fallback

Hyundai откри оръжие срещу пожарите на електромобили на кораб

Устройството на корейската марка пробива батерията и я пълни с вода

Големият страх на автомобилните производители при транспортирането на техните електрически превозни средства по море ги принуждава да търсят противодействие на евентуален пожар на борда на кораба по време на пътуване. Hyundai представи свое решение на проблема, което не е перфектно и крие някои рискове, но може да свърши работа.

Корейската марка все още не е претърпяла инцидент на борда на морски превозвач на електромобили, за разлика от производители като BMW, Mercedes и други, които вече пострадаха. В Hyundai обаче искат да се застраховат, тъй като като произвеждан своите EV в Пусан, откъдето ги превозват с кораби като Hyundai Glovis, който има капацитет да транспортира до 7500 коли, разпределени на 12 палуби.

Медиите в Южна Корея съобщава, че новата система за предотвратяване на пожари на Hyundai представлява устройство, което пробива батерията и инжектира в нея огромно количество вода от противопожарната система на кораба. Дупката в батерията се пробива само за 2 минута, а потушаването на пожара отнема 30 минути.

За улеснение автомобилният производител е инсталирал и LED светлини на устройството, като те трябва да идентифицират точките за прикрепване в условия на слаба видимост, причинени от пушека от пожара в батерията.

Големият проблем обаче е, че устройството се управлява от човек, който ще трябва да рискува живота и здравето си, за да се доближи до горящ автомобил. В Hyundai са наясно и затова работят по роботизиране на системата - област, в която корейският производител има огромен опит.

fallback
  • #6
    Друг Гост ( преди 35 минути )
    Не много по темата, но на снимката такъв кораб ли е? Тези 7500 автомобила на собствен ход ли се товарят?!?
  • #5
    До 1 ( преди 1 час )
    Напълно достатъчно е още при проектирането на кораба на всяка палуба на пода да има един или няколко под всяко "паркомясто", а тръбите да са под палубата разделени на зони, които да се активират автоматично при пожар само под запаления автомобил и няколко наоколо за всеки случай.
  • #4
    анонимен ( преди 1 час )
    В Гърция превоза на електрически автомобили с ферибот е забранен.Скоро предстои забрана за превоз на нови електрически автомобили с кораби.
  • #3
    Мъка ( преди 2 часа )
    Това корейците и японците се състезават да показват, кои са с повече умствени проблеми. Ми да ползват батерии на BYD/CATL, последните версии не горят. Във всяка електричка, поне на всички китайци го има, в менюто има опция да се изключва батерията, за да не се разрежда при дълъг престой. Примерно месец, и заминавате на някъде. Спира се високото и част от ниското напрежение. При работа в сервиз също се ползва, за безопасност. На кораб, да го спират. Трябва една гънка да имат, но явно ...
  • #2
    MythBuster=idiot ( преди 3 часа )
    Електромобилите не се палят.Статистически е доказано.
  • #1
    анонимен ( преди 4 часа )
    Ами добър опит, ама айде пак. 30мин е доста време, през което да пламнат и други коли. но доакто стигнем до там има да се монтират едни 7500 такива устройства + да се закачи към пожарен маркуч.. а каква плетеница от маркучи ще е..
fallback
Последни