fallback

Skoda променя стратегията си - удължава живота на модели с ДВГ

Забавянето на продажбите на електромобили кара чехите да преосмислят плановете си

В последно време Skoda инвестира време и средства в процеса на електрифициране на своята гама. Чешкият автомобилен производител планираше да пусне шест електрически автомобила през следващите две години - новите SUV Elroq и Epiq, серийната версия на концепцията Vision 7S, комби с дължина 4,7 метра и фейслифт на Enyaq и Enyaq Coupé. В този план обаче ще има промени.

Заради спада на продажбите на електромобили марката променя плановете си, като на първо време отлага пускането на комбито, което трябваше да наследи името Octavia и да се появи в края на 2027 г. Решението е съпроводено и с друг важен избор - Skoda ще удължи живота на своите модели с по-малък размер с двигатели с вътрешно горене.

„Ако сме напълно честни, тъй като преходът към батерийни електрически превозни средства се забавя, ние преразглеждаме нашата стратегия – заяви главният изпълнителен директор на Skoda Клаус Целмер пред Autocar – Ще променим последователността на пускане на пазара на новите ни EV. Вече имаме Enyaq Coupe и Elroq, а следващият е Epiq, след което ще излезе 7S. След това, може би през 2028 г., ще се опитаме да пуснем и комбито Octavia.“

В същото време, както бе споменато по-горе, бензиновата Fabia, кросоувърът Kamiq и хечбекът Scala получават удължаване на жизнения цикъл поне до края на десетилетието.

„Първоначално казахме, че ще премахнем Fabia, Kamiq и Scala до 2027 г., но сега дадохме зелена светлина тези автомобили да останат при нас до края на десетилетието, защото забавянето на продажбите на EV е факт, който няма как да пренебрегнем”, уточни Целмер.

fallback
  • #4
    Баварец ( преди 1 месец )
    До #2 Явно, нищо не си разбрал досега, като не се мъчи, няма спасение за теб!
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Последната година производителите си намериха много добро оправдание за да ни цакат още 3-4 години с вече стари модели.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-накрая безсмислените иликтрички ще отидат в историята и ще останат само модели с ДВГ. Най-целесъобразно е хибрид,комбинация батерия и двигател,който в случай на изтощаване да я зарежда,като такъв мотор не е необходим да е някой с 300-500 к.с.,а да служи като генератор.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да ходят заедно с VW да се жалват пред Кауфланд и Лидл, че заради тях ни останаха пари само за колело.
fallback
Последни