fallback

Mercedes-AMG One счупи рекорда на „Нюрбургринг“

Пилотът използва идеалната температура на асфалта, за да вземе максимума от хибридните 1063 коня

Mercedes AMG One, хиперколата мечта, може да разчита не само на усъвършенствано шаси. Технологията на това чудо произлиза от света на Формула 1 и му позволи да постигне нов рекорд на митичната писта „Нюрбургринг“. 

 

Стана на 23 септември - точно в 18.56 ч., в третата обиколка при температура на въздуха от 15  градуса и 20 на асфалта. Mercedes AMG One, управляван от Маро Енгел, спря часовника на 6:29.090. Това е нов рекорд на германската писта, постигнат от сериен автомобил.

Предишният датира от 28 октомври 2022 г. и също беше поставен от AMG One. Тогава хронометърът спря на 6:35.183. Асфалтовите условия обаче не бяха перфектни, тоест, можеще и по-добре. И тогава в колата беше Маро Енгел. Сега пилотът се възползва максимално от по-благоприятните асфалтови условия, способни да увеличат максимално сцеплението.

 

AMG One има хибридно задвижване, което гарантира 1063 к.с. Това е система, която включва 1.6 V6 турбо мотор с 574 к.с., комбиниран с четири електрически. Те задвижват всички колела. Два от тях действат върху предната ос, осигурявайки общо 326 к.с. Третият със 163 к.с. задвижва задната ос и трансформира част от кинетичната енергия от спирането в електрическа, която се прехвърля към задвижващия вал.

Четвъртият електрически мотор със 122 к.с. е свързан към турбокомпресора. Благодарение на общо 1063 коня автомобилът е в състояние да достигне електронно ограничена скорост от 352 км/ч . Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,9 секунди, докато 200 км/ч могат да бъдат достигнати само за 7 секунди.     

Батерията е с капацитет 8,4 kWh и позволява на автомобила да се движи в електрически режим до 18 км. Пак е е нещо. Това, което прави автомобила много як на пистата, са монококът и каросерията от въглеродни влакна. Плюс усъвършенстваната система за активна аеродинамика.

И  точно това направи Маро Енгел, който използва програмата Race Plus , която гарантира активна аеродинамика, снижаване на автомобила с 37 мм на предната ос и 30 мм на задната ос. За максимална скорост той използва системата за намаляване на съпротивлението (Drs). Това става с прибиране на жалузите на предния калник и горния аеродинамичен елемент на двустепенното задно крило.  

fallback
  • #8
    turbo ( преди 2 месеца )
    тоз мерцедес като го запалиш 10тина пъти трябва да влиза в бокса
  • #7
    Христо ( преди 2 месеца )
    Този автомобил го правят от бая години вече насам и е хубаво, че най-сетне стигнаха до тук. Изобщо не му се виждаше края на завършване, камо ли да бъде тласкан до екстремности на които да издържи. Имаха безброй проблеми с този /хипер/модел, но след близо 5-6 години мъка, го започнаха в реално производство /2022г. според уики/. Планирани уж бройки - 275, ест вече разпродадени отдавна.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    планирани 300 единици
  • #5
    Nev ( преди 2 месеца )
    Двигателя пак като е издържал до края! :)
  • #4
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Объркан си нещо, уж не е сериен, ама е колекционерска серия. Да, има серийни в големи мащаби има и лимитирани серии. "СериЯ" самата дума използваш е човек. Другото вече са състезателни модели, концептуални модели и т.н. Това е рекорд за най-бърз сериен автомобил, независимо какво ти се иска на теб!
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Първо пишете, че е хиперколата, после че е сериен модел. Серията от колко коли е? От 5 или 10?Всичко това да приказки и числа за чикиджии. Серийните коли са в хиляди бройки, десетки и дори стотици хиляди. Това тук са колекционерски серии за араби, руснаци и китайци.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Гааа ще го пускат на пазара?
  • #1
    Гост ( преди 2 месеца )
    Тротинетката си зарежда Теслата с тази енергия.Имаше един детски филм преди 40 години "Призраци под виенското колело",където едно джудже чрез гняв произвеждаше електроенергия през носа си и захранваше прахосмукачката на вещицата.
fallback
Последни