fallback

Внимание - маслените филтри с телена мрежа са опасни за двигателя

Сравнение с традиционния вариант на хартиена основа показва стряскащи резултати (ВИДЕО)

Масленият филтър е първата и най-важна защитна линия на двигателя на автомобила. Спирайки вредните остатъци и частици, той играе жизненоважна роля за здравето на всеки мотор. Оказва се обаче, че също така много важно какъв тип маслен филтър се използва.

YouTube-каналът Total Seal Piston Rings сравни изцяло метален маслен филтър с телена мрежа с традиционния филтър с хартия. В случая беше използван тестови V8 двигател на дино-стенд, като предварително в маслото бяха сложени метални частици, а целта е да се види кой от двата филтъра ще задържи повече от тях.

Резултатите от експеримента са стряскащи. Докато хартиеният филтър успя да филтрира цели 85% от частиците в маслото, филтърът на метална основа успя да улови само 9%, което означава огромна разлика в ефективността между двете устройства. Според експертите това се дължи на дълбочината на самата хартия. Подобният на мембрана материал на хартията й позволява да върши по-добра работа при филтриране в сравнение с метала, който може да улови частици само до определен размер.

Тестването дава и някои сериозни ефекти в реалния свят върху двигателя. За един час работа на дино-стенд с хартиен филтър двигателят не се загуби мощност. С металния филтър обаче двигателят загуби 10 конски сили за същия период, което показва доста сериозно износване на места като буталните пръстени. Всичко това означава, че металните филтри може да изглеждат изискани и високотехнологични, но те причиняват повече вреда, отколкото полза за вашия двигател.

fallback
  • #4
    До 1 и 2 ( преди 11 минути )
    Абе момчета, вие правите ли разлика между въздушен и маслен филтър?
  • #3
    анонимен ( преди 32 минути )
    Иcкатe напълно нови yсещания в CEKCA? Tогава тpябва да опитате това нещо:----- https://do.my/xpro
  • #2
    анонимен ( преди 1 час )
    Спортните филтри са силно омаслени и след изпиране се омасляват ръчно, за да може частиците да полепват. Коне могат да добавят само ако двигателя вече има повишена нужда на въздух.
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    Същото се случва и с така наречените "спортни" въздушни филтри които бяха популярни преди години и всички бяха почнали да си слагат такива по колите. Заради материала от който са направени пропускат повече въздух заедно с който влиза и много повече прах. Добавят 2-3 коня мощност в началото но прецакват двигателя при дългосрочна употреба.
fallback
Последни