fallback

Mercedes-Benz се отказва от такситата

Луксозните автомобили в този сегмент не се търсят

През последните години стереотипът, че типичното такси в европейските държави, особено в Германия, е седан Mercedes-Benz, се промени много. Дялът на германската марка в таксиметровия бизнес бързо намалява, но този спад се дължи повече на обмислена стратегия, отколкото на случайни обстоятелства.

Спадът в продажбите на таксита Mercedes става очевиден, когато се погледне статистиката. Между януари и август 2024 г. продажбите на превозни средства на марката на таксиметрови компании в Германия са спаднали със 71% - от 1730 броя през 2023 г. до 497 през 2024 г.

Според данни от проучване на пазара, предоставени на германския вестник Handelsblatt, от 497 автомобила, продадени през първите осем месеца на 2024 г., 127 са седани E-Class (спад от 90%) и само една B-Class е регистрирана като такси ( спад от 95%). Единственият модел, който е запазил някаква популярност в този сегмент, е миниванът Vito.

Дялът на Mercedes на таксиметровия пазар в Германия е намалял от 52% през 2019 г. на 38% през 2023 г. и се прогнозира да бъде само 13% през 2024 г. Все повече таксиметрови превозвачи избират други марки.

Така Volkswagen вече се превърна в лидер на таксиметровия пазар в Германия, благодарение на своите модели Touran и Caddy. Дори Toyota изпреварва Mercedes в продажбите на таксита в Германия, предлагайки специални издания на Corolla и RAV4.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    E350 за мене си е най якия модел на марката. Бензин. Уникална машина.
  • #9
    Петропопович ( преди 1 месец )
    Малее,как сега българина ще си купува мерцедес 2015 на 4 милиона км за 3к еураци
  • #8
    До 6 ( преди 1 месец )
    Господин и диот, все пак става въпрос за Германия, където токът е адски скъп и не е много рентабилно за такситата. Но виж за други държави където токът е евтин, вероятно си прав, че скоро ще преминат на електрически таксита, защото е по рентабилно. Е няма да са mercedes, а китайските аналози - достъпен лукс. Китайците се научиха да правят доста луксозни автомобили. Ако са се научили да ги правят надежни, няма кой да им се опре. Да му мислят от mercedes и останалите.
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    То Е класата е 160к, няма да им стигне живота да я изплатят да не говорим за 5 цифрените ремонти които изисква подобна кола. Но тук защо ли се появиха таксита на една друга немска марка, явно има търсене но не избират Мерцедес, защо ли?
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Миналата седмица бях във Валенсия, всичките таксита са хибридни Тойоти, и тук-там някоя КИА или Дачия.
  • #5
    Такси Бентли ( преди 1 месец )
    Такситата се отказват от мерцедес, не им е рентабилно. Нормално.
  • #4
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Мерцедес се отказва от такситата или такситата се отказват от Мерцедес?!?
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Светът се промени. Едно време таксиметраджиите си купуваха мерцедеси, които да карат милиони километри без грижи. Сега нито има такива mercedes-и, нито пък някой желае да ги кара милиони километри преди да ги смени.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    На бай Избул не му харчи една торба пари за мерцедес. От години са доста надценени.
  • #1
    И каква е тя ( преди 1 месец )
    обмислена стратегия?
fallback
Последни