Към днешна дата Tesla е един от най-големите производители на електрически превозни средства в света, на второ място след китайския EV гигант BYD. Компанията на Илон Мъск е в бизнеса от 2008 година, когато пусна Tesla Roadster . Повече от 15 години по-късно Tesla остава концентрирана върху четирите колела и игнорира доста набиращите популярност електрически мотоциклети.
Компанията почти никога не говори за сегмента по време на тримесечните си финансови отчети. Интересното е, че единственият случай, в който висш служител засегна темата, е на самия Илон Мъск. Това се случи по време на събрание на акционерите през 2018 г., както беше съобщено от Inverse . Към края на тази среща журналист попита милиардера дали Tesla обмисля някога да прави мотоциклети.
В отговора Мъск си припомни забавните моменти, които е имал с мотоциклети в детството. Карал шосеен до 17-годишна възраст. Той добави, че едва не е бил убит от камион, докато го е карал. И цитира това като причина, поради която Tesla никога няма да се осмели да прави мотоциклети.
Забавният, но кратък отговор на Мъск беше ясна индикация, че той смята тези зверове за опасни. Въпреки че много неща се промениха в света на мотоциклетите, за шест години мнението на Tesla остана бетон.
Като оставим настрана проблемите с безопасността, има няколко други причини, поради които компанията може да не се интересува от двуколесни. Да започнем с това, че най-големият пазар на Tesla – САЩ, не изглежда да се интересува твърде много от електрическите мотоциклети като сегмент. Въпреки че е вторият по големина пазар в света за EV, американците не купуват електрически мотоциклети и скутери в значителни количества.
Според най-новите данни САЩ дори не попадат в челния списъка на страните по продажби на подобни EV. Страни като Виетнам и Индия са далеч напред. Фактът, че електрическите мотоциклети в САЩ са по-скъпи в сравнение с ДВГ „колеги“, също е фактор.