fallback

Subaru представи „европейския“ Forester

На Стария континент новото поколение на кросоувъра ще се предлага само като e-Boxer

Световната премиера на новото поколение на кросоувъра Subaru Forester се състоя в САЩ миналата есен, въпреки че моделът навлезе на местния пазар едва през пролетта на 2024 г. Сега японският производител показа и версията за Европа.

Между другото, на Стария континент предишният Forester дори не е бестселърът на марката, като той заема трето място по продажби сред моделите на марката. Според статистиката на JATO Dynamics, от януари до август тази година в Европа са регистрирани 3217 автомобила (+1%). Лидер по продажби  е офроуд комбито Outback (5515 единици, +31%), а второ място заема SUV XV/Crosstrek (3738 единици, -32%).

Новото поколение Forester запазва платформата SGP (Subaru Global Platform), но тя е модифицирана. Например устойчивостта на усукване на каросерията е увеличена с 10%, а опорите на окачването също са подсилени. Освен това кормилният механизъм е преконфигуриран и звукоизолацията е подобрена.

По отношение на дизайна новото европейско Subaru Forester копира американската версия. Външният вид на кросоувъра се доста традиционен, въпреки че има някои интересни детайли. По-специално главната оптика, слята с радиаторната решетка, се състои от два блока - дневни светлини и мигачи са разположени отгоре, а компактните фарове са под тях. И задните светлини са със сложна форма.

Дължината на новото поколение на „европейския“ Forester 4670 мм (+30 мм в сравнение с предшественика), ширината - 1830 мм (+15 мм), а височината - същите 1730 мм. Междуосието е същото като при предишния модел 2670 мм. Пътният просвет не е променян - 220 мм, като новият модел идва с 18- или 19-цолови джанти. Обемът на багажника е 508 литра, със сгънат втори ред седалки тази цифра ще се увеличи до 1731 литра.

Основният нов детайл в салона е вертикалният таблет на мултимедийната система (11,6 инча). Списъкът с оборудване включва също двузонов климатроник, безжично зареждане за смартфон, система за всеобхватно наблюдение, офроуд система X-Mode и комплекс EyeSight от ново поколение. Последното включва подобрен адаптивен круиз-контрол (електрониката сама ще спре автомобила, ако водачът не реагира на предупреждения), системи за автоматично спиране и поддържане на лентата.

В Щатите кросоувърът вече се предлага с безалтернативен 2.5 атмосферен двигател (183 к.с., 241 Нм), но в Европа, както и преди, японците отново залагат на „мек“ хибрид Forester e-Boxer. Задвижващият агрегат включва модернизиран атмосферен двигател 2.0 (136 к.с. и 182 Нм вместо 150 к.с. и 194 Нм в стария Forester) и V-вариатор Lineatronic, който има вграден електрически мотор с мощност 16,7 к.с. (електрическият двигател на предшественика е със същата мощност). Стандартният модел има задвижване на всички колела.

Европейските дилъри започват да приемат поръчки за новото поколение на Subaru Forester в края на годината. Цените все още не са обявени.

Още снимки на европейската версия на Forester - вижте в галерията:

​​​​​​​

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    То читава кола с ДВГ в Европа не остана. Само миксери, бръмчат много, вървят малко. Заради зелените изисквания на ЕК. Моят Аутбек от 2007 г. беше 3литра атмосферен и 245 к.с. Идват фалити. Никой не иска малолитражки.
  • #4
    Емил ( преди 2 месеца )
    Мнения на неудачници не постигнали нищо в живота!
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Жипка с ЦВТ, ае благодаря.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Японците демонстрират технологичното си превъзхоство, успявайки да постгнат съответствие с емисиите "само" с -14 к.с. и -12 НМ. А продажбите им се конкYрират само с Ферари!
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези като Пежо 130 коня за солиден джип, пардон миксер. Дори моят смешен Кашкай е 160 коня и 100 нютонметра отгоре и е кола само за града.
fallback
Последни