fallback

И шефът на BMW поиска отмяна на забраната на ДВГ

Само така ЕС ще намали зависимостта си от Китай, категоричен е Оливер Ципсе

Европа трябва да отмени плана си за забрана на нови автомобили с емисии на изкопаеми горива от 2035 г., за да намали зависимостта от китайската верига за доставки на батерии и да използва своите технологични предимства. Това обяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе по време на автосалона в Париж.

Шефът на баварския концерн отдавна настоява регулаторите да разрешат на производителите на автомобили да използват различни технологии, включително алтернативни горива като електронни горива или биогорива и автомобили с водородни горивни клетки.

Ципсе е категоричен, че Европа не нуждае от нова регулаторна рамка, за да може регионът да остане конкурентоспособен. В момента обаче настроението в индустрията в региона е песимистично.

„Коригирането на целта от 100% BEV през 2035 г. като част от всеобхватен пакет за намаляване на емисиите на CO2 също би позволило на европейските производители на оригинално оборудване да разчитат по-малко на Китай за батерии“, обясни главният изпълнителен директор на BMW.

През март 2023 г. страните от ЕС одобриха закон, който изисква всички нови автомобили да имат нулеви емисии на CO2 от 2035 г. Това на практика забранява дизеловите и бензиновите превозни средства, а също така предвижда с 55% по-ниски емисии на CO2 от 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г.

Производителите на автомобили, сред които са BMW, VW и Renault, както и италианското правителство, призоваха целите за CO2 да бъдат разхлабени или отложени, опасявайки се от въздействието на тежки глоби поради по-ниските от очакваните продажби на EV.

fallback
  • #14
    РУК ( преди 2 минути )
    Разумните хора това го говорим от години!Единствения начин да си независим е сам да си произвеждаш и енргийния източник и устройството му за съхранение.Европа е бедна на редки метали за батерии.Но ток може да се прави от слънце,вятър,язовири,морски вълни.А от този ток може да се прави синтетични горива и водород.При правилните политики,може да са евтини,даже при днешните технлогии.А както знаем технологиите се развивват!А тук има едни дето врънкат,че трябва да напълни всичко с китайски батерии
  • #13
    Друг Гост ( преди 39 минути )
    Не разбирам за какво е целия този шум - с тези квоти за емисии до 2035 в Европа няма да има нито металургия, нито машиностроене - всичко ще е в Китай, Индия или Алжир - така че ще е каквото ни докарат от там. Не вярвам да са ел. - не ми се вярва да има излишък на ток в Европа ако затворят всички централи с въглища.
  • #12
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    Ами не, арабите не отглеждат палми в Антарктика! Китай признаваме е напред уж технологично... но даже и китайската технология нама да отгледа ВЛ в Европа! Защото в Европа почвата е различна. Да, можеш да я смениш, може да зарежеш регулациите и зелените политки и да правиш ЕЛ и в Европа... парадокса е обаче, че тогава нуждата от ЕЛ в Европа тотално ще отпадне. Така че тия евро-фашистки дивотии при всеки един случай са си саморазстрел и то с топ! :)
  • #11
    До Тинтири ( преди 1 час )
    Ще ми обясниш ли по коя логика палмите на арабите ще растат във антарктика, а палмите на местните няма да растат? Как така лития от Чили успява да порасне в батерия в Китай, но в Европа не вирее? Да не би защото BYD подготвя почвата от 1995 година, а европейците си мислят, че ако е планирано да започнеш да продаваш повече електромобили през 2025 година то спокойно можеш да започнеш да мислиш за това през 2020, а случая с Toyota и по-късно.
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 2 часа )
    Елементарна икономика електрофилчета! Не садиш палми в Арктика,щото няма как да си конглокентен на арабите! От там евентуално може да изнасяш лед на кубчета и в това трябва да се съсредоточиш - това ти е икономическото предимство. А ако подпомагаш чуждо икономическо предимство вместо своето се самоубиваш икономически! Ама електрофилството е доказало вече, че живее само в празни глави!
  • #9
    Тинтири_минитири ( преди 2 часа )
    Евро-фашистите ще прогледнат... но ще е по трудния начин! След като са убили индустрията и з*дниците им са оголели и огладнели.
  • #8
    анонимен ( преди 2 часа )
    Не че те не искат, просто не могат да продават, ние не искаме!
  • #7
    TSLA ( преди 2 часа )
    И шефа на БМВ ще носи газиол от Венецуела с кофи? Ще го продава до зелето на Женския и ще вика: Кой разбира, тук се спира!? Глyпocти на кубик. 21-век, имаш ли гърне си Ciao.
  • #6
    анонимен ( преди 3 часа )
    3-ти, ти знали знаш че тези кметове с позеленили глави не са вечни и че всяко тяхно решение е обратимо. Сега, както Европа е заята от недоволство към местните и ЕС политики - всякакви такива мерки и изказвания са меко казани смешни. А че забраната ще падне, е почети сигурно
  • #5
    Грета Тунберг ( преди 4 часа )
    На моят алфа чекист електрика митбъстъра не му действа.
fallback
Последни