fallback

Tesla e на път за загуби своята крепост Калифорния

Демократите започват да отбягват марката заради подкрепата на Мъск към Тръмп

Калифорния, особено Силициевата долина, традиционно е крепостта на Tesla . Но напоследък вече не е така: докато продажбите на електрически автомобили от други марки растат, хората на Илон Мъск имат проблеми именно в този щат..

 

Факт, че има все по-голяма конкуренция. Но анализаторите заключават, че основната причина за спада е неотдавнашната политическа подкрепа  на Илон Мъск към Доналд Тръмп и към по-крайната десница като цяло. Това кара хората да отхвърлят Tesla. До такава степен, че има и такива шофьори, които вече ги е срам да карата марката.

Разгневяването на вашата целева аудитория и лоялни купувачи не е добра идея. Точно това прави Илон Мъск: по-голямата част от клиентската база на Tesla са демократи. Хората с тази ориентация са склонни да дадат пари за електрическа кола. Обратно, републиканците са по-предпазливи, а Мъск подкрепи точно Тръмп. Именно ключът към успеха на Тесла и Мъск в Калифорния беше аурата около екологичните автомобили, които ще спасят планетата. Имидж, което самият Мъск наложи в началото. Но всичко това започна да се обръща, особено след покупката на социалната мрежа Х.    

И се отразява на имиджа на Tesla и то не по добър начин. Не само за  потенциални купувачи, но и за лоялните към марката. „Tesla беше лидерът в електрическите превозни средства, най-иновативният, представен от визионер, някой, който се стремеше да направи планетата по-здрава. Сега хората продават своите Tesla, срамувайки се дори да ги карат, защото са свързани с него “, каза Марио Натарели, специалист от голяма ирма за маркетинг.

Лорън Макдоналд, собственик на голяма компания от Силициевата долина и шофьор на Model Y, разсъждава по същия начин: „Има много собственици на Tesla, които не искат да дават повече пари на Илон. Писна на много хора. Ако сменят колите, няма да си купят Tesla.

Сухите числа подкрепят тази промяна в тенденцията в Калифорния. Според данните за продажбите от S&P Global Mobility, събрани от Automotive News, регистрациите на Tesla в този щат са спаднали с 12% между януари и юли тази година. Първенството държи окръг Санта Клара, сърцето на Силициевата долина. Там има 22% спад за Tesla. И не че се продават по-малко електрически автомобили. Напротив, колите с нулеви емисии (без да се броят PHEV) са нараснали с 41% в окръга.

Като цяло спадът на Tesla е забележим в така наречения технологичен коридор: калифорнийските окръзи, където се продават най-много коли. Такъв е случаят с Аламеда, Сан Матео, Контра Коста или Сан Франциско, където регистрациите са намалели с 21%.    

Вярно е, че в Калифорния Tesla продължава да e номер 1 като марка електрически автомобили: през първата половина на 2024 г. тя държи 56% от пазара. Но през същия период на 2023-а хората на Мъск са владеели 64%. Същото е като цяло в САЩ: Tesla държи 49,7% от пазара на EV, но миналата година регистрира почти 60%. Делът на други марки се увеличава в Калифорния. Електрическите модели на Hyundai са нараснали с 55% през първото полугодие, Rivian с 50% и Ford с 24% в сравнение с миналата година.

Анализаторите сочат, че този спад може да се дължи също на по-голямата конкуренция и ограниченото подновяване на най-продаваните модели на фирмата, особено на Model Y. Лоялността към Tesla като цяло е около 70% в САЩ, но новите купувачи имат повече избор от електрически превозни средства с характеристики и цени, подобни на Tesla.

Но преди всичко анализаторите посочват как топлата връзка на Мъск с Доналд Тръмп вреди на имиджа на фирмата. Симпатиите между двамата са леко странни на фона, че политикът обеща да ореже субсидиите за електрички, ако победи на изборите. И нещо друго -избирателите на Камала Харис са два пъти по-склонни да купуват електрически автомобили. 

Tesla също бележи историческото дъно по отношение на лоялността към марката сред демократите. През юли само 18% от тях я посочиха като своя любима марка. Най-ниската подкрепа, откакто се прави този анализ.    

Но на Мъск сякаш не му дреме и продължава да ядосва демократите с изявите си най-вече в X. Освен постовете, подкрепящи Тръмп, той се прочу със заяждането с иконата Тейлър Суифт, фенка на Харис. А после трябваше да трие свое питане защо стрелците не се насочват към Камала Харис или Джо Байдън.  

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 2 месеца )
    тръмп такива ги натвори с америка че вместо да ги направи отново велики я натика в ъгъла руснаците и китаците си повярваха че са новите лидери на световния ред и виждаме какво се случва в европа
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Цялата предпоставка на статията, върху което е изградена тезата, е грешна. Миналата година в САЩ направиха проучване и се оказа, че Тесла се купува 50:50 от демократи и републиканци. Дори в някои щати процентът на републиканците беше по-висок.
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Какво им харесвате на Тойота, погледнете някоя друга кола по-нов модел и ще разберете колко са изостанали. А за Тесла да не говорим, няма толкова дървена кола.
  • #18
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, Тойота отдавна не гони продажби, а доволни клиенти и печалба. Хибридите им носят по-голяма печалба от чистите ДВГ, така че тази "канибализация" всъщност работи за тях. Когато дойде времето на електромобилите, Тойота пак ще са първи. А това че "не били мръднали за 10 години" - ха-ха-ха!
  • #17
    До 16 ( преди 2 месеца )
    Очевидно, че хибридите са с ДВГ, но ако забелязваш говоря за пазарен дял. В статистиката за продажбите, хибрид и ДВГ са две различни понятия И естествено хибрида изяжда делът на ДВГ. Сектантите ВЯРВАТ, че това било ръст на продажбите! Въпреки че продажбите на автомобили на Toyota не са мръднали от 10 г. , както не са мръднали и технологиите на Toyota оттогава насам. Тоест хибридите канибализират продажбите на ДВГ. Ако Toyota продаваше електромобили, продажбите щяха да растат като брой, а не %
  • #16
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Хибридите са с ДВГ .......иначе голямо духане те гони...
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Митето пак нещо се прави на разбирач, врачка и оракул. Той историята не знае, бъдещето се пънкя да проракува. По-смислено е да гледаме през прозореца в очакване да прелети ято прасета, отколкото да му четем "прогнозите" и милиардите въпроси.
  • #14
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Хайде сега се опитай да прецениш Дали в бъдеще ще има някакви промени И какво включват променливите? Електромобилите ще стават ли по достъпни и съответно желание или променливите сочат обратното? Вятърът на промяната задуха независимо дали скоростта и посоката ви харесва. ДВГ ще бъде издухан от хибридите, а хибридите от електромобилите независимо от скоростта на промените. Посоката е константа и няма да се обърне колкото и да ВЯРВАТЕ и да продължавате да пърдите и да пикаете срещу вятъра.
  • #13
    До пръцльо ( преди 2 месеца )
    Тоест повтаряш моите мантри и обясняваш как не съм прав? Нищо ново под слънцето.. разбира се гледаш от своята собствена гледна точка и смяташ че 2 милиарда шофьора имат твоите нужди, твоите финансови възможности и отговорят на твоите сметки, които са едно към едно за абсолютно всеки шофьор на земята. По моите сметки електромобилите все още не стават за над 95% от шофьорите, което отговаря на статистиката за продажбите, която ще продължи да е такава ако нещо не се ПРОМЕНИ. Константи и променливи.
  • #12
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Клиентите на Тесла никога не са били рационални. Форумната тротинетка колкото и да надува мантрата че електромобилите излизали по-евтино, никой здравомислещ не се връзва на това, дори и той самия. Колкото и да спестиш от обслужване и горива, много повече губиш при препродаване заради сриващите се цени. Хертз и Сикст го научиха по трудния начин.
fallback
Последни