fallback

Tesla e на път за загуби своята крепост Калифорния

Демократите започват да отбягват марката заради подкрепата на Мъск към Тръмп

Калифорния, особено Силициевата долина, традиционно е крепостта на Tesla . Но напоследък вече не е така: докато продажбите на електрически автомобили от други марки растат, хората на Илон Мъск имат проблеми именно в този щат..

 

Факт, че има все по-голяма конкуренция. Но анализаторите заключават, че основната причина за спада е неотдавнашната политическа подкрепа  на Илон Мъск към Доналд Тръмп и към по-крайната десница като цяло. Това кара хората да отхвърлят Tesla. До такава степен, че има и такива шофьори, които вече ги е срам да карата марката.

Разгневяването на вашата целева аудитория и лоялни купувачи не е добра идея. Точно това прави Илон Мъск: по-голямата част от клиентската база на Tesla са демократи. Хората с тази ориентация са склонни да дадат пари за електрическа кола. Обратно, републиканците са по-предпазливи, а Мъск подкрепи точно Тръмп. Именно ключът към успеха на Тесла и Мъск в Калифорния беше аурата около екологичните автомобили, които ще спасят планетата. Имидж, което самият Мъск наложи в началото. Но всичко това започна да се обръща, особено след покупката на социалната мрежа Х.    

И се отразява на имиджа на Tesla и то не по добър начин. Не само за  потенциални купувачи, но и за лоялните към марката. „Tesla беше лидерът в електрическите превозни средства, най-иновативният, представен от визионер, някой, който се стремеше да направи планетата по-здрава. Сега хората продават своите Tesla, срамувайки се дори да ги карат, защото са свързани с него “, каза Марио Натарели, специалист от голяма ирма за маркетинг.

Лорън Макдоналд, собственик на голяма компания от Силициевата долина и шофьор на Model Y, разсъждава по същия начин: „Има много собственици на Tesla, които не искат да дават повече пари на Илон. Писна на много хора. Ако сменят колите, няма да си купят Tesla.

Сухите числа подкрепят тази промяна в тенденцията в Калифорния. Според данните за продажбите от S&P Global Mobility, събрани от Automotive News, регистрациите на Tesla в този щат са спаднали с 12% между януари и юли тази година. Първенството държи окръг Санта Клара, сърцето на Силициевата долина. Там има 22% спад за Tesla. И не че се продават по-малко електрически автомобили. Напротив, колите с нулеви емисии (без да се броят PHEV) са нараснали с 41% в окръга.

Като цяло спадът на Tesla е забележим в така наречения технологичен коридор: калифорнийските окръзи, където се продават най-много коли. Такъв е случаят с Аламеда, Сан Матео, Контра Коста или Сан Франциско, където регистрациите са намалели с 21%.    

Вярно е, че в Калифорния Tesla продължава да e номер 1 като марка електрически автомобили: през първата половина на 2024 г. тя държи 56% от пазара. Но през същия период на 2023-а хората на Мъск са владеели 64%. Същото е като цяло в САЩ: Tesla държи 49,7% от пазара на EV, но миналата година регистрира почти 60%. Делът на други марки се увеличава в Калифорния. Електрическите модели на Hyundai са нараснали с 55% през първото полугодие, Rivian с 50% и Ford с 24% в сравнение с миналата година.

Анализаторите сочат, че този спад може да се дължи също на по-голямата конкуренция и ограниченото подновяване на най-продаваните модели на фирмата, особено на Model Y. Лоялността към Tesla като цяло е около 70% в САЩ, но новите купувачи имат повече избор от електрически превозни средства с характеристики и цени, подобни на Tesla.

Но преди всичко анализаторите посочват как топлата връзка на Мъск с Доналд Тръмп вреди на имиджа на фирмата. Симпатиите между двамата са леко странни на фона, че политикът обеща да ореже субсидиите за електрички, ако победи на изборите. И нещо друго -избирателите на Камала Харис са два пъти по-склонни да купуват електрически автомобили. 

Tesla също бележи историческото дъно по отношение на лоялността към марката сред демократите. През юли само 18% от тях я посочиха като своя любима марка. Най-ниската подкрепа, откакто се прави този анализ.    

Но на Мъск сякаш не му дреме и продължава да ядосва демократите с изявите си най-вече в X. Освен постовете, подкрепящи Тръмп, той се прочу със заяждането с иконата Тейлър Суифт, фенка на Харис. А после трябваше да трие свое питане защо стрелците не се насочват към Камала Харис или Джо Байдън.  

fallback
  • #12
    Hvaliprats ( преди 20 минути )
    Клиентите на Тесла никога не са били рационални. Форумната тротинетка колкото и да надува мантрата че електромобилите излизали по-евтино, никой здравомислещ не се връзва на това, дори и той самия. Колкото и да спестиш от обслужване и горива, много повече губиш при препродаване заради сриващите се цени. Хертз и Сикст го научиха по трудния начин.
  • #11
    До 7 ( преди 2 часа )
    Щом спират да купуват, защото не ги кефят политическите възгледи на продавача, значи няма нищо рационално. И по време на социализма всички драпаха да карат нещо "западно", независимо, че западняците бяха "идеологически враг номер едно" просто, защото беше рационално и практично.
  • #10
    Абе психо ( преди 3 часа )
    Хайде сега да отидеш да цитираш Какво съм казал тогава? Че Тесла ЛЕСНО ЩЕ ПОСТРОИ заводите, но НЯМА ДА ИМА НА КОГО ДА ПРОДАВА толкова продукция и това ще е ограничаващия фактор. По едно време имах и друга гледна точка която отече в канала. Че няма да стигат батериите и материали за батерии за всички автомобилни производители. Китайците събориха тази моя опорна точка, която беше голямо предимство за Тесла. Доста опорни точки паднаха, но психопата гледа да лъже за единствените останали.
  • #9
    Абе психопат ( преди 3 часа )
    Я изрови всички таблици за 50% ръст през годините и виж за какво сме спорили и каква е била гледната ми точка. Вие бяхте тези строителни инженери тогава, които обяснявахте че Тесла не може да построи толкова заводи до 2030 година за да произведе 20 милиона автомобила годишно. Аз ги правих таблетите и ви питах през коя година няма да може да ПРОИЗВЕЖДА толкова? Господин Радев който всички тогава мислихме че е инженерно после се оказа че бил професор, даже беше сметнал че са необходими 100 завода.
  • #8
    Гост ( преди 3 часа )
    Забелязвате ли как още една опорка на Теслю се отече в канала.Амбицията на Тесла да строят всяка година по един нов завод. Електрическата латернаджия спря с тази мантра.
  • #7
    raiders ( преди 3 часа )
    Избора е практичен и рационален на база какво друго продават на пазара. Преди '89 си купувал соц коли щото си обичал ссср или подкрепял комунизма... що за т.ъ.па логика.
  • #6
    анонимен ( преди 3 часа )
    В изборна година всичко е позволено. Което не приемам е публични личности да призовават за даден кандидат.
  • #5
    До 4 ( преди 3 часа )
    Последно? И аз се разбери със себе си Дали пък емоциите не са причината да НЕ си купиш Тесла? Дали емоциите не са причината да те е СРАМ, да караш Тесла, въпреки че никога НЕ СИ ХАРЕСВАЛ Илон Мъск, дори когато си я купил по ПРАГМАТИЧНИ, а не по ЕМОЦИОНАЛНИ причини. Изборите Ще отминат, а заедно с тях и ЕМОЦИИТЕ. А покупката на друг електромобил след като си продал Теслата, обикновено прави хората още по-големи фенове на Тесла, защото виждат какво са изгубили и колко са изостанали останалите.
  • #4
    До 1 ( преди 3 часа )
    И това Мите показва, че продажбите дори на Телса и дори в "крепостта им" са основно емоционални, а не рационални, така че всичките ти напъни да обясняваш Теслите колко били хубави, практични, издържливи, безопасни, икономически жизенни и т.н. изобщо нямат връзка с реалността. Купуват се, защото са "фешън", както и всичко останало в живота.
  • #3
    Турбо ( преди 4 часа )
    Подкрепата за Тръмп увеличи уважението ми към Илон Мъск.Както и отношението на Мъск към имиграцията и джендъризма.
fallback
Последни