fallback

Водещ производител на части затваря много от заводите си

Всеки четвърти работник в ZF ще бъде освободен догодина

Водещият световен разработчик и производител на агрегатни компоненти и системи за автомобилната индустрия ZF е на път да затвори част от заводите си в Германия. Доставчикът на части и оборудване също така ще съкрати работни места, съобщава онлайн-порталът за транспорт и логистика VerkehrsRunschau.de с позоваване на собствени източници.

ZF вече „е готов със списък с фабрики, които трябва да бъдат затворени възможно най-скоро", според председателя на Генералния работнически съвет на Handelsblatt Ахим Дитрих.

Бордът на директорите се фокусира върху повече от една трета от 35-те германски завода. Представител на компанията каза във Фридрихсхафен, че всички германски заводи се преразглеждат, за да се определи тяхната конкурентоспособност, тъй като „има някои места, които не дават необходимите резултати и мерките трябва да повишат конкурентоспособността".

Ако това не помогне, крайната мярка ще бъде затваряне на заводите. Компанията вече е „съкратила малко над 1000 работни места в Германия и общо над 1400 по целия свят", като това е само тази година. Бордът обяви, че ще съкрати между 11 000 и 14 000 работни места през следващата година. Това е почти всеки четвърти служител.

Цялата автомобилна индустрия се бори с прехода към електрическа мобилност, но ZF беше особено силно засегнат. Както знаете, електрическите превозни средства имат много по-малка компонентна база. Заради придобивания и инвестиции в нови технологии групата е задлъжняла и трябва да плаща повече от половин милиард евро годишно.

ZF е един от най-големите автомобилни доставчици в света с приблизително 169 000 служители в 160 производствени места в 30 държави. Мажоритарен собственик на групата е фондация Цепелин от град Фридрихсхафен. През 2023 година обемът на продажбите е бил около 46.6 милиарда евро.

fallback
  • #20
    Mstr.max ( преди 3 седмици )
    Краварите еб***ха мамата на Европа.Това им беше целта,да скарат Европа с Русия , да я залеят с имигранти и резултатите са видни вече.Сложиха си продажни марионетки по страните в Европа , опростачиха населението им с ,,американската мечта ,, и ,, голяма демокрация,, и постигнаха краха и.До като света не разбере че тези изкуствено създадена от каторжниците на Европа държава,избили милиони индианско население ,трябва да се заличи от планетата Земя , войните по света няма никога да спрат
  • #19
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 3,не е заради бюрокрация,а заради наложените над 22000 санкции на Русия и отказ от евтините енергийни и всякакви други ресурси постъпващи пак от там.Санкции манкции,срещу Русия се връщат като бумеранг в западна джей Ропа. Целта на краварника е изпълнена на 100%,разрушена и до гроб задлъжняла Джейропа. Честито.
  • #18
    9-4а ( преди 4 седмици )
    под 4 часа. от полша за чехия транспортът е основно с камиони. от Катовице до Острава са 90км по една магистрала на вълни с 4 или 5 ленти, и тировете са в 2те десни. виж там вече влаковете през границите са основно пътнически. в Унгария с влакове возеха основно автомобили - от Дачия до Ягуар.
  • #17
    9-4 ( преди 4 седмици )
    свободен си да имаш колкото искаш съмнения. пътувал съм и в двете държави и с кола под наем, и с влак. в Чехия от Прага до и Бърно на всеки 7 минути срещахме товарен влак. в Полша от Варшава с влак до всяка точка за
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    15 - Испания, може да е увличила, но май ства дума за високоскоростни линии. А там товари НЕ минават. За Полша и Чехия имам също малко съмения, защото голяма част от трафика на камиони през Германия е точно за Полша и Чехия
  • #15
    9-3 ( преди 1 месец )
    Говорим за държави с активно производство с добавена стойност, а не замиращи разчитащи на услугите икономики като нашата. Това че БГ е транзитен канал за турски ментаци и в момента украински ТИРове с оръжие не ник'во мерило. Полша и Чехия имат буквално ЖП магистрали с по 4-5 паралелни коловоза в продължение на стотици километри. Чехия води в ЕС по плътност на ЖП мрежата, Холандия е на дъното. Испания е увеличила ЖП линиите си с 31% (с почти 4000км) за 30 години, по данни на Евростат.
  • #14
    До 5 ( преди 1 месец )
    "Това което наричате бюрокрация, всъщност е грижа за хора и природни ресурси!Не може хем да ревете от газовете на колите с ДВГ,хем да мрънкате,че заводи не се строят кой къде му падне..." В това няма нищо лошо. Но защо не си кажат изискванията в рамките на месец-два, а трябва да чакаш с години да ти ги кажат ,за да ги изпълниш за 3 седмици и да си отвориш завода както в случая с Тесла? По-малко бюрокрация не означава по-малко изисквания, а напротив - по строги изисквания, но ясни и конкретни.
  • #13
    TSLA ( преди 1 месец )
    #10 европейските магистрали са в обсадна окупация от ТИР-ове, разнасящи безумни неща, от безумни места, за обезумели хора, които мyчат, консумират и отделят. Всички мразят контрола, обаче клонингите не се замислят, че в кошницата си слагат глyпocти от 40 държави.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    10 (9-2) в коя точно Европа жп транспорта се използва за превоз на стоки?! За това ли от Холандия и Германия по магистралите са заринати от камиони? Испания и Португалия - по магистралите ще преброиш повче камиони от коли.. За БГ да не говорим.. застани на Хаимбоаз и гледай какъв "ЖП превоз" минава, Тракия също.
  • #11
    TSLA ( преди 1 месец )
    #5, РУК - един от малкото адекватни хора, които не са си изключили мозъка.
fallback
Последни