Пускането на електрическия миниван EM90 на китайския пазар се оказа провал за Volvo, като продажбите на модела са в пъти по-малко от очакванията. До момента шведската марка е реализирала само 1185 бройки от модела, като продажбите за август са 85 бройки.
Защо Volvo EM90 се оказа в такава ситуация? Причината е най-елементарна - в Китай се предлага и Zeekr 009, който представлява абсолютно същият модел, но на друга марка, която също е собственост на Geely Group. И ако миниванът на Zeekr струва 500 000 юана (63 800 евро), то този на Volvo е оценен на 818 000 юана (103 900 евро), което е с 63,6% по-скъпо.
Според експерти случващото се показва, че потребителите на електромобили обръщат все по-малко внимание на престижа на марките, както беше по-рано. И с развитието на технологиите и на достъпа до информации клиентите лесно откриват модели с идентични характеристики, което прави опити за продажба на имидж, както в случая с Volvo, неуспешни.
В същото време шведският производител обяви сериозни планове за актуализирането на моделната си гама на друг основен пазар - този в САЩ и Канада. Там Volvo обещавай да пусне 10 нови и актуализирани модела през следващите две години. В рамките на тази стратегия компанията представи актуализиран XC90 и позволи на дилърите да предлагат за тестове на клиенти електрическия кросоувър EX90, който ще бъде пуснат в продажба вече в тази година.
Скандинавците разработват и нови модели - електрически кросоувър EX60 със среден размер, седан ES90 и хибриден кросоувър с увеличен пробег. Тези новини са част от по-широката стратегия на Volvo за намаляване на зависимостта от чисто електрическото задвижване и да предложат по-балансиран асортимент от двигатели.
Шефът на Volvo USA - Майкъл Котън, подчерта, че подготвяните продукти отговарят на очакванията на купувачите на луксозни автомобили и помагат на компанията да остане конкурентоспособна. През 2024 г. също се очаква да дебютира ES90 — електрически седан с пробег от 480 до 640 км, който ще се конкурира с Tesla Model S и BMW i5.