fallback

Експериментът с миниван на Volvo се оказа провал

Китайците отказват да плащат за EM90, компанията се насочва в друга посока

Пускането на електрическия миниван EM90 на китайския пазар се оказа провал за Volvo, като продажбите на модела са в пъти по-малко от очакванията. До момента шведската марка е реализирала само 1185 бройки от модела, като продажбите за август са 85 бройки.

Защо Volvo EM90 се оказа в такава ситуация? Причината е най-елементарна - в Китай се предлага и Zeekr 009, който представлява абсолютно същият модел, но на друга марка, която също е собственост на Geely Group. И ако миниванът на Zeekr струва 500 000 юана (63 800 евро), то този на Volvo е оценен на 818 000 юана (103 900 евро), което е с 63,6% по-скъпо.

Според експерти случващото се показва, че потребителите на електромобили обръщат все по-малко внимание на престижа на марките, както беше по-рано. И с развитието на технологиите и на достъпа до информации клиентите лесно откриват модели с идентични характеристики, което прави опити за продажба на имидж, както в случая с Volvo, неуспешни.

В същото време шведският производител обяви сериозни планове за актуализирането на моделната си гама на друг основен пазар - този в САЩ и Канада. Там Volvo обещавай да пусне 10 нови и актуализирани модела през следващите две години. В рамките на тази стратегия компанията представи актуализиран XC90 и позволи на дилърите да предлагат за тестове на клиенти електрическия кросоувър EX90, който ще бъде пуснат в продажба вече в тази година.

Скандинавците разработват и нови модели - електрически кросоувър EX60 със среден размер, седан ES90 и хибриден кросоувър с увеличен пробег. Тези новини са част от по-широката стратегия на Volvo за намаляване на зависимостта от чисто електрическото задвижване и да предложат по-балансиран асортимент от двигатели.

Шефът на Volvo USA - Майкъл Котън, подчерта, че подготвяните продукти отговарят на очакванията на купувачите на луксозни автомобили и помагат на компанията да остане конкурентоспособна. През 2024 г. също се очаква да дебютира ES90 — електрически седан с пробег от 480 до 640 км, който ще се конкурира с Tesla Model S и BMW i5.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 минути )
    Че кога бадж инжинерингът е давал добри резултати?
  • #5
    анонимен ( преди 1 час )
    "с развитието на технологиите и на достъпа до информации клиентите лесно откриват модели с идентични характеристики, което прави опити за продажба на имидж, както в случая с Volvo, неуспешни." То да беше само при volvo, нямаше да има проблеми. Обаче проблемът засяга все повече европейски и японски автомобилни производители, които се опитват да продават имидж и смятат че могат да вземат чужд модел и просто да лепнат емблемата си върху него и да искат десетки хиляди над цената на оригинала.
  • #4
    Друг Гост ( преди 1 час )
    Странно решение и двете да се предлагат на един и същ пазар - предполагам Волво е малко по-луксозна, но се сглабят в един и същ завод, а разликата в цената не е малка.
  • #3
    анонимен ( преди 2 часа )
    Взели китайски ван, сложили емблема на Волво и Хайде 35К отгоре. Поне една лента с надпис "Turbo" да бяха сложили на предното стъкло и лепенки brembo и други подобни на предната врата
  • #2
    анонимен ( преди 2 часа )
    А какво късане на ризи и ехидничене беше преди няколко месеца под новините за този модел. То не беше колко е хубаво, то не беше колко е евтино, то не беше чудо. Явно и тази китайска инвазия ще трябва да поизчака.
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    На мен ми подсказва, че и китайците не искат китайско Волво. Преблемът си е на шведите!
fallback
Последни