fallback

Най-мощното серийно Peugeot трябваше да е с дизелов V12

Концептуалният 908 RC със 700 коня така и не стигна до конвейера

В началото на XXI век дизеловият двигател се разглежда като настояще и бъдеще от автомобилните производители. В този период много производители концентрират усилията си върху производството на все по-ефективни, но и все по-мощни двигатели. Сред марките се открояват Audi и Peugeot се открояват, които са надпреварват не само в изследванията и разработките, но и на пистата по време на различни издания на „24-те часа на Льо Ман".

Именно френската марка по това време по това време създава един странен концептуален автомобил, който беше на крачка от това да се превърне в най-мощния сериен дизелов модел, произвеждан някога Peugeot. Представен на автомобилното изложение в Париж през 2006 г., 908 RC е истинско „чудовище“, въпреки елегантния си и доста футуристичен си дизайн.

Под тази визия обаче се крие 5.5 V12 двигател със 700 к.с. и 1200 Нм въртящ момент. Това е състезателен мотор, монтиран напречно и в централна задна позиция, който разполага със серия от иновации за постигане на максимална производителност. Сред тях наличието на два филтъра за частици, по един за всяка изпускателна тръба.

Съчетан с шестстепенна автоматична скоростна кутия, този двигател (заедно с шасито) се използва от болид на Peugeot, който се състезава в „24 часа на Льо Ман“ през 2007 г.

Освен заради двигателя си това Peugeot е интересно и с други характеристики. Предните колела за 20-цолови с гуми 255/35, докато задните са 21-цолови с гуми 285/30. Каросерията е смес от въглерод и полимеризиран алуминий, а спирачната система е съставена от карбон-керамични дискове.

Сред най-зрелищните елементи обаче е огромното предно стъкло, което се простира до централната колона. Има и голям централен екран, както в най-модерните модели.

За съжаление този 908 RC (за разлика от Audi Q7 V12 TDI, един от „супердизелите“ от онези години) така и не стана реалност, но неговите иновации бяха част от състезателната програма на Peugeot.

Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    Валентин ( преди 1 месец )
    Поръчково можеше да се купи ,има доста продадени бройки но цената бе 2,5 милиона евро....луда работа ,бмв,ауди и т.н. не са имали подобен дизел ,няма и да имат
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спомням си тази концепция, жалко че не я пуснаха наистина. Страхотен лъв
  • #4
    Грета фон Ото Теслар ( преди 2 месеца )
    ... дизела е "вреден", защото е икономичен ...
  • #3
    Rossitto ( преди 2 месеца )
    Едно голямо НИЩО
  • #2
    Факт ( преди 2 месеца )
    Е дизеля умря за какво да го пускат
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Жалко, че е 908RC е останало само на картинка.но типино по френски.. или остава картинка или го пускат но без без връзка с концепта. Интересното е, че и двигатели могат да правят,но за съжаление в серийните модели е леж.
fallback
Последни