Големият страх на автомобилните производители при транспортирането на техните електрически превозни средства по море ги принуждава да търсят противодействие на евентуален пожар на борда на кораба по време на пътуване. Hyundai представи свое решение на проблема, което не е перфектно и крие някои рискове, но може да свърши работа.
Корейската марка все още не е претърпяла инцидент на борда на морски превозвач на електромобили, за разлика от производители като BMW, Mercedes и други, които вече пострадаха. В Hyundai обаче искат да се застраховат, тъй като като произвеждан своите EV в Пусан, откъдето ги превозват с кораби като Hyundai Glovis, който има капацитет да транспортира до 7500 коли, разпределени на 12 палуби.
Медиите в Южна Корея съобщава, че новата система за предотвратяване на пожари на Hyundai представлява устройство, което пробива батерията и инжектира в нея огромно количество вода от противопожарната система на кораба. Дупката в батерията се пробива само за 2 минута, а потушаването на пожара отнема 30 минути.
За улеснение автомобилният производител е инсталирал и LED светлини на устройството, като те трябва да идентифицират точките за прикрепване в условия на слаба видимост, причинени от пушека от пожара в батерията.
Големият проблем обаче е, че устройството се управлява от човек, който ще трябва да рискува живота и здравето си, за да се доближи до горящ автомобил. В Hyundai са наясно и затова работят по роботизиране на системата - област, в която корейският производител има огромен опит.