fallback

Mercedes-AMG ONE на 55 км се продава за 3.35 млн евро

Срещу колосалната сума може да се наредите до Хамилтън, Култард и  Розберг

Спортен автомобил Mercedes, който се задвижва от двигател от Формула 1, може да бъде ваш на астрономическа цена. Той е напълно разрешен за движение по пътищата и идва само с 55 километра на таблото.

Много специалният хибриден мотор, наречен Mercedes-AMG ONE, може да се похвали с технология, извлечена от невероятно успешната F1 програма на марката. Разработката на невероятната машина отне на немците седем години . Резултатът може да се похвали със същия двигател, който задвижваше колата на Люис Хамилтън, спечелила шампионата през 2015 г.

Способен да генерира чудовищните 1063 к.с., AMG ONE може да достигне максимална скорост от над 350 километра в час. Ускорява до стотака за нищожните 2,9 секунди. Моторът включва специално произведена скоростна кутия плюс гарнитури и други съоръжения, за да поддържа двигателя възможно най-хладен. 

F1 моторите са известни с това, че бързо прегряват поради силното триене и високи скорости. Тези двигатели са много издръжливи, но не са предназначени за дълги разстояния. Те работят добре до около 2500 километра, после тяхната производителност пада.   За щастие, екземплярът, който в момента е наличен, е още далеч от тази граница. Но пък струва цели 3,35 милиона евро. Припомняме, първият Mercedes като този беше продаден през януари 2023 година в ексклузивна боя, вдъхновено от ливреята на F1 W12 – колата, която спечели шампионата на конструксторите през 2021 г.

Съобщава се, че самият Хамилтън е закупил две коли AMG ONE , като едната е подарил на баща си Антъни. Син мечта! Други известни имена, които притежават AMG ONE, са Дейвид Култард , бившите звезди на Mercedes F1 Нико Розберг и Валтери Ботас, както и австралийският бизнесмен Линдзи Фокс.

В рекламата на продавача European Prestige се казва: „Двигателят F1 е до голяма степен непроменен в шосейния автомобил, получавайки същия работен обем от 1,6 литра, като MGU-K и MGU-H възстановяват енергията в 8,4kWh батерия. Разликата е в добавянето на два електрически мотора отпред, които в комбинация с двигателя с вътрешно горене развиват 1063 к.с".    

Процедурата по стартиране на колата е изключително специфична, както демонстрира шампионът във Формула 1 за 2016 г. Нико Розберг, когато взе своя звяр по-рано тази година. Ако не я изпълните 6 пъти поред, моторът ще се заключи автоматично и трябва да идва обучен техник с лаптоп. Този екземпляр идва с бонуси - включително шумопотискащи слушалки с марка AMG от Sennheiser.

AMG ONE далеч не е първата спортна кола, в която е монтиран двигател от F1. Това  направи Ferrari F50, което използва чудовищен 4,7-литров V12 двигател. Всъщност, беше силно преработена версия на 3,5-литровия двигател, който задвижваше колата F1 на италианците от 1990 г. Само 275 екземпляра ще бъдат направени от немската марка. Както споменахме, няколко от тях вече за изкупени от звезди на F1.    

fallback
  • #10
    Друг Гост ( преди 1 час )
    Още първото ти изказване намесваш еснафски критерии - колко е броил, колко плаща за поддръжка и някой си щял да го бие на светофара - от това се разбира какви са ти критериите за автомобил и че просто не трябва да коментираш под статиите за такива автомобили след като не разбираш идеята им.
  • #9
    До другия гост ( преди 1 час )
    Не мога да разбера вашата мания за заяждане? Попитах те с кое от моите изказвания че това е колекционерски автомобил, който не е за каране не си съгласен? Ако трябва да перефразирам първото си мнение с твоите думи, ще е че ван Гог е чудесно платно за стената, но не става за увиване на закуската на детето за училище сутринно време . Къде съм отрекъл качествата на автомобила и това че е произведение на изкуството, към което трябва да се отнасяш точно като към произведение на изкуството?
  • #8
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    *** в Монако и ще видиш, че хората си ги карат, но това няма значение - мен ме радва съществуването на този автомобил, защото е красив, мощен и бърз, въпреки, че по принцип не харесвам Мерцедес. За мен това е произведение на изкуството - най-доброто което инженерите могат да направят днес и еснафски забележки колко е практичен или колко гори са неадекватни - все едно да питаш какво толкова хората гледат картини след като амбалажната хартия е по-практична
  • #7
    До 6 ( преди 2 часа )
    Ще ти задам конкретен въпрос - смяташ ли че някога ще караш такъв автомобил? Този въпрос беше риторичен, но истинският е , смяташ ли че поне един от собствениците ще ползва този автомобил за ежедневен, колкото и да е богат? Повечето собствени ще изкарват тези автомобили веднъж годишно, но не всяка година.
  • #6
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    До 5 - за какво друго не става - да си носиш щайгите с домати от село? Защо изобщо коментираш в тази тема?!? За да ни натрапиш еснафското си ежедневие?!?
  • #5
    До другия гост ( преди 2 часа )
    Аз каквото съм имал да го казвам, съм го казал. По улиците в ежедневието. Да си купиш този автомобил е точно толкова смислено колкото да си купиш болид от Формула 1, който също е бърз на нюрбургринг, но за друго не става.
  • #4
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    До 3 - не знам какво имаш предвид под по-бърз, но този автомобил държи рекорда на Нюрбургринг и няма електричка която да е близо до него - Римац прави обиколка с 30 сек. по-бавно и цената на Римац е сходна
  • #3
    До 2 ( преди 3 часа )
    Защо да мълча? Защото казаното от мен не е вярно или защото казаното от мен не ти харесва? За разлика от тебе аз ще кажа, че казаното от тебе за автомобила е вярно и ми харесва!
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    Мнооо як ееее! До 1 Малтчи ва!
  • #1
    анонимен ( преди 4 часа )
    Автомобил за колекция, но не и за каране! То няма и смисъл да го караш по улиците, където някой ще е по-бърз на светофара от тебе, въпреки, че кара автомобил за стотина хиляди евро, А ти си броил 3, 35 милиона и само за поддръжка плащаш годишно колкото цената на два от онези автомобила които те бият.
fallback
Последни