fallback

Първото „китайско“ Audi е близо до излизане на пазара

Благодарение на SAIC разработката на електрическия модел е отнела много малко време

В наши дни за големите корпорации е трудно да оцелеят без сътрудничество с други производители. Да, те доминират на автомобилния пазар, но дори за тях е трудно да поддържат темпото на на развитие на китайските компании. Изправени пред такава демонстрация на сила, европейските марки обединяват сили с производители от азиатската държава, като пример за това е споразумението между Audi и SAIC, сключено преди няколко месеца.

В момента Китай доминира на световните пазари и тази хегемония едва ли ще изчезне или дори ще намалее в скоро време. Местните производители владеят не само производството, но и бързата разработка на нови продукти и технологии за тях. Китайците успяват да скъсят крайните срокове по изключителен начин. Това, което в Европа отнема години работа, в Китай е въпрос на месеци.

Именно тази скорост съблазнява марки като Audi. Компанията от Инголщад ратифицира споразумението със SAIC през май, а в Китай твърдят, че първият модел, роден от съюза между двата производителя, ще излезе скоро на пазара. Това ще стане още в началото на следващата година.

Самата SAIC Motor е една от най-големите компании в сектора в страната, като тя е собственик на популярни в Европа марки като MG. Споразумението с германците е малко специфично, тъй като автомобилите, родени от него, няма да носят името Audi и съответно няма да присъства емблемата на четирите пръстена.

Какво обаче се знае за първото „китайско“ Audi? Местни източници уверяват, че първата кола от брака на германците със SAIC ще бъде средно голям електрически автомобил. Той ще бъде официално представен през ноември, но производството му ще стартира в началото на следващата година, като първоначално ще бъде съсредоточено изцяло в Китай.

За модела Audi ще използва архитектурата Advanced Digitalized Platform (ADP), въпреки че екип от инженери е разработил шасито почти от нулата за рекордно кратко време. Разработката е съкратила сроковете с 30%, което е пълна противоположност на постоянните забавяния, претърпени по време на подготовката на платформата PPE.

Това не е първият път, когато SAIC, най-големият държавен производител на автомобили в Китай, се присъединява към Volkswagen Group. Години наред германците работят в тясно сътрудничество със SAIC, за да увеличат присъствието си в Китай. Днес ролите са разменени и китайците са тези, които подкрепят германците.

fallback
  • #4
    Бака ( преди 12 минути )
    Супер, аз и сега карам Q-то с китайски части. В пъти по евтино. Надявам се да станат и други модели масово китайско производство. Не съм имал проблеми с китайски носач, филтри, накрайници, салник, ангренажен комплект. Единствено дръжката на вратата беше дефектна. Китайците правят немския премиум достъпен.
  • #3
    Ужас ( преди 1 час )
    Имаш пари - Алди, не ти стигат парите - фолгсвъген, съвсем си *** - шкодилак, беден си и не ти и пука какво мислят за теб - сиак . Браво на немците . Търсят фалита сериозно
  • #2
    анонимен ( преди 2 часа )
    Интересно защо от ФВ си мислят че ще харчим пари за Ауди, като можем да си купим SAIC и да получим същото за по-малко пари.
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    Ха-ха, какъв мазен и завоалиран маркетингов език, за да кажат, че всъщност ще правят "бадж енджинийринг". Да питат Стелантис, ГМ и Волво примерно как им се получава. Те самите ФВ са в криза отчасти именно, защото продават една "платформа" под различни марки, обаче този път явно се надяват да е различно. Еми, мен лично ме съмнява, ама те си знаят.
fallback
Последни