Европейските производители са подложени на сериозен натиск от китайските марки, навлизащи на Стария континент, но един от тях е готов да спечели битката. Това е румънската Dacia, която се е превърнала в еталон на евтини автомобили и няма никакво намерение да променя стратегия, която до момента носи големи успехи.
В момента Sandero е най-продаваният автомобил в Европа като цяло, а Duster е сред лидерите при SUV-моделите. Сега Dacia пуска и по-големият Bigster, като той също ще трябва да играе сериозна роля в продажбите на марката, въпреки че е първата Dacia с базова цена над 20 000 евро.
В интервю за Automotive News Europe изпълнителният директор на Dacia - Денис Льо Вот, разкри причината за последните ходове на марката и посочи как тя ще се справи със сериозни предизвикателства пред автомобилната индустрия. На първо място, разбира се, той говори за Bigster.
„Това е напълно различно предложение от Duster, тъй като предлага всички удобства и характеристики на компактен SUV, със съдържание, което никога досега не се е предлагало в Dacia. И всичко това на разумна цена - по-малко от 25 000 евро. В момента средната цена за доставка на компактен SUV надхвърля 35 000 евро. Така че определен брой хора ще си кажат: „Не мога да си позволя това повече, може би ще отида да видя Dacia и Bigster", обясни Льо Вот.
По отношение на голямата конкуренция, която се среща в последно време, особено с пристигането на китайски марки като MG, както и излизането на нови достъпни автомобили, Льо Вот даде да се разбере какво е Dacia и причината за нейния успех.
„Ние не правим компромис с основите или качеството и не сме супер технологични, не налагаме много функции и технологии; Ние сме много по-фокусирани върху функциите, от които клиентите се нуждаят на много добра цена. Това е нещо, което все още знаем как да правим по-добре“, казва шефът на Dacia.
Той не подмина и Dacia Sandero. Най-продаваният автомобил в Европа, въпреки че не предлага това, което прави конкуренцията, в същото време не е поскъпнал толкова много, колкото съперниците му на пазара.
„Sandero има малко по-малко електроника, малко по-малко тегло, малко по-малко съдържание в сравнение с конкуренцията. Съответно, увеличението на цената, което трябва да прехвърлим на клиентите, е пропорционално малко по-малко", обяснява Льо Вот.
Шефът на Dacia разкри и някои планове за бъдещето на марката: Цялата ни гама е обновена и се основава на една и съща платформа във всички наши фабрики. Платформата CMF-B работи перфектно През следващите няколко години ще пуснем още два стила на каросерията, но не мога да кажа повече“.