fallback

Пътуването с роботизирано такси ще е на цената на билет за градски транспорт

Твърдението е на Илон Мъск, но експерти от индустрията са скептично настроени

Tesla се готви да представи своя робот такси, който ще превозва хора, без да използва услугите на шофьори. Въпреки че компанията все още не е пуснала пълноценен автопилот, Илон Мъск вече говори колко ще струват подобни пътувания, отбелязвайки, че ерата на автобусите като част от обществения транспорт е към края си.

Илон Мъск твърди, че услугите на новото таксѝ без шофьор ще бъдат толкова евтини, колкото пътуването с автобус. Нещо повече, последното, според милиардера, изобщо „няма да е необходимо“, когато Tesla „разгърне неконтролируемо напълно автономно шофиране“. Но дали е възможно? Изданието Electrek направи „елементарна математика.

Тези твърдения се появиха като част от коментара на Мъск, че електрическите автобуси уж не работят в студен климат. Той заяви: ако електрическите автобуси имат проблеми през зимата, те просто не са предназначени за това. Но те със сигурност са способни да работят в студен климат, ако са правилно проектирани.

След това той каза, че „Tesla може да работи добре дори в Арктическия кръг", а в следващото изречение започна да говори за роботизираните автомобили: „Освен това няма да са необходими автобуси, когато Tesla въведе напълно автономно шофиране без шофьори, защото те ще превозват хора от точка до точка на цена, подобна на цената на автобусен билет “, каза ръководителят на компанията.

Следователно цената на пътуването с роботизирано таксѝ ще струва приблизително колкото автобусния билет. За да провери това твърдение, Electrek взе карта за градски транспорт в Ню Йорк, която покрива както местните автобуси, така и метрото. Струва $132 на месец. Според някои данни, цитирани от изданието, средното дневно транзитно пътуване в града е 13 мили (почти 21 километра). Това е 0.34 долара на миля или 0.15 долара на километър.

След като Мъск за първи път обяви плановете на Tesla да пусне услуга за самостоятелно шофиране, използвайки съществуващи електрически автомобили (услуга, известна като споделено пътуване, при което собственик на електрически автомобил изпраща своя електрически автомобил да работи като таксѝ, докато колата не е необходима), изследване от университетът на Вирджиния и Тексаския университет в Остин се опита да изчислят цената на такава услуга.

Авторите на изследването заключават, че автономното шофиране в Tesla Model 3 ще струва около $0.663 на миля. Това е около два пъти повече от пътуване с обществения транспорт на Ню Йорк, но значително по-евтино от пътуване с Uber, което обикновено струва между $1 или $2 на миля, освен ако не се използва пикова цена през специални периоди.

Разбира се, на този етап всичко това са спекулации, тъй като изчисленията на учените от университета са направени преди няколко години и оттогава Tesla е постигнала голям напредък в технологията на батериите, консумацията на енергия и други аспекти, които могат да съставят цената на едно пътуване . В края на краищата университетите говореха за съвсем различен модел на автомобила, а ние все още не знаем характеристиките на Robotaxi и каква е неговата консумация на енергия.

В момента може да се каже, че Илън Мъск е по-осъзнат, но като си спомняме предишните му изказвания, голяма част от които просто не се сбъдват, си струва да приемаме всякакви обещания с голяма доза скептицизъм, докато всичко не се приложи на практика .

fallback
  • #27
    PLAID ( преди 1 месец )
    TESLA-та не хАби думи, хАби гуми
  • #26
    Лапсус ( преди 1 месец )
    "Къде сте проявиш а социално повеживот, ако нямаш социален живот? " Да се чете къде ще проявиш асоциално поведение, ако нямаш социален живот?
  • #25
    До 26 ( преди 1 месец )
    Сега пък сложи асоциално поведение и липса на социален живот под един знаменател? Ти сериозно ли? Все едно да кажеш че губеш на олимпийско състезание и човек който не спортува се едно и също. Къде сте проявиш а социално повеживот, ако нямаш социален живот? Асоциално поведение е да нагрубяваш останалите без повод, просто защото мразиш хората по принцип. Кой тук обижда хората които казват истината и им лепва прякори, създава клевети срещу тях и не му дреме, че ще се изложи и ще го хванат в лъжа?
  • #24
    анонимен ( преди 1 месец )
    "КОИТО СЪЩО ПРОЯВЯВАТ АСОЦИАЛНО ПОВЕДЕНИЕ", каза човекът, пишещ безброй мнения по цял ден под статии за автомобили. Да, той определено има богат социален живот, ха-ха.
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    "психопатът умее да накара другите хора да правят това, което той иска"? Хмм, това ми прилича на поведението на някой тук в този форум, който вечно убеждава, ли убеждава, обаче нещо не мога да определя точно на кой. Тортинетка, я, като един виден функционален-грамотник, вземи удари едно рамо, дансъ потим ние залудо!
  • #22
    анонимен ( преди 1 месец )
    скакауец
  • #21
    До 23 ( преди 1 месец )
    При толкова много психопатия включително в парламента, ако не искаш да те лъжат на всеки ъгъл, трябва от малко малко да разбираш тази материя. А ако се занимаваш с хора е желателно да си по-навътре. Ако се занимаваш с търговия е задължително, защото иначе ще ти вземат парите. Това е грозната реалност. Ако не я приемаш, ще си от излъганите. Ако не друго гледам да съм полезен на хората с това да различават психопатите. Всеки лъжец манипулатор, на който не му пука за другите е психопат по подразбир
  • #20
    анонимен ( преди 1 месец )
    Айдееее, Митичния Бустер вече и от психология разбира. И даже "чеква"?! Явно си и "поуиглот или поуигофрен", както е казал поета Светльо Витков.
  • #19
    До ха-ха ( преди 1 месец )
    Относно заблудите, вярно съм бил заблуден. Мислех си, че има две-три компании които продължават с хиперлуууп. Сега като проверих, се оказа че са 13 компании, от които 3 са се отказали или фалирали, но останалите са все още активни и продължават дейност. Илон Мъск всъщност даде идеята през 2012 година, но тя дори не е негова, а я възроди. Заблудата на опонентите ми е, че слагат под общ знаменател хиперлуп и боринг къмпани. Втората е собственост на Илон Мъск и копае тунели, но не за хиперлуп
  • #18
    До 17 ( преди 1 месец )
    Точно толкова позна и с описанието заблуден. Ако прочетеш предишните ми две мнения, по-скоро разбивам заблуди. Както Какво е това психопат, така И какво е хиперлуп, Дали Илон Мъск се занимава с неговото изграждане и дали е провал. Вижда се кои са заблудените и дори не желаят да си коригират заблудите. И аз съм бъркал, но след като ми кажат някой факт, просто благодаря за информацията и повече не повтарям тази грешка. Смятам че така е нормално и няма безгрешни хора, А такива които не си признава
fallback
Последни