fallback

Китайски марки с нов силен ход в Европа - пускат коли на газ

SUV-моделите Omoda 5 и Jaecoo 7 с двугоривни двигатели излизат на пазара догодина

Китайските производители настъпват на европейските пазари, като записват сериозен ръст на продажбите. Марките Omoda и Jaecoo, които са част от гиганта Geely Group, например, са създадени специално за европейския пазар и предлагат модели с различно позициониране и различни задвижвания.

Сега те се готвят да направят още една крачка към утвърждаването си на Стария континент, като наред с чисто термичните версии, plug-in хибридите и електрическите версии, ще започнат да предлагат и модели с LPG двигатели (пропан-бутан), чиято разработка вече е започнало. А първите два модела, на които ще се предлагат, са SUV-овете Omoda 5 и Jaecoo 7.

Първият пазар, на който ще се появи версиите с двугоривни двигатели, е Италия. Там моделите с LPG се радват на сериозно търсене от потребителите, а и конверсията няма да бъде проблем. Именно в Италия местната компания DR Automobiles Group предлага модели на газ, оборудвани с 1,5-литров двигател с 4 цилиндъра, който е създаден от друг китайски производител - Chery Group.

Като се има предвид сътрудничеството между китайските автомобилни производители, не е изключено Geely да получи помощ от Chery поне в началната фаза на проекта. В него ще участват и компаниите, които извършват хомологация на внасяните от Китай превозни средства. И така ще може да се запази гаранцията върху моделите на газ, която е 7 години или 150 000 км.

Статистиката показва, че само в Италия ръстът на продажбите на автомобили с LPG тази година е близо 10%, а за две години той е цели 36%. Най-търсени са моделите на Dacia - Sandero и Duster, следвания от Renault Captur и Clio.

fallback
  • #16
    Мда ( преди 2 месеца )
    Без да искае изцяло съме копирали италианските потребители... в семейството имаме 2 Рена Каптюр на газ, сега сме си поръчали 1 Клио на газ.... изключително сме доволни от избора си. Разбира се, в интерес на истината трябва да се и каже, че това са бюджетни автомобили, а не премиум коли.
  • #15
    Ще ме извиняваш, Пет ( преди 2 месеца )
    ама Омода и Джеку нямат нищо общо с Джиили
  • #14
    До 11 ( преди 2 месеца )
    По принцип си прав. Но на практика българския пазар няма абсолютно никаква роля нито в бъдещето на електромобилния пазар, нито на автомобилния като цяло. На практика ние не съществуваме за него и никой не се интересува от мнението на българския клиент. Очевидно е че ти говоря за световните продажби на електромобили. То е от 200 мегапиксела камера няма нужда, но...
  • #13
    БайБоцимир ( преди 2 месеца )
    До #5 Имам кола с разход 8л/100км, 6-цилиндров бензинов мотор!
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Италианските" ДР също са модели на Чери и се предлагат (или предлагаха) с газови уредби. Великата Стена също. Това не им помогна особено в битката за пазарен дял, така че ако съдим по историята нещата не изглеждат розови за тази "нова стратегия".
  • #11
    Жицата ( преди 2 месеца )
    Момчета, при 120 kW зарядно вкарваш 20 kW за 10 минути което са между 130 и 170 км пробег. При нашата къса България точно толкова са ти нужни да добавиш за да стигнеш до всяка една точка ако си тръгнал с пълна батерия. За какви 250 или 500 kW бълнувате, напълно безмислени са. Горните сметки важат за магистрални каране с позволените от закона 130 км/ч. Не ми обяснявайте, че вие карате със 150 постоянно защото тия 20 км/ч разлика са около 25 минути. А за скорости 90- 100 км/ч е още повече
  • #10
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Да не мислиш че в Китай има кой знае колко 500 kW зарядни? Разбира се че няма, защото почти няма модели които да зареждат с толкова. Но важното е, че вече има масово производство на такива модели, което вдига летвата на очакванията за всеки нов електромобил който излиза на пазара. След като вече е технически възможно, клиентите които са били на кантар дали да си купят или да не си купят електромобил, предпочитат да изчакат 500 киловата зареждане - 300 км градско за 6 минути зареждане.
  • #9
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Пак четеш на обратно. Тесла модел 3 излезе през 2017 година и предлага 250 киловата зареждане. Само техните станции са хиляди из цяла Европа и дори в България, където няма представителство и регистрирана фирма, на която да се преведат пари за плащане, има зарядна станция с 6 колонки по 250kW на които се зарежда безплатно. Зарядните на йонити, което е мрежа на европейските производители са 350 kW пета година. Да предложиш на клиента бързо зареждане 150 kW за модел 2025 е подигравка с него.
  • #8
    Майтапче ( преди 2 месеца )
    Марките Omoda и Jaecoo са собственост на Chery Automobile. Това е ниския клас, който трябва да се избягва. Geely Group е съвсем друго нещо, това са хубави коли. Разликата между двете е огромна. Освен заглавието, в статията няма нищо вярно, информацията вътре е бъркоч.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    тия почнаха дори от Дачия да крадат
fallback
Последни