fallback

Водещ производител на части затваря много от заводите си

Всеки четвърти работник в ZF ще бъде освободен догодина

Водещият световен разработчик и производител на агрегатни компоненти и системи за автомобилната индустрия ZF е на път да затвори част от заводите си в Германия. Доставчикът на части и оборудване също така ще съкрати работни места, съобщава онлайн-порталът за транспорт и логистика VerkehrsRunschau.de с позоваване на собствени източници.

ZF вече „е готов със списък с фабрики, които трябва да бъдат затворени възможно най-скоро", според председателя на Генералния работнически съвет на Handelsblatt Ахим Дитрих.

Бордът на директорите се фокусира върху повече от една трета от 35-те германски завода. Представител на компанията каза във Фридрихсхафен, че всички германски заводи се преразглеждат, за да се определи тяхната конкурентоспособност, тъй като „има някои места, които не дават необходимите резултати и мерките трябва да повишат конкурентоспособността".

Ако това не помогне, крайната мярка ще бъде затваряне на заводите. Компанията вече е „съкратила малко над 1000 работни места в Германия и общо над 1400 по целия свят", като това е само тази година. Бордът обяви, че ще съкрати между 11 000 и 14 000 работни места през следващата година. Това е почти всеки четвърти служител.

Цялата автомобилна индустрия се бори с прехода към електрическа мобилност, но ZF беше особено силно засегнат. Както знаете, електрическите превозни средства имат много по-малка компонентна база. Заради придобивания и инвестиции в нови технологии групата е задлъжняла и трябва да плаща повече от половин милиард евро годишно.

ZF е един от най-големите автомобилни доставчици в света с приблизително 169 000 служители в 160 производствени места в 30 държави. Мажоритарен собственик на групата е фондация Цепелин от град Фридрихсхафен. През 2023 година обемът на продажбите е бил около 46.6 милиарда евро.

fallback
  • #15
    9-3 ( преди 2 минути )
    Говорим за държави с активно производство с добавена стойност, а не замиращи разчитащи на услугите икономики като нашата. Това че БГ е транзитен канал за турски ментаци и в момента украински ТИРове с оръжие не ник'во мерило. Полша и Чехия имат буквално ЖП магистрали с по 4-5 паралелни коловоза в продължение на стотици километри. Чехия води в ЕС по плътност на ЖП мрежата, Холандия е на дъното. Испания е увеличила ЖП линиите си с 31% (с почти 4000км) за 30 години, по данни на Евростат.
  • #14
    До 5 ( преди 48 минути )
    "Това което наричате бюрокрация, всъщност е грижа за хора и природни ресурси!Не може хем да ревете от газовете на колите с ДВГ,хем да мрънкате,че заводи не се строят кой къде му падне..." В това няма нищо лошо. Но защо не си кажат изискванията в рамките на месец-два, а трябва да чакаш с години да ти ги кажат ,за да ги изпълниш за 3 седмици и да си отвориш завода както в случая с Тесла? По-малко бюрокрация не означава по-малко изисквания, а напротив - по строги изисквания, но ясни и конкретни.
  • #13
    TSLA ( преди 1 час )
    #10 европейските магистрали са в обсадна окупация от ТИР-ове, разнасящи безумни неща, от безумни места, за обезумели хора, които мyчат, консумират и отделят. Всички мразят контрола, обаче клонингите не се замислят, че в кошницата си слагат глyпocти от 40 държави.
  • #12
    анонимен ( преди 1 час )
    10 (9-2) в коя точно Европа жп транспорта се използва за превоз на стоки?! За това ли от Холандия и Германия по магистралите са заринати от камиони? Испания и Португалия - по магистралите ще преброиш повче камиони от коли.. За БГ да не говорим.. застани на Хаимбоаз и гледай какъв "ЖП превоз" минава, Тракия също.
  • #11
    TSLA ( преди 1 час )
    #5, РУК - един от малкото адекватни хора, които не са си изключили мозъка.
  • #10
    9-2 ( преди 2 часа )
    магистрали са нужни на хора, които нямат никаква преценка, и могат да натискат само negaлa на акселератора. в европейските държави за транспорт на стоки се използва електрически ЖЕЛЕЗОПЪТЕН транспорт, защото гарантира икономии от мащаба. а не както тука "бизнес" да се казва на човек с ван, който кара тава кифли, 3 кутии с вафли и торбичка с кренвирши 50км, и държавен служител, който разнася папка с документи за подпис в 7 институции. това е разликата в мисленето, а не колко време отнема ОВОСа.
  • #9
    до РУК ( преди 2 часа )
    понеже в България тиквата не прекара магистрали през могили с древни noгpeбeнuя, и даваше срокове от 48 ч на археолозите, нали, kayHb? в Германия толкова се грижат за природата, че заради спрените АЕЦ вадят от консервация ТЕЦове - ако не си чел новините за арестуването на любимата ти грета тунберг точно при протест заради разширяването на открита въглищна мина - други сме я прочели, и не само тази. да, активни са германците, основно като става дума за В града.
  • #8
    РУК ( преди 2 часа )
    До 6 - да русенци са много доволни от държавните служители които бързо разрешиха да ги тровят :-) :-) :-) :-) Хабер си нямате колко активно, много често излишно активно е немското общество по много въпроси. Това което ви се вижда бюрокрация при тях, са възражение от кой ли не, постоянни възражение и протести от граждани.Има магистрали които не се започват с десетилетия,защото хората не искат да се пипа гората.В България се молите за магистрали,ако ще и през гробище да мине.Различни разбирания ..
  • #7
    РУК ( преди 2 часа )
    До 5 - дали?А тогава защо съкращават хора основно в Германия, а не в останалите страни от ЕС в които имат фабрики?Дали не е защото в Германия трябва да продължат да вдигат заплатите, а при всяко масово съкращение има социален план при който ще избумкат по една годишна заплата на работник?Някак си само да те пратят на борсата като в други държави е по-изгодно,нали?Немците им е ясно,че много производства си отиват заради цената на труда,колкото по рано съкращават хора,толкова повече ще спестят
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    нова опорка на държавния служител да не правиш нищо и да кажеш че това е в интерес на обществото като моташ едно разрешително няколко години определение за обществения служител - четирима гледат един който по цял ден нищо не прави
fallback
Последни