fallback

Близо 26 000 души остават без работа в Европа заради съкращения в индустрията

Volkswagen ще уволни 15 000 служители в Германия, Dacia се готви да освободи 11 000

Автомобилните гиганти Volkswagen и Dacia започнаха да се подготвят за значителни съкращения на персонал, докато се борят с въздействието на преминаването към електрически превозни средства и нарастващата конкуренция от страна на китайските производители. През следващите години европейските фабрики ще бъдат изправени пред безпрецедентно преструктуриране, което според експерти е неизбежно.

Volkswagen подготвя мащабни съкращения в Германия. Автомобилният производител планира да съкрати повече от 15 хиляди служители и да затвори заводи у дома тази година, пише Bloomberg, позовавайки се на финансовата компания Jefferies. Анализаторите отбелязват, че Volkswagen може да направи това без съгласието на Надзорния съвет. Това ще доведе до допълнителни разходи от четири милиарда евро за автомобилния гигант, който се намира в тежко финансово състояние.

Синдикатите могат да протестират само заради заплатите, а не заради затваряне на заводи и съкращения, смятат анализатори. Затварянето на производствени мощности обаче ще струва скъпо на Volkswagen.

Компанията е в криза - тя е подложена на натиск от конкуренти от Китай и Tesla, а продажбите на електрически автомобили, които се превърнаха в основен фокус на инвестициите през последните години, намаляват. Това се влияе на първо място от цената на европейските автомобили, която все още е значително по-висока от тази на техните азиатски конкуренти. На второ място, намаляване на субсидиите за закупуване на автомобили на ток. В Германия след срив в продажбите решиха да върнат бонусите, но само частично - ще бъдат предложени предимства на юридически лица.

Не по-малко тревожни новини идват от румънската марка Dacia, собственост на Renault. Dacia обяви предстоящото съкращаване на 11 000 работни места - това е 8,5% от общия брой служители във фабриките в Румъния. Основната причина за съкращенията е автоматизацията и дигитализацията на процесите, както и намаляването на търсенето на автомобили без електрически компоненти.

Румънската марка обаче не седи със скръстени ръце. Тя планира да инвестира 17 милиона евро за модернизиране на фабриката си в Румъния, от които 7,4 милиона евро се очаква да дойдат от държавна помощ. Тази модернизация има за цел да подготви компанията за предизвикателствата на електрификацията, но и да подобри нейната конкурентоспособност в лицето на международната конкуренция.

fallback
  • #14
    Фффффффф ( преди 1 ден )
    Дори и най богатите по мое наблюдения не купуват нови коли висок клас за лични а секонд хенд на 3 години
  • #13
    Ххх ( преди 1 ден )
    Е то затова се чудят какво ли не да измислят, да ни спират колите и да им купуваме елктрокарите
  • #12
    анонимен ( преди 1 ден )
    така става като си избирате за лидери чийто лозунг е вие сте прости затова се разбираме
  • #11
    анонимен ( преди 1 ден )
    Dacia поне ще автоматизира производството за да намали себестойност, а VW, ще затваря заводи. Нищо, да почелпят челен опит от г-н Тавареш, 40-те милиона и да вдигнат още цените, за да компенсират печалбите от намаленият брой коли. Тъй де, просто е ще продават по-малко е ще печелят повече. Дали клиентите ще купуват е друга тема ...
  • #10
    анонимен ( преди 1 ден )
    До 8 - Не сравнявай законите на материята, със нематериалните неща.
  • #9
    Абе лалугер ( преди 1 ден )
    "Гост ( преди 2 часа )Съкратени 26000 работници,които щяха да произвеждат електрокари, които няма кой да купи." От тази дупка ли изскочи за да избълваш поредната си патологична лъжа и да се скриеш отново в дупката си да се правиш, че не си прочел въпросите които ти задават? Нали беше инженер по ДВГ. Къде се скри от въпросите в сферата ти на компетентност? Сега да не си професор икономист, за да раздаваш икономически коментари като този?
  • #8
    Тинтири_минитири ( преди 1 ден )
    До 7: Така е... няма да има точно нормалност, но в някаква степен крайно дясното е нужно поне за кратко. От Нютон знаем, че за противодействие ти трябва равно по сила и обратно по посока. Може би ни трябва дясно залитане, за противовес на ултра лявото и после дай-боже криволичене по средата... не че имам подобни надежди. Аз залагам на това да видим как лявото за да се задържи се фашизира ;)
  • #7
    анонимен ( преди 1 ден )
    До 6 - Следва безкрайно дясно залитане. Ама то е като махало на часовник. Ще се помята известно време, преди да се кротне. Дано само го преживеем.
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 1 ден )
    Полудяла Европа сама си го направи! Политическите простотии вкараха бедна на суровини Европа в игра, на която дори и правилата не е научила! Златната кокошка е оскубана и скоро ще я обезглавят. Марио драги ви го каза: СЛЕДВА ДЪЛГА АГОНИЯ! Щото ако някой си мисли, че ЕС е в състояние да тегли по 800 милиарда кедит на година (и че това ще помогне) определено има сериозен ментален дефицит...
  • #5
    Ха ха ( преди 1 ден )
    ...докато се борят с въздействието на преминаването към електрически превозни средства и нарастващата конглокенция от страна на китайските производители... Нали ВАГиналните електрически глокници бяха номер 1)))) Що така ве тъпиятн Ханс))))
fallback
Последни