fallback

Volkswagen като Tesla - пуска роботакси

Напълно автономната версия на ID.Buzz. излиза през 2026

Volkswagen също иска свое собствено роботакси, но за разлика от Tesla, която е проектирала изцяло ново превозно средство, производителят от Волфсбург е решил да използва ID.Buzz като основа за тази транспортна услуга без шофьор.

В момента американския филиал на германския гигант се подготвя да пусне ID.Buzz в САЩ (дебютът е планиран за ноември). Затова и отделът за автономна мобилност при шофиране и транспорт (ADMT) на Volkswagen обяви, че работи за актуализиране на хардуера и софтуера на известния електрически ван, за да създаде версия, способна да се движи без необходимост от човешка намеса.

Всъщност Volkswagen работи по проекта за самостоятелно управление ID.Buzz от 2023 г. В момента автопарк от 15 експериментални автомобила се движи по улиците на Остин, щата Тексас. Редица самоуправляващи се автомобили ID.Buzz също се тестват в Европа - в германските градове Мюнхен, където има специално изграден център за изпитания, както и в Хамбург.

„В ADMT се занимаваме с всичко, свързано с изкуствения интелект, който ще бъде използван за самоуправляващите се превозни средства. Ние сме около 700 души и разработваме софтуер и хардуер, за да направим нашия ID.Buzz подходящ за придвижване в градски контекст в пълна автономност. Можем да направим това в съответствие с европейското и американското законодателство, защото искаме да изградим глобален продукт“, обясни шефът на ADMT - Карл Лохман.

След като ID.Buzz ще бъде пуснат и в САЩ, Volkswagen иска да предложи самоуправляващата се версия още през 2026 г. Превозното средство се очаква да бъде готово за търговска употреба до две години. Германският производител обаче няма да създава автопарк, с който да предлага самата таксиметрова услуга без шофьор. Идеята е да се продаде ID.Buzz на компании, работещи в сектора - като Uber, например.

Дотогава ID.Buzz ще бъде оборудван с усъвършенствани сензори и следващо поколение лидари, които ще бъдат предоставени от израелския стартъп Innoviz. За управление на данни автомобилите на Volkswagen ще бъдат базирани на системата EyeQ6, съвместна разработка между Volkswagen и Mobileye.

fallback
  • #6
    СМОГ ( преди 1 месец )
    #5 Да, да, да! Никой не се е родил със седалка на г.зa!
  • #5
    Propov ( преди 1 месец )
    Не не не! Аз отидох да живея в Германия заради реда и дисциплината. Сега ако ги пуснат тия слепи кучета по улиците ще настане пълен хаос. Милионите пенсионери с коли пречат достатъчно, ама поне има някаква логика в тяхното поведение и знаеш как да им реагираш. Ако вкарат тия машини и пенсионерите съвсем ще се шашнат и задръстванията ще станат тотални - от граница до граница.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Робо-ковчег, не мерси.
  • #3
    Майтапче ( преди 1 месец )
    ВАГ спокойно може да организират набиране на марсианци за шофьори, ще бъде по успешно. Още вечерта след представянето на Мъск, се разбра, че НЯМА реално роботакси, НЯМА и роботи. Но информацията не беше потвърдена. На другия ден от Тесла официално потвърдиха. Таксито се е движело по ФИКСИРАН ПРЕДВАРИТЕЛЕН маршрут. Роботите са УПРАВЛЯВАНИ ДИСТАНЦИОННО от ОПЕРАТОРИ. Шоуто било да покаже какво си мечтаят някога да се случи :) Дори самия Мъск го потвърди след един ден. Шаранчета си има винаги ..
  • #2
    До 1 ( преди 1 месец )
    На Запад 1 работен ден на таксиджия струва сигурно 200 евро/долара бруто. Това роботакси би пестяло десетки хиляди евро/долара годишно от шофьор (пак ще е нужен някакъв човешки труд покрай подръжка, техн. проблем това-онова, но в крайна сметка в пъти по-малко щом не е нужен шофьор)
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Скъпа непродаваема електричка.Ако стане роботакси,ще се качи още цената и ще стане още по непродаваема.
fallback
Последни