fallback

Mercedes-AMG ONE на 55 км се продава за 3.35 млн евро

Срещу колосалната сума може да се наредите до Хамилтън, Култард и  Розберг

Спортен автомобил Mercedes, който се задвижва от двигател от Формула 1, може да бъде ваш на астрономическа цена. Той е напълно разрешен за движение по пътищата и идва само с 55 километра на таблото.

Много специалният хибриден мотор, наречен Mercedes-AMG ONE, може да се похвали с технология, извлечена от невероятно успешната F1 програма на марката. Разработката на невероятната машина отне на немците седем години . Резултатът може да се похвали със същия двигател, който задвижваше колата на Люис Хамилтън, спечелила шампионата през 2015 г.

Способен да генерира чудовищните 1063 к.с., AMG ONE може да достигне максимална скорост от над 350 километра в час. Ускорява до стотака за нищожните 2,9 секунди. Моторът включва специално произведена скоростна кутия плюс гарнитури и други съоръжения, за да поддържа двигателя възможно най-хладен. 

F1 моторите са известни с това, че бързо прегряват поради силното триене и високи скорости. Тези двигатели са много издръжливи, но не са предназначени за дълги разстояния. Те работят добре до около 2500 километра, после тяхната производителност пада.   За щастие, екземплярът, който в момента е наличен, е още далеч от тази граница. Но пък струва цели 3,35 милиона евро. Припомняме, първият Mercedes като този беше продаден през януари 2023 година в ексклузивна боя, вдъхновено от ливреята на F1 W12 – колата, която спечели шампионата на конструксторите през 2021 г.

Съобщава се, че самият Хамилтън е закупил две коли AMG ONE , като едната е подарил на баща си Антъни. Син мечта! Други известни имена, които притежават AMG ONE, са Дейвид Култард , бившите звезди на Mercedes F1 Нико Розберг и Валтери Ботас, както и австралийският бизнесмен Линдзи Фокс.

В рекламата на продавача European Prestige се казва: „Двигателят F1 е до голяма степен непроменен в шосейния автомобил, получавайки същия работен обем от 1,6 литра, като MGU-K и MGU-H възстановяват енергията в 8,4kWh батерия. Разликата е в добавянето на два електрически мотора отпред, които в комбинация с двигателя с вътрешно горене развиват 1063 к.с".    

Процедурата по стартиране на колата е изключително специфична, както демонстрира шампионът във Формула 1 за 2016 г. Нико Розберг, когато взе своя звяр по-рано тази година. Ако не я изпълните 6 пъти поред, моторът ще се заключи автоматично и трябва да идва обучен техник с лаптоп. Този екземпляр идва с бонуси - включително шумопотискащи слушалки с марка AMG от Sennheiser.

AMG ONE далеч не е първата спортна кола, в която е монтиран двигател от F1. Това  направи Ferrari F50, което използва чудовищен 4,7-литров V12 двигател. Всъщност, беше силно преработена версия на 3,5-литровия двигател, който задвижваше колата F1 на италианците от 1990 г. Само 275 екземпляра ще бъдат направени от немската марка. Както споменахме, няколко от тях вече за изкупени от звезди на F1.    

fallback
  • #18
    До Пропов ( преди 3 седмици )
    И останалите заядливци. Хрумна ми да ви питам дали смятате че някой ще си купи този автомобил да си го кара ежедневно? Разбира се, че няма. Като искат ежедневен автомобил с ниски експлоатационни разходи, който е по-бърз на светофарите, си купуват електромобил, а не това произведение на изкуството, което е най-сложният автомобил на планетата и някой трябва да ти обясни как да го караш дори да си професионален автомобилен състезател, на който живота му е минал по пистите.
  • #17
    До Пропов ( преди 3 седмици )
    Това е като да си купиш часовник за 1 милион и да си го носиш денонощно, за да гледаш колко е часа. И да се хвалиш с колко малко секунди изостава или избързва на година. Такъв часовник и автомобил въобще не се купуват заради техническите им характеристики. ПРИТЕЖАНИЕТО на този автомобил е демонстрация на его. Демонстрация, че може да си позволи да кара автомобил за 3,5 милиона, на който само годишната поддръжка струва повече от автомобилите на останалите. Притежанието, а не карането е важното
  • #16
    Смисълът ( преди 3 седмици )
    "Пропов ( преди 4 часа ) Като видиш тая кола на светофара и я дръпнеш, тогава глупостите ти ще добият смисъ" те още днес моите глупости си имат смисъл, но обикновено на Вас Ви се губи смисъла на написаното господин смисъл. Хайде прочети още веднъж първия коментар дали съм пращал някога този автомобил на светофара и СМИСЪЛЪТ да бъде там? "Автомобил ЗА КОЛЕКЦИЯ, но НЕ и за каране! То НЯМА И СМИСЪЛ ДА ГО КАРАШ ПО УЛИЦИТЕ" така започва мнението. Кое не разбра от СМИСЪЛА МУ?
  • #15
    Пропов ( преди 3 седмици )
    Абе пак критики тук. Някакъв уникален безхаберник ми гпвпри за гонки по светофарите. Като видиш тая кола на светофара и я дръпнеш, тогава глупостите ти ще добият смисъ
  • #14
    До 13 ( преди 3 седмици )
    Еми то няма какво да ми обясниш при положение, че ти говоря същото като тебе, ако някога успееш да разшифроваш какво съм написал в първия пост. Това че с цел заяждане се опитваш да го преобърнеш на 180 градуса, си е лично от твоя проблем. Прочети го няколко пъти и се опитай да разбереш поне първото изречение. Попитай и чичко google Какво значи колекция, ако ти се губи смисъла и ако искаш колекционирай тротинетки вместо изкуство, щом им слагаш знак за равенство.
  • #13
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Не мога да ти обяснявам повече - качвай се на тротинетката и заминавай - какъв е смисъла да караш кола. Не ходи в музеи - какъв е смисъла - може да го видиш на ГСМ и на концерти не ходи - какъв е смисъла. По пистите в отворените дни има само електрически тротинетки - какъв е смисъла да караш кола - пак правиш обиколка.
  • #12
    газ до дупка ( преди 3 седмици )
    тоя мерцедес напомня на онзи където правеше салта докато го караш - сребърната стрела :D
  • #11
    До другия гост ( преди 3 седмици )
    "не трябва да коментираш под статиите за такива автомобили след като не разбираш идеята им." Я пак прочети и се опитай да схванеш смисъла на написаното" АВТОМОБИЛ ЗА КОЛЕКЦИЯ, но не и за каране! То НЯМА И СМИСЪЛ ДА ГО КАРАШ по улиците..." Схванал ли съм идеята или не? Да не твърдиш че някой ги е купил да спортува? Ти на коя писта в Монако ми прати да ги видя? Дали ги ползват за състезания или като произведение на изкуството и демонстриране на его?
  • #10
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Още първото ти изказване намесваш еснафски критерии - колко е броил, колко плаща за поддръжка и някой си щял да го бие на светофара - от това се разбира какви са ти критериите за автомобил и че просто не трябва да коментираш под статиите за такива автомобили след като не разбираш идеята им.
  • #9
    До другия гост ( преди 3 седмици )
    Не мога да разбера вашата мания за заяждане? Попитах те с кое от моите изказвания че това е колекционерски автомобил, който не е за каране не си съгласен? Ако трябва да перефразирам първото си мнение с твоите думи, ще е че ван Гог е чудесно платно за стената, но не става за увиване на закуската на детето за училище сутринно време . Къде съм отрекъл качествата на автомобила и това че е произведение на изкуството, към което трябва да се отнасяш точно като към произведение на изкуството?
fallback
Последни