fallback

Защо най-често се разваля сензорът за гориво

Понякога лампата на таблото свети, но устройството не работи

Покупката на използван автомобил винаги крие рискове. Редът и времето на възникване на неизправностите са произволни, ремонтите са скъпи, а работата е неравномерна - понякога колата по-често спира, отколкото се кара.

Всичко това обаче може да бъде избегнато или поне намалено, като се въоръжите с най-ценното, което всеки собственик на превозно средство може да има, а именно - опит. Понякога дори привидно сложните устройства могат да имат изключително просто, ако не и примитивно решение. Например дефектен датчик за нивото на горивото, който понякога излиза от строя.

Сензорът за нивото на горивото се появи на таблото толкова отдавна, че дори интернет не помни точната дата. Количеството гориво в резервоара е изключително важна информация, която водачът трябва да получава в реално време, в противен случай има шанс да не стигне до дестинацията. А липсата на гориво, особено в дизелов автомобил, може да причини сериозни повреди.

Какво обаче може да стори един шофьори, ако стрелката постоянно стои на дъното, въпреки че в резервоара има гориво. Локализиране на проблема е половината от пътя към решаването му. Разбира се, възможно е да се следи количеството гориво в резервоара с помощта на километража, като се изчислява изминатото разстояние, но това не е удобно. А и излишно, след като колата е оборудвана със специален индикатор, който трябва да уведоми водача за наличното количество гориво. По някаква причина обаче датчикът не го прави.

Как работи устройството

Първоначално всички сензори, без изключение, работеха на базата на съвсем обикновен поплавък, който беше свързан със стрелка на таблото - колкото по-високо е поплавъкът в резервоара, толкова по-висока е стрелката.

При новите автомобили устройството, който даваше твърде средни и неточни показания, беше заменен със сензори, при които поплавъкът се плъзга по тръба и показанията се четат с помощта на сложна електроника. Цялата конструкция е разположена вътре в резервоара, така че ремонтът изисква доста дълъг период на работа с гаечен ключ в добре проветриво помещение.

Как да поправите индикатора за гориво

Много е трудно да се повярва, че неизправността е в таблото, тъй като сензорът за нивото на гориво не е единственият, който се намира там. И ако нещо се повреди, то и други индикатори ще се изключат. А ако проблемът е само в датчика за гориво, тогава проблемът се премества под задната седалка или в багажника. И за решаването му е нужен набор от инструменти.

Модулът се намира директно в резервоара за гориво, но отделно от крушката на горивната помпа. По правило производителите на автомобили осигуряват достъп до него под формата на отделен люк. Там има окабеляване, което също трябва да се премахне, за да се стигне до датчика, намиращ се в дълбините на резервоара.

Най-лесният начин за решаване на проблема е подмяната. По правило такава част в добро състояние е евтина, така че няма особен смисъл от нейния ремонт. Понякога обаче тя трудно може да бъде намерена, особено ако става въпрос за по-стар автомобил. И тогава дефектният датчик трябва да бъде поправен.

За целта трябва да се обърне внимание на скалата и плъзгача, чийто ресурс е изчерпан. В тези случаи плъзгачът започва да се отдалечава от скалата, по която трябва да се движи. Решението е просто - корпусът на сензора се пробива с нагрята игла, чиито краища са огънати в краищата. Така плъзгачът ще се притисне към скалата и ще продължи да работи още известно време. Поне до доставка на оригиналната част.

Вторият вариант е самата скала, която с времето се износва и спира да реагира на докосване на плъзгача. Графитната пътека, по която се движи плъзгача, може да се надраска или да се покрие, така че преди да изхвърлите сензора в кошчето, трябва да го почистите и да затегнете плъзгача по начина, описан по-горе. Напълно възможно е да се получи. Ако пистата е силно повредена, тогава само подмяната ще помогне.

Сензор за ниво на гориво за японска или корейска кола от среден клас струва около 50 лева, но за скъпите автомобили цената му е по-висока. Използван детайл вероятно ще излезе и по-евтино, но хубавото в случая е, че датчикът може да бъде ремонтират лесно и бързо, стига да не се забравят правилата за безопасност.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Петре, вчера друго обясняваше:"И накрая, манометърът, един вид шамандура, който измерва количеството оставащо гориво - ако има малко гориво в резервоара, манометърът може да залепне за дъното и да остави нивото на горивото неотбелязано, когато резервоарът бъде напълнен отново.":)))
fallback
Последни