fallback

И шефът на BMW поиска отмяна на забраната на ДВГ

Само така ЕС ще намали зависимостта си от Китай, категоричен е Оливер Ципсе

Европа трябва да отмени плана си за забрана на нови автомобили с емисии на изкопаеми горива от 2035 г., за да намали зависимостта от китайската верига за доставки на батерии и да използва своите технологични предимства. Това обяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе по време на автосалона в Париж.

Шефът на баварския концерн отдавна настоява регулаторите да разрешат на производителите на автомобили да използват различни технологии, включително алтернативни горива като електронни горива или биогорива и автомобили с водородни горивни клетки.

Ципсе е категоричен, че Европа не нуждае от нова регулаторна рамка, за да може регионът да остане конкурентоспособен. В момента обаче настроението в индустрията в региона е песимистично.

„Коригирането на целта от 100% BEV през 2035 г. като част от всеобхватен пакет за намаляване на емисиите на CO2 също би позволило на европейските производители на оригинално оборудване да разчитат по-малко на Китай за батерии“, обясни главният изпълнителен директор на BMW.

През март 2023 г. страните от ЕС одобриха закон, който изисква всички нови автомобили да имат нулеви емисии на CO2 от 2035 г. Това на практика забранява дизеловите и бензиновите превозни средства, а също така предвижда с 55% по-ниски емисии на CO2 от 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г.

Производителите на автомобили, сред които са BMW, VW и Renault, както и италианското правителство, призоваха целите за CO2 да бъдат разхлабени или отложени, опасявайки се от въздействието на тежки глоби поради по-ниските от очакваните продажби на EV.

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ами зависимостта ми към дишане на пушеци докато ходя по тротоара как ще я намалим?
  • #27
    До 21 ( преди 4 седмици )
    "Тинтири_минитири ( преди 10 часа )Вие просто искате да замените една относителна зависимост с една абсолютна зависимост."Може ли малко по-конкретно? Предлагаш вместо да си купим от китайците еднократно примерно 1 мегават фотоволтаици и 5 мегават часа батерии с които да сме независими за следващите 10-20 години от тях, да си купим пет пъти повече фотоволтаици 5 MW, А към тях електролизер 5 MW, който трябва да си купуваме от тях всяка година, защото е консуматив? ТЕХНИЧЕСКА НЕГРАМОТНОСТ.
  • #26
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Сега ако се върнем в реалността, едно зареждане ти е 100 евро. 100 евро на 100 км добре ли ти звучи? Колко пъти да ви казвам да внимавате какво си пожелавате. И ако Toyota mirai тежи 2 тона, колко ли ще тежи автомобил с ДВГ, на който си му накичил още повече бутилки за онзи лекия водород, който е имал много голяма енергийна плътност според вас, защото РУК, а вероятно и ти ВЯРВАТЕ че 5 л. водород са достатъчни за изминаване на 1360 км при икономично шофиране, но както винаги реалността е друга
  • #25
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Но да си затворим очите за цената и безсмислието на производството на водород за транспорта. Да слезем на ниво автомобил. Ще ми кажеш ли една разумна причина да гориш този водород в ДВГ? Ако дори ефективен електромобил с горивна клетка като Toyota mirai може да мине само 300-400km при магистрално шофиране и за 1000 км трябва да заредиш три пъти, то ако го гориш в ДВГ ще трябва да спреш пет пъти и това е най-ефективния режим. За градско 1000 км ще трябва да зареждаш 10 пъти.
  • #24
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Първо за да го произведеш този водород ти трябват електролизери, които са много по-скъпи от батериите и 1kW киловат струва около 1000 евро за централи с мощност над 5 мегавата. Колкото е единият стек, който струва 5 милиона. И това е само първоначалната инвестиция. Оттам нататък ти трябва да пречистваш вода на входа, вода на изхода и да сменяш консумативи. Трябва ти и място за съхранение - още милиони за бутилки и компресор който харчи още ток. Дали си заслужава за работа 1-2 часа на ден?
  • #23
    До тинтири ( преди 4 седмици )
    "До 19 - водорода можеш да го гориш директно в ДВГ вече има подобни двигатели."Вече съм ти отговорил на този въпрос преди седем години. Колко време още ще ти трябва да го разбереш? Цитирам"Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях ВЯРВАТ само технически НЕГРАМОТНИ хора.23:32 29.11.2017"
  • #22
    до долните ( преди 4 седмици )
    Самолета не бил ефективен транспорт тва само немски тъ пак би го казал след което би предложил да ходя от София до Ница с турбодизел.
  • #21
    Тинтири_минитири ( преди 4 седмици )
    Вие просто искате да замените една относителна зависимост с една абсолютна зависимост.
  • #20
    Тинтири_минитири ( преди 4 седмици )
    До 19 - водорода можеш да го гориш директно в ДВГ вече има подобни двигатели. Имаме огромен потенциал за геотермална енергия. Използването на органични отпадъци за газ-генератори е почти неизползвана. А панелите така или иначе ще се инсталират - а синтетичните горива са перфектната симбиоза за фотоволтаика. Както виждаш не ти предлагам да ходим 100% ДВГ - а микс - включително и чисто електрически, които имат своето приложение но не чак толкова масово и не под условие 100% или смърт!
  • #19
    До тинтири ( преди 4 седмици )
    Всичките ви грешки горе-долу са в този порядък ако нещо е 122 вие вярвате, че е 5. Лошото е, че при синтетичните горива това важи за цената. Не знам само защо смятате че ако Европа няма достатъчно натрий за да произвежда батерии, то има милиони метрични тонове платина, необходими за горивни клетки? Откъде ще вземем 10 пъти повече фотоволтаични панели, за да произвеждаме този излишен ток, след като 90% от тях се произвеждат в Китай!
fallback
Последни