На 8 октомври 1980 г. се състои дебютът на един от най-забележителните английски автомобили - Austin Metro. Интересно е, че само два дни по-късно британският премиер Маргарет Тачър лично подкарва колата за откриването на Международното автомобилно изложение в Бирмингам.
Списъкът със знаменитостите, които прославят колата обаче не свършва с Желязната лейди. През 1982 г. бъдещата принцеса Даяна купува автомобила малко преди сватбата си с принц Чарлз, като целта й е да го използва, за да избяга от напористите папараци.
Моделът Austin Metro първоначално е предназначен да замени изключително популярното Mini. Неслучайно първоначално е наречен Mini Metro. Това е автомобил с компактна двуобемна каросерия с три врати, но предназначен за петима пътници. Над формата му работят дизайнерите Дейвид Бач и Харис Ман.
Austin Metro е оборудван с карбураторни двигатели: 1-литров с мощност 41-48 к.с. или 1,3-литров, осигуряващ 61-63 к.с. Максималната скорост е от 140 до 166 км/ч. Още през 1981 г. към 4-степенната механична скоростна кутия е добавен "автоматик". При него максималната скорост е по-ниска - от 125 до 148 км/ч.
Най-интересната характеристика на автомобила е иновативното окачване на колелата - Hydragas. Там, вместо традиционните отделни пружини и амортисьори, са използвани пълни с течност блокове, които осигуряват повишен комфорт при шофиране.
През 1984 г. моделът претърпява рестайлинг - предницата и интериорът са променени. Трябва да се отбележи също така, че автомобилът е произвеждан и като хечбек с пет врати. Освен това има и търговска версия - ван, който по-късно е наречен Metro-van.
Покрай процесите, протичащи в английската автомобилна индустрия през годините, моделът няколко пъти променя името си - на MG Metro, Rover Metro и др. За всички времена са произведени 2 078 218 бройки от него.