След рекордните ръстове в първите шест месеца от годината, българският пазар на нови автомобили видимо забавя темпото. За септември новорегистрираните автомобили категории М1 и N1 са само 3092, на фона на 4735 през юли например, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. От началото на годината продадените нови коли са 37,742, което е с 21% повече от миналата година. При силни есенни месеци все още е възможно да бъде счупен рекордът за годишни продажби от 2008 година.
Toyota Corolla - 1466 Skoda Octavia - 1465 Dacia Sandero - 1105 Dacia Jogger - 979 Renault Clio - 922 Skoda Kamiq - 910 Kia Sportage - 850 Dacia Duster - 759 Skoda Kodiaq - 712 Skoda Superb - 700 |
Марката с най-голям ръст на българския пазар е китайската Forthing, произвеждана от една дъщерна компания на гиганта Dongfeng. При нея скокът спрямо миналата година е почти 2300 процента - но трябва да се има предвид, че през 2023 вносът й едва бе започнал. Трицифрени ръстове имат още производителят на високопроходими машини Ineos (650%), Isuzu (217%), Iveco (157%), Land Rover (140%, благодарение на голяма държавна поръчка), Cupra и Great Wall.
С най-сериозни спадове са Maserati (-55%), Jeep (-43%), Subaru (-40%), SsangYong/KD (-34%), Alfa Romeo (-29%).
Най-високите сегменти на пазара също се развиват отлично, ако се съди по регистрираните у нас от началото на годината 15 нови Ferrari (включително вече три Purosangue), 11 Lamborghini, по 8 Rolls-Royce и Benltey, и 7 Aston Martin. Най-продаваните марки и модели в България, 2024 (ГАЛЕРИЯ):