Председателят на борда на Stellantis Джон Елкан вече е започнал търсене на наследник на главния изпълнителен директор Карлос Тавареш, чийто договор изтича в началото на 2026, съобщават Bloomberg и Reuters, позовавайки се на независими източници. От автомобилната група коментираха само, че е нормално да се мисли за наследник в такава ситуация, но че е възможно и Тавареш да остане.
66-годишният Тавареш ръководи Stellantis от създаването й в началото на 2021. Преди неговата намеса и двете съставни части на групата - PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler - бяха в лошо финансово състояние. Португалецът успя да ги превърне в една от най-печелившите групи в автомобилния сектор. През тази година обаче американският бизнес на Stellantis записа рекордни спадове, донякъде и в резултат на малките инвестиции в нови модели в последните години, а и европейският клон далеч не процъфтява.
По-рано този месец представители на дилърската мрежа на Stellantis в САЩ разкритикуваха Таварес, че ръководи „бързата деградация“ на марките на автомобилния производител, които включват също Ram и Dodge, и го призоваха да похарчи повече пари, за да изчисти стария инвентар от складовете им. Компанията също е изправена пред възможността от нови стачки в САЩ и Италия през следващите седмици.
Бордът на директорите на Stellantis трябва да се събере в САЩ на 9 и 10 октомври, за да оцени предложените планове за съживяване на бизнеса в региона, казаха хората.