fallback

Новата Corolla ще изминава 2000 км с един резервоар

За най-продавания модел в историята е предвиден 1,5-литров двигател в три варианта

Сегашното поколение на Toyota Corolla се появи през 2018 г., така че то е към края на жизнения си цикъл. По информация на японското издание Bestcarweb новата генерация на най-популярния автомобил в историята ще се появи през 2026 г., като ще предлага впечатляващи характеристики.

Новата Corolla ще бъде оборудвана с двигател от следващото поколение на Toyota, който беше представен по-рано тази година на събитието Multi-Pathway Workshop, организирано от японския производител. Това е 1,-5-литров редови мотор с 4 цилиндъра, който ще се предлага в три варианта.

Спецификациите на двигателя още не са обявени, но се очаква в „чистия“ вариант, тоест без електрическа помощ, той да развива 130 к.с. В хибридният вариант (HEV) той ще получи 100 к.с., а във версията PHEV ще получи турбо и ще развива 180 к.с.

Основното предимство на новия мотор на Toyota ще бъде топлинната ефективност. Само преди дни конкурентът BYD обяви, че е постигнал показател от 46,06% за свой 1,5-литров двигател PHEV, което ще позволи на хибридните модели, оборудвани с него да изминават 2100 км с един резервоар.

В момента предлаганият от Toyota двигател Dynamic Force постига топлинна ефективност от 41%, като по този начин значително отстъпва на китайския агрегат. Японците обаче работят усилено, така че въпросът е дали следващото поколение на мотора ще успее да изравни или да задмине двигателя на BYD.

Очакванията са, че благодарение на новия мотор бъдещата Corolla ще изминава около 2000 км с един резервоар. А по-ниската позиция на монтиране на двигателя не само ще подобри аеродинамиката и разхода на гориво на модела, но ще му придаде далеч по-спортен вид.

fallback
  • #23
    До пръцльо ( преди 45 минути )
    С цел запазване на достойнството ти, в знак на добра воля за желанието да водим градивна дискусия, ще те оставя сам да си откриеш грешката. Докажи на останалите, че не си антиматематик като тях. Самият факт че си регистрира НИК, точно когато започнаха да пишат глупости от твое име, говори, че си човек на честта, въпреки странния Ник, който си си избрал и на пръв поглед звучи обидно когато някой се обръща към тебе.
  • #22
    До пръцльо ( преди 50 минути )
    Благодаря! Ето така се води градивна дискусия при която няма как да не стигнем до един и същ резултат. Благодаря! Оценявам го и ти стискам ръката! Ти си лъч светлина от страна на антиелектриците! Приемам всичко това на доверие, въпреки че съм леко скептичен. Но дори без да смятам нищо, само тези 190 кг спрямо 480 кг доказват, че грешиш и е невъзможно ."Мирай (резервоари + горивна клетка + малка батерия) има към 2.5 пъти по-добра гравиметрична енергийна плътност от батериите на Тесла."
  • #21
    Факт ( преди 1 час )
    Безсмислица Електричката ти дава пробег от 500+ км на зареждане тоеа са 182 500 км на година или 10 пъти над средният пробег на шодзор ако прави по 50км на ден
  • #20
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    Задвижването на Мирай e: 52кг горивна клетка, 88кг резервоари, 6кг водород и 44кг батерия. Общо 190. Батерията на Модел 3 e 480кг. Това какво отношение на енергийните плътности прави?
  • #19
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    Ех, Тротинетка, Тротинетка.. "Toyota mirai тежи два тона и е по-тежка от Тесла модел 3" Сравняваш по-голям клас автомобил, на споделена платформа, с по-малкък клас автомбил на собствена платформа, и очакваш да направиш правилен извод по отношение на задвижващите им системи? Сега става ли ти ясно защо си технически заблуден?
  • #18
    Лудория ( преди 2 часа )
    Тъкмо това щях да пиша. Че с напредването на годините, не искам аеродинамика, а да е по-удобно за влизане/излизане/товарене. Пък и при 140 км/ч на магистрата ограничение, лошите пътища и тълпата млади самоубийци, предпочитам да е по-голям автомобил - забележим и нетолкова лесен за отнасяне...
  • #17
    край ( преди 2 часа )
    Новата камри, приус и тази корола са много добри машини и с добър дизаин. Не стават за България и Балканите. Просвета отдолу е ... 13.3 см. От тойота само джипките могат да се движат по нашите пътища.
  • #16
    анонимен ( преди 3 часа )
    "А водородните касети са с енергийна плътност 660 Втч/кг: 3.3кВтч в 5 кг."..."Мирай (резервоари + горивна клетка + малка батерия) има към 2.5 пъти по-добра гравиметрична енергийна плътност от батериите на Тесла." Ще сметнеш колко по-добра е гравиметрична та енергийна плътност на водородната касета плюс горивната клетка която да превърне водорода в електрическа енергия за да замести 3,3kWh батерия в сравнение с истинска батерия 3,3kWh.
  • #15
    Пак внушения ( преди 3 часа )
    "Мирай (резервоари + горивна клетка + малка батерия) има към 2.5 пъти по-добра гравиметрична енергийна плътност от батериите на Тесла." Някакви числа ще дадеш ли освен внушението (2,5 пъти по-леки)? По-леки от какво? Ще обясниш ли щом са по- леки, защото Toyota mirai тежи два тона и е по-тежка от Тесла модел 3? Не трябва ли да е стотици килограми по-лека? Нали ПОСТОЯННО НИ ВНУШАВАТЕ ,че водородът е по-лек от бензина за единица енергия.
  • #14
    Пак внушения ( преди 3 часа )
    "Мирай (резервоари + горивна клетка + малка батерия) има към 2.5 пъти по-добра гравиметрична енергийна плътност от батериите на Тесла." Някакви числа ще дадеш ли освен внушението (2,5 пъти по-леки)? По-леки от какво? Ще обясниш ли щом са по- леки, защото Toyota mirai тежи два тона и е по-тежка от Тесла модел 3? Не трябва ли да е стотици килограми по-лека? Нали ПОСТОЯННО НИ ВНУШАВАТЕ ,че водородът е по-лек от бензина за единица енергия.
fallback
Последни