интегрирана в новия CLA. Компактният седан ще включва и усъвършенствана система за подпомагане на водача, разработена от китайския стартъп Momenta. Името на марката може да не звучи познато, но Mercedes-Benz подкрепя Momenta от 2017 г. Освен това тази компания получи инвестиции от GM, SAIC и Yunfeng Capital, собственост на милиардера бизнесмен Джак Ма. Системата на Momenta не разчита на карти с висока разделителна способност, като вместо това поддържа асистирано шофиране в градска среда.
Новият CLA ще получи и други впечатляващи системи и технологии. В допълнение към предлагането на ефективни четирицилиндрови двигатели, няколко изцяло електрически версии ще бъдат създадени на 800-волтова електрическа архитектура. В процес на подготовка е и високопроизводителна версия на EV с марка AMG.