IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia разкри най-големия двигател в гамата си

1,8-литровият мотор с 4 цилиндъра ще се поставя на Bigster

Румънският производител Dacia разкри новия си SUV - Bigster, само преди няколко дни, а дебютът на модела пред публика се състоя на автосалона в Париж, който отвари врати тази седмица. В модела дебютира и нов задвижващ агрегат - Hybrid 155, като той е разработката на подразделението Horse Powertrain, в което основни акционери са Renault Group и китайския производител Geely.


Dacia


Двигателят е първата изцяло собствена разработка на Horse Powertrain и се произвежда в завода във Валядолид (Испания). Агрегатът с 4 цилиндъра развива 107 к.с., като е комбиниран с електромотор с 50 к.с. Съвкупната мощност на задвижващата система е 155 к.с., като това е най-мощният вариант в гамата Bigster.

Новата задвижваща система разполага с високоволтов стартер-генератор, батерия с капацитет 1,4 kWh и скоростна кутия, която има 4 предавки за двигателя с вътрешно горене и два за електромоторите. Благодарение на това Bigster Hybrid 155 е с 6% по-ефективен като разход на гориво спрямо предшественика си, Hybrid 140.


Dacia


Създателите на агрегата посочват, че той също така предлага регенеративно спиране и може да работи в изцяло електрически режим до 80% от времето в града.

Dacia предлага още три задвижващи агрегата за Bсgster. Версията TCe140 се задвижва от 1,2-литров бензинов турбомотор с 3 цилиндъра и 48V мека хибридна система. Той развива 140 к.с, като е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.


Dacia Bigster


За тези, които искат да се пробват извън пътя, е достъпен TCe130 к.с. и 4х4. На свой ред версията ECO-G 140 работи както на бензин, така и на природен газ, като е първата с мека хибридна система.


0 от 500