fallback

Hyundai откри оръжие срещу пожарите на електромобили на кораб

Устройството на корейската марка пробива батерията и я пълни с вода

Големият страх на автомобилните производители при транспортирането на техните електрически превозни средства по море ги принуждава да търсят противодействие на евентуален пожар на борда на кораба по време на пътуване. Hyundai представи свое решение на проблема, което не е перфектно и крие някои рискове, но може да свърши работа.

Корейската марка все още не е претърпяла инцидент на борда на морски превозвач на електромобили, за разлика от производители като BMW, Mercedes и други, които вече пострадаха. В Hyundai обаче искат да се застраховат, тъй като като произвеждан своите EV в Пусан, откъдето ги превозват с кораби като Hyundai Glovis, който има капацитет да транспортира до 7500 коли, разпределени на 12 палуби.

Медиите в Южна Корея съобщава, че новата система за предотвратяване на пожари на Hyundai представлява устройство, което пробива батерията и инжектира в нея огромно количество вода от противопожарната система на кораба. Дупката в батерията се пробива само за 2 минута, а потушаването на пожара отнема 30 минути.

За улеснение автомобилният производител е инсталирал и LED светлини на устройството, като те трябва да идентифицират точките за прикрепване в условия на слаба видимост, причинени от пушека от пожара в батерията.

Големият проблем обаче е, че устройството се управлява от човек, който ще трябва да рискува живота и здравето си, за да се доближи до горящ автомобил. В Hyundai са наясно и затова работят по роботизиране на системата - област, в която корейският производител има огромен опит.

fallback
  • #12
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Това, че реакцията отделя кислород не е проблем - горенето е до % кислород - просто трябва да вкарваш достатъчно CO2 така че въпреки отделянето на кислород процентът му да спада. Все едно де - много задълбахме :-) Очевидно те търсят евтин начин и за това искат с вода за да ползват съществуващата противопожарна система. Един от проблемите с водата е че трябва да се оттича което може да е източник на свеж въздух - според мен те за това искат директно в батерията - да е затворено
  • #11
    До 11 ( преди 3 седмици )
    Всъщност не са съвсем наблъскани един в друг, защото завързват всеки един от тях към пода, защото иначе при вълнения ще се събират на куп и ще се блъскат един в друг. Тоест се знае позицията на всеки един автомобил и под него може да има един два три или повече отвора от които да излиза вода със силна струя към пода на автомобила. Клетките горят с пламък дори под вода. От химичната реакция при горенето се отделя кислород, така че кислородът от въздуха не е необходим за горенето.
  • #10
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    До 10 - прав си но мисля, че ако няма кислород няма да има пламък и няма да запали съседния автомобил. Не знам дали само от нагряване ще го запали. Не знам дали и в кораб тази висока температура не е проблем за конструкцията, но със сигурност могат да ги държат в охладена среда за да не прегряват - ограждат ги в отделни сектори и изстудяват. Според мен има по интелигентни начини от предложения - сигурно в кораба са много близо един до друг - как човек ще ползва тази система?
  • #9
    До 9 ( преди 3 седмици )
    Няма как да се получи. При горенето не се нуждае от кислород. Затова е невъзможно да се угаси дори под вода. Запалването на съседните автомобили също няма да бъде ограничен, защото всяка клетка се запалва от високата температура на съседната. Единствената цел на поливането с вода е охлаждането на съседните клетки, а не гасенето на вече горящите. Те са сравнително малки по размери и изгарят бързо за не повече от минута, но са много на брой и се палят последователно.
  • #8
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    До 7 - щом е затворено помещението да подтискат огъня като редуцират кислорода. Батерията май пак ще си гори, но няма да може да запали съседния. Може и да добавят ендотермични реакции - напр. намаляване на налягане на CO2 като в газираните напитки
  • #7
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Браво на Хюндай, това е начина.
  • #6
    До 6 ( преди 3 седмици )
    Да това на снимката е точно такъв кораб. Автомобилите се товарят на собствен ход. То няма и друг начин да се товарят, защото, ако си се качвал на кораб, ще знаеш че палубите дори на круизните кораби са с доста ниска височина. По-ниска дори от подземните паркинги по моловете.. точно затова казвам, че най-смисленото решение е противопожарната система да не е на тавана както обикновено, а от долната страна на автомобилите, като водата се пръска нагоре през отвори в пода.
  • #5
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Не много по темата, но на снимката такъв кораб ли е? Тези 7500 автомобила на собствен ход ли се товарят?!?
  • #4
    До 1 ( преди 3 седмици )
    Напълно достатъчно е още при проектирането на кораба на всяка палуба на пода да има един или няколко под всяко "паркомясто", а тръбите да са под палубата разделени на зони, които да се активират автоматично при пожар само под запаления автомобил и няколко наоколо за всеки случай.
  • #3
    анонимен ( преди 3 седмици )
    В Гърция превоза на електрически автомобили с ферибот е забранен.Скоро предстои забрана за превоз на нови електрически автомобили с кораби.
fallback
Последни