IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои популярни модификации вредят най-много на автомобила

Съвети на „експерти“ от интернет могат да навлекат редица проблеми

Много шофьори обичат да правят промени по своите автомобили, като се вслушват в съветите на близки хора или на „експерти“ от интернет, без да си дават сметка, че така могат да навредят сериозно на колата си. Ето няколко такива области, в които подобна намеса може да доведе до сериозни проблеми.


ремонт


Моторно масло

Най-често експериментите се отнасят до моторно масло. И често препоръките на автомобилния производител се отхвърлят в полза на мненията на блогъри. Типичен пример е нежеланието да се използват масла тип 0W-20 поради мнението, че „това е вода, а не смазка!"

Често хората не искат да чуят, че вискозитетът на маслото се определя от конструкцията и се изчислява въз основа на параметрите на най-натоварения лагер и характеристиките на условията на работа на двигателя. Ако все пак налеете прекалено вискозно масло в модерен двигател (турбо агрегат с малък обем), тогава то може просто да се забие в тесните маслени канали. Следва - маслен глад и основен ремонт.

Трябва да се знае, че топлопроводимостта на моторното масло е ниска. Колкото по-дебел е масленият слой между буталото и повърхността на цилиндъра, толкова повече се нагрява буталото. В същото време тя започва да се увеличава, в резултат на което триенето рязко се увеличава. Тогава започва лотарията - такъв двигател ще задръсти или просто ще загуби мощност.

Охладителна система

Популярна модификация на двигателите е инсталирането на термостати с намалена температура на отваряне. Логиката зад тази модификация е следната - двигателят прегрява и има нужда от помощ. Моторът обаче не прегрява просто така - трябва да се търси истинската причина, а не да се задълбочава дефекта.

Що се отнася до съвета за инсталиране на превключвател, който захранва електрическия вентилатор на охладителната система, такова решение може да се използва само в аварийна ситуация, когато термостатът е заседнал по време на пътуване и, за съжаление, няма начин за бързо отстраняване на дефекта.

И няколко думи за фърмуера в системата за управление на двигателя. Там има едно основно правило - всяко увеличаване на мощността незабавно намалява живота на двигателя.

Джанти и гуми

Ако въпросът е ограничен до дизайна на джантата, сменяйте колкото искате. Но много често собствениците се опитват да инсталират колела с по-голям диаметър, а понякога също така увеличават следата на автомобила.

Трябва да разберете, че претоварването на лагерите на колелата намалява техния експлоатационен живот. И ако гумите започнат да се захващат за калници и други предмети в арката на колелото, тогава следва само едно - проблеми.

Електроника

Не се препоръчва също така манипулиране на електрониката на автомобила, включително блока за управление на двигателя, както и достъп до спирачната система, трансмисията и други критични компоненти.

Климатик

Климатичната система на вашия автомобил изисква специално внимание, тъй като използва хладилен агент под високо налягане, който може да причини нараняване или да замърси околната среда, ако не се използва правилно. Затова е препоръчително да се доверите на специализирани сервизи за поддръжка и зареждане на климатика.

Окачване

Системите за окачване и управление също играят ключова роля за безопасността на автомобила. Грешките при ремонта на тези системи могат да доведат до сериозни инциденти на пътя.


0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Карач ( преди 2 месеца )
    Хората, които слагат гъсти масла, не разбират нищо от коли.
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Илиян ( преди 2 месеца )
    Имам човек на прегледите, бутам му кило ракия и оправяме всички документи!
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    2 ( преди 2 месеца )
    Добре баце Илияне, така правите у ваше село, само дето вече на прегледите се проверява катализатора и ако няма те връщати не ти дават да го минеш. И вече повечето коли са диретно впръсване - т.е. ти трябва да намериш някаква 20-30 годишна гробница да и забодеш обикновено газово с плочка та да ти е далавера, иначе на директно инжекцията ти е 5 заплати и няма да я избиеш
  • #1
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Илиян ( преди 2 месеца )
    Свалям катализатора и го продавам, слагам АГУ, доливам 10W40 и карам 500 000 км. без да правя нищо :)