Когато става въпрос за надеждност, обикновено една марка излиза на преден план и това е Toyota. Дори и с такава репутация обаче не е възможно винаги да си перфектен. Този двигател на японския производител не успя да изкара дори 120 000 км, доказвайки, че и най-добрите понякога грешат.
Това е атмосферен 2ZR-FXE редови четирицилиндров мотор, поставен на Toyota Prius от 2016 г., твърди YouTube-каналът I Do Cars. Повечето от автомобилите с такъв двигател все още са на пътя, така че подобна тежка повреда е доста необичайна, особено при толкова малък пробег.
По външната страна на агрегата не се виждат поражения, но нещата се изясняват, когато капака на клапана бъде свален. Вижда се кафява млечна емулсия, разпръсната наоколо, което означава, че охлаждащата течност и маслото са се смесили. А това е лоша новина.
Един от цилиндрите изглежда подозрително по-чисто от останалите, което е явен признак за проникване на вода. Продължавайки разглобяването водещият във видеото открива, че прътът на цилиндъра е огънат, което означава, че се е опитал (и не е успял) да компресира вода..
Въпреки очевидните поражения, не е напълно ясно как този двигател се е повредил. Може да е прегрял или уплътнението на главата може да е излязло от строя. В представителство на Toyota също не успяват да установят причините за повредата.