fallback

Stellantis намали кредита на доверие към марките си

След 2 години бъдещето на брандовете в групата ще бъде преразгледано

Малко след финализирането на сливането между Fiat и Chrysler Automobiles (FCA) и Groupe PSA през 2021 г., Карлос Тавареш, главен изпълнителен директор на Stellantis, обяви, че бъдещето всички марки в концерна е сигурно за 10 години. Сега обаче ръководството на групата обявава, че съдбата на 14-те автомобилни производителя ще бъде решена мното по-рано.

По време на автосалона в Париж, който се провежда в момента, Тавареш обяви, че решенията ще бъдат взети след 2-3 години. По това време настоящият шеф ще се е пенсионирал, като процесът за намиране на негов наследник вече е в ход. Договорът на португалския мениджър изчита през 2026 г., като той няма да бъде подновен, а заместникът му ще стане ясен в края на 2025 г.

Междувременно Таварес обяви пред Automotive News, че всички компании под шапката на Stellantis са напълно финансирани до 2026 г., което породи нови съмнения относно бъдещето на някои от тях след това. Сред тях, например, е Chrysler, който в момента разполага само с един модел - остарелия Pacifica/Voyager. Закъсалата американска марка обаче се готви да пусне първото си електрическо превозно средство през следващата година.

Интересно е и какво ще стане с Lancia, чието завръщанте започна с новия Ypsilon и ще продължи през 2026 г. с възраждането на Gamma като водещ модел във версия фастбек. Ако издържи по-дълго, намиращата се в затруднение италианска марка ще пусне нова Delta през 2028 г.

Alfa Romeo планира следващото поколение на Stelvio през 2025 г., както и нова Giulia година по-късно. По-голям SUV с бензинови двигатели и електрически задвижвания, който да се конкурира с Porsche Cayenne, се очаква през 2027 г., като той ще бъде насочен основно към пазара в САЩ.

Dodge предложи нова линия Chargers и Hornet, базирани на Tonale на Alfa Romeo. Последните информации сочат, че през 2027 г. в гамата на марката ще се завърне Stealth, но като SUV, който да замени Durango.

Jeep има цял куп нови модели в процес на работа, включително новите поколения на Renegade и Compass, и дватта всъдехода ще получат електрически версии. Марката планира и нов масов модел, който да се разположи под Grand Cherokee, като всички тези превозни средства ще бъдат налични до края на 2027 г.

В същото време RAM има сериозно проблеми с качеството, тъй като много от произведените пикапи се нуждаят ремонт веднага след слидарето им от поточната линия. Stellantis работи за справяне с тези проблеми, но продажбите в САЩ са намалели с 24% до септември.

Част от марките в групата не изглеждат застрашени от фалит, тъй като са твърде големи. Fiat, Opel/Vauxhall, Citroën и Peugeot готвят редица нови продукти, които споделят еднакви механични компоненти. Що се касае до Maserati, там проблемът не е в предлаганите автомобили, а в маркетинга, а освен това италианският бранд е най-премиум в групата, така че ще бъде съхранен. .  Не е ясно обаче какво ще се случи с DS Automobiles, която има нов водещ модел - DS9, който трябва да излезе догодина заедно с още един автомобил. Що се отнася до Abarth, той ще продължи, като произвежда по-спортни Fiat. И предстои да се види дали това ще бъде достатъчно.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3: Явно има наивни. Първи и втори коментар са от тези.
  • #3
    v-1 ( преди 1 месец )
    Никъде не е написано, че няма да закриват марки, а че големите като ФИат, Пежо, Опел не изглежада да са застрашени защото пордават в големи обеми. Статията намеква, че амеркинаските марки и екзотичните като АЛФА, Лачиа, Мазерати са застрашени и са с осигурено фаинансриаен бюджет само до 2026. Как ги четете тези стаии не знам.. :)Иначе да не мислите, че всичко зависи само от Тавареш :))) не вярвам да има толкова наивни хора..
  • #2
    РУК ( преди 1 месец )
    Да се чете - "така и така се махам,що да не взема едни рушвети от китайците да съсипя възможно най-много марки за година, че да си ги напазаруват евтино. Че с тия имена Нюа Фооу В10, нямат шанс и им трябва нещо разпознаваемо да лепят на предния капак"Няма по-опасно нещо за една компания от служител който знае,че си тръгва.А когато такъв е баш мениджъра, си е направо пагубно. Трябва да го махнат до края на седмицата!
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Т.е. да му мисли следващият. Поредната порция небивалици от г-н Тавареш 40-те милиона. С темповете с които потъват, ще е цяла чудо ако г-н Тавареш изкара цялата следваща година, а това че.няма да закриват марки е също толкова вярно колкото и че ФВ няма да закрива заводи.
fallback
Последни