fallback

Бъдещата премиум платформа на Audi се оказа не толкова „нова“

Архитектурата PPC използва голяма част от технологиите на MLBevo

През следващата година Audi планира 20 нови или значително обновени модела, като първите вече пристигнаха тази година под формата на семействата Q6 и SQ6 e-tron, A5, S5 и Q5. Голямата новина обаче е, че Audi няма да предлага само електрически превозни средства като част от тази стратегия, а ще заложи на поетапен подход към своите цели за електрификация. Голяма част от 20-те нови модели ще бъдат задвижвани от ДВГ, а в основана им ще бъде архитектура от следващо поколение, наречена Premium Platform Combustion (PPC).

Audi A5 и неговият по-спортен брат S5 са първите, които използват PPC, но няма да са последните. Скоро ще ги последват Q5 и A7, което ще замени автомобила, познат днек като Audi A6. Самата платформа обаче съвсем не е толкова нова, колкото се очакваше, съобщава CarBuzz след разговор с инженери на Audi.

Eволюция на еволюцията

Представена за първи път през 2007 г. с Audi A5 от първо поколение, архитектурата MLB архитектурата (Modularer Längsbaukasten - модулна надлъжна матрица) е в основата на редица модели на марката, като това са седани, комбита и кросоувъри с надлъжно разположени двигатели. Платформата е сериозно модернизирана през 2015 г. с представянето на Q7, A7 и A8, като под формата MLBevo тя е в основата на различни модели извън марката Audi, включително Bentley Bentayga, Porsche Cayenne и дори Lamborghini Urus.

През следващите години MLBevo се развива, като този процес на усъвършенстване и подобряване е води до появата на PPC. А това означава, че новата платформа се основава на технология, създадена през 17 години. И тогава логично изниква въпроси за това как тя може да служи за бъдещето на Audi?

MLBevo е много адаптивна платформа, способна да бъде хибридизирана и дори напълно електрическа (Q8 e-tron е базиран на MLBevo). Но при прехода към Premium Platform Combustion, не опциите за задвижване са претърпели толкова голяма промяна, колкото самата електрическа архитектура. Според инженерите на Audi това е най-голямата промяна.

Повече промени в електрическото бъдеще

Електрическите превозни средства, включени в тази група от 20 бъдещи модела, за които вече стана дума, са изградени на архитектура от ново поколение, наречена Premium Platform Electric (PPE), съвместно разработена от Porsche и използвана в основата на новите Macan Electric и Audi Q6 e-tron. Но с поглед към бъдещето на електрическото задвижване, усъвършенстваните системи за подпомагане на водача и киберсигурността, най-голямата иновация на PPE е неговата електронна архитектура и компютърни системи – които са отразени в Premium Platform Combustion.

Наречена E3 1.2, новата електронна архитектура е сигурна и мащабируема и използва мрежа от пет домейн компютъра, за да контролира всеки аспект от работата на автомобила. Според Audi, „мащабируемата и ориентирана към бъдещето електронна архитектура позволява на производителя да предлага различни модели превозни средства и производни на стандартизирана електронна основа."

Казано другояче - E3 1.2 позволява непрекъснато актуализиране и оптимизиране на различни системи, което означава, че автомобил с адаптивно окачване може да се подобрява с течение на времето, когато получава нови актуализации, като същевременно подобрява сигурността и позволява достъп до най-новите функции на информационно-развлекателната система. 

E3 1.2 е в основата на новата MMI система в S5, осигурявайки инфраструктурата за повече екрани, по-големи екрани и по-голяма вградена функционалност, като работата на базираната на Android операционна система, гласови команди, задвижвани от AI, и приложения за изтегляне право към колата. Тя също така осигурява необходимата изчислителна мощност, за да позволи най-новото поколение мек хибрид и plug-in хибридна технология.

„PPC позволява интегрирането на технологията, необходима за хибридизация на задвижването и също така е предназначена за plug-in хибриди с голяма литиево-йонна батерия в бъдеще. Частично електрифицираните MHEV+ задвижвания подобряват отзивчивостта, като същевременно намаляват емисиите на CO2 и позволяват частично електрическо шофиране, включително маневриране по време на паркиране", обясняват от Audi.

Нищо от това не би било възможно на старата платформа MLBevo, така че чрез сливане на стария физически хардуер с нова електрическа архитектура, Audi гарантира, че всичко, което разработва за своите EV, ще бъде от полза и за неговите автомобили, задвижвани с вътрешно горене. 

fallback
  • #5
    до 4 ( преди 1 месец )
    Не е лошо и ти да се засмееш поне един път в сивото си, безрадостно, депресивно и мудно тойоткаджийско ежедневие. Приеми го като подарък от аристокрацията към бедното простолюдие.
  • #4
    до #2 ( преди 1 месец )
    Ти сигурен ли си че говориш за Ауди? Чак смях ме напушва, като чета :-)
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спор няма че по същото време излиза Андроид и телефоните продължават да използват същата система с някои подобрения.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    За какво да я подобряват, като нито един концерн досега не я е настигнал? Гъвкава, от спортни модели до СУВ, със страшно много функции, 4х4, избор на видове окачване, ниско тегло, рекордно оползотворяване на пространството, всякакви двигатели, включително и големи, за които всички останали дори не могат да си помислят, висока устойчивост на усукване, устойчива на корозия, комфиртна и тиха.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Претоплени манджи от 2007 г. Развитието на германското автомобилостроене спря някъде към 2010 г. и Дизелгейт ги хвана по дребни ***, щото си бяха внушили че ще продават дизели поне до 2050 г. и не инвестираха в нищо. В момента с хибридите са много назад, а електричките им ги правят китайците. Бъдещето им не изглежда да е много розово.
fallback
Последни