fallback

Mercedes-Benz S-Class ще запази ДВГ поне до 2030

Новата електрическа версия на седана идва скоро, но конвенционалният модел остава на пазара

През 2026 г. Mercedes ще актуализира сегашното поколение на S-Class, което ще стане в средата на жизнения цикъл на модела. Главният изпълнителен директор на германският производител Ола Калениус вече заяви, че компанията му е инвестирала много повече в актуализацията на модела на новия двигател с вътрешно горене за S-Class, отколкото обикновено харчи за фейслифт. Сега той даде още подробности за бъдещето на луксозния седан.

Шефът на Mercedes разговаря с британското списание Autocar, като повтори това, което вече е известно - в Щутгарт подготвят нов електрически модел, който ще замени сегашния EQS. В същото време бензиновата S-Class ще остане в гамата в дългосрочен план, като ще продължи да използва платформа, разработена за превозни средства с двигатели с ДВГ. Електрическият вариант ще бъде изграден на специални архитектура.

Калениус беше категоричен, че най-високо разположеният модел в гамата на компанията е „най-добре конструираната кола в света“ и преминаването на версиите с ДВГ и EV на една и съща платформа ще бъде компромис, който Mercedes не желае да направи.

„Поставянето на бензинов двигател в електрическата S-Class би означавало жертване на пространство в луксозна кабина, което клиентите трудно биха приели. Ако го направим обратното, това също няма да работи, тъй като инженерите ще трябва да направят компромиси“, обясни Калениус.

Топ-мениджърът признава, че ще бъде прекалено скъпо усилие от страна на компанията да има различни модели S-Class в гамата си, но Mercedes ще се опита да запази допълнителната инвестиция на „нормално ниво“. А това ще стане чрез споделянето на възможно най-голям брой компоненти между бензиновите и електрическите модели, което ще намали разходите за разработка.

Трябва да се отбележи, че големият конкурент BMW има различна стратегия, тъй като 7-Series и i7 използват същите основи CLAR. В същото време Mercedes вече е готов с покриването на новите екологични стандарти Евро 7 за своите ДВГ. А фактът, че сегашната S-Class (W223) ще получи фейслифт след 2 години, означава, че моделът ще се задържи в продажба поне до края на десетилетието.

fallback
  • #5
    Лудория ( преди 1 месец )
    Това добре, но защо има снимка на маскиран Хюндай като Genesis в статия за МЕрцедес S class?!
  • #4
    Бако ( преди 1 месец )
    Всеки истински мъж иска S-ка поне V-8-ак. Иначе ще стане като ц-тката АМГ. жeндърeте коли не купуват те живеят в паралелен свят на електронни игри. Та не до 2030 а и след това ще има двг
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Къде го видя ,,Най-добрия автомобил изобщо" ?Това прилича на Тесла а това е срам за марката.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Коли правени за Китай и вкуса и изискванията на китайците нямат място в гаража на богатият европеец с висока класа и изисквания!
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-добрия автомобил изобщо!
fallback
Последни